woensdag 13 juni 2012

Vaderdag

Zo, voor vaderdag ben ik klaar!!
Wij doen eigenlijk nooit zoveel bijzonders op zo'n dag, mijn ouders zijn meestal op de camping en omdat wij zelf kinderen hebben "vieren" wij vaderdag gewoon thuis, dus van bezoekjes aan ouders of schoonouders komt het meestal niet op deze dag.
Toch wil ik altijd wel een kleinigheidje geven aan mijn vader, tenslotte is hij de liefste pappa die ik ken........;-)
Ik denk er altijd even over na en dan opeens weet ik wat ik wil maken/geven.
Dit jaar.......................
Allereest een stoere tag.
Helemaal in de kleuren die bij mijn vader passen, met een stukje spijkerstof en (veel) knoopjes, voor het stoere effect.
Ik heb een stukje afval karton met Gesso ingesmeerd, toen dat droog was heb ik er met stempelkussentjes een kleurtje aan gegeven (verschillende kleuren blauw, beetje groen en klein beetje geel gebruikt)
De randjes heb ik (heel licht) aangezet met bruin en daaroverheen weer wat blauw.
Daarna een "Passie"stempel (geen idee waar die van is, maar de tekst is leuk!). Het is een soort van "woordenboek uitleg" over het woord Passie.
Toen dat droog was heb ik een stukje spijkerstof (gewoon van een oude broek geknipt) opgeplakt, met mijn lijmpistool.
Daarna heb ik van hele kleine takjes een bosje gemaakt en die met een touwtje aan elkaar geknoopt. Dat op de spijkerstof geplakt.
Een Hartjes-bedeltje past natuurlijk bij deze Tag, tenslotte is ie voor mijn vader, dus mag je ook wel wat "liefde" gebruiken vind ik. Dit bedeltje met een dik stuk leer achtig koort op de Tag geplakt.
De knoopjes komen uit mijn knopendoos.

(met deze Tag doe ik mee aan de Challenge van www.citycrafter.blogspot.com)
Toevallig hebben die een challenge waarbij je knoopjes moet gebruiken, is echt toeval, want ik had de Tag al af en zag toen pas het thema van hun challenge.

Daarna heb ik een klein notitie boekje (Zeeman, te koop per 6 voor heel weinig geld!) beplakt met vilt. Ik heb eerst vilten hartjes uitgesneden met behulp van mijn Nellie Snellen mal en mijn BigShot. Deze hartjes heb ik op het blauwe vilt genaaid. Daarna nog een knoopje in het midden, weer een hartje, hi hi.
Mijn vader gaat eind van het jaar op reis naar Afrika, ZONDER mijn moeder!! Hij gaat daar een rondreis maken, samen met mijn zus. Omdat hij waarschijnlijk heel veel indrukken op zal doen bedacht ik dat het misschien handig (en leuk) was om hem een klein boekje te geven, zodat hij korte aantekeningen kan maken.
Ik heb daarom ook de kleuren "oranje-rood-wit-blauw" gebruikt, zodat hij wel aan Nederland kan blijven denken.......
Het oranje lintje heb ik met behulp van de computer de tekst "Afrika 2012" op geprint. Het lintje ook op het vilt genaaid.
Dit is de achterkant van het boekje, hierop heb ik papier geplakt, natuurlijk ook weer hartjes, rood, (klein) randje wit en blauw. De tekst "Geniet van elk moment" heb ik via het blog van Ellen (www.scrapsandmore.blogspot.com) verkregen. Ik heb hem blauw gespoten met mijn zelfgemaakte Glimmer Mist. (heel makkelijk om te maken en o zo'n mooie kleur, en.......HET WERKT PERFECT!!)
Hier loopt het oranje lintje, van de voorkant, door.
Ik heb het vilt op het boekje geplakt met "Sticky Glue" Gewoon het hele boekje goed insmeren met de lijm en dan het vilt erop drukken. Goed aandrukken en het zit als een huis!!
O ja, ik had nog een (oranje)  geluks poppetje (is al heeeeeel oud, vroeger spaarde ik die dingen en je weet, wie wat bewaard..........) Dit poppetje heb ik aan de zijkant, onder het vilt vast geplakt. Het staat leuk enne.......nou ja, mijn vader mag straks wel wat extra "geluk" meenemen op reis, want we willen hem gewoon weer veilig en wel terug na al die dagen weg.

Ben zeer beneiuwd wat jullie allemaal voor vaderdag hebben gemaakt, wie weet doe ik nog wat idee├źn op voor volgend jaar?!

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en toepasselijk vaderdag kado heb je gemaakt. Ziet er erg leuk uit Daphne.

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tag en een leuk persoonlijk vaderdagkadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is so lovely ... many thanks for playing at CCCB

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi daphne
    nou dit zijn zeker leuke cadeautjes voor je vader! erg mooi gemaakt en dat boekje komt zeker goed van pas als ie op reis is:-))
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou...je hebt een vooruitziende blik, leuk persoonlijk kado heb je voor je vader gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk cadeautje voor je vader.
    Ik heb je genomineerd voor de Sunshine award, neem maar even een kijkje op mijn blog om te zien wat het inhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, zeg, WAT LIEF!!!!!
      Heel erg bedankt, ik ga er gauw mee aan de slag!!

      Verwijderen
  7. Hoi Daphne

    Wat een gave stoere tag voor je vader en dat boekje is erg handig voor hem als hij naar afrika, gaaf dat hij daar naar toe gaat.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. That tag is so cute.. Your buttons look great.. Thanks so much for playing along with us at CCCB!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such lovely creations! Thanks so much for joining us at CCCB!

    BeantwoordenVerwijderen