zondag 30 juni 2013

Blogloving

Ik zie het steeds vaker voorbij komen......BLOGLOVING.
Ik heb echter GEEN idee hoe/wat/waar.
Wel heb ik geprobeerd met hulp van mijn zoon om ook via blogloving volgbaar te zijn (waarom en hoe weet ik niet, maar volgens mij is het wel gelukt?!)

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/4572221/?claim=ak7hrbmfa74">Follow my blog with Bloglovin</a>

Ik moet me nog een beetje gaan verdiepen hierin, maar ik begreep dat blogspot morgen zoveel gaat veranderen dat wij elkaar niet meer kunnen volgen en via Blogloving kan dat wel weer "gewoon"

Pff, ingewikkeld hoor, dat bloggen.

Jullie horen gauw weer van mij (hoop ik, hi hi).
Fijne avond verder.
Daphne

7 opmerkingen:

  1. Hoi meis, geen paniek hoor. Je lijstje met volgers blijft volgens mij gewoon zoals die is en je kunt ook blogs blijven volgen in het lijstje onderaan in je dashboard van je eigen blog.

    Het nieuws gaat als 't goed is alleen maar over degenen die blogs volgen in google reader, dat is weer een aparte lijst/site naast die van je gewone lijst zeg maar. Volg je 't nog? Hahaha.

    Bloglovin is een WEER een andere manier / website waar mensen jouw blog kunnen volgen. Daar hoef jij helemaal niks nada voor te doen, dat doen de mensen zelf op bloglovin.com. Zo volg ik jou nu bijvoorbeeld ook. Je hebt al 28 volgers daar, wist je dat? :)

    Wat je zou kunnen doen is een button op je eigen blog maken. Een gadget toevoegen (html/javascript) met daarin de code die je op bloglovin kunt krijgen voor jouw blog. Als je naar bloglovin.com gaat en je aanmeldt, zie je helemaal rechtsbovenin jouw persoontje staan. Daar zit een menuutje met o.a. Bloglovin Button. Daar kun je een button aanmaken voor jouw blog. Het wijst in principe vanzelf wat je daar moet doen. Van hen krijg je een code (html/javascript). Die plak je in een nieuwe gadget in de sidebar van je blog. Als het goed is, heb je dan je eigenste bloglovin button.

    Maar: je hebt die button niet persé nodig. Er zijn nu dus ook al 28 mensen die je volgen via bloglovin zonder dat jij er iets voor hebt hoeven doen. Makkelijk hè?

    Zo'n button op je blog is dus meer een aardigheidje. Een handig extraatje voor je volgers.

    Maar zoals ik al zei, geen paniek want volgens mij verandert er niet zoveel als mensen je tot nu toe niet via google reader hebben gevolgd.

    Nou, ik hoop dat je er wat wijzer van bent geworden van mijn lange verhaal...

    knuffel, Wen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad gelukt... Ik volg je ook via Bloglovin'. Ik ben ook overstapt, al weet ik niet of dat nodig was. Maar nu mis ik zeker geen berichtjes :)

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Daphne,
    Je kunt gewoon zo'n bloglovin volgplaatje hier rechts plaatsen. Dan doet hij het ook gewoon. Je kunt daar als 'volger' klikken en je blog blijft zichtbaar.
    Ik heb trouwens al mijn blogs die ik volg op bloglovin geplaatst. Dat kwam ik tegen op de Cards&Scrap. Zie hier de link.
    http://www.bloglovin.com/frame?post=1211614455&group=0&frame_type=a&blog=1917395&link=aHR0cDovL3d3dy5jYXJkc2FuZHNjcmFwLm5sLzIwMTMvMDYvdGlwLXZhbi1kZS13ZWVrXzI5Lmh0bWw&frame=1&click=0&user=0

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volg je ook hoor Daphne:-) Misschien is het handig als je nog een button plaatst.
    Groetjes, Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne,
    nou aan deze uitleg hoef ik niks toe te voegen,
    beetje storm in een glas water denk ik wel... hihihi
    ik zie de berichtjes allemaal nog..
    groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie je ook gelukkig nog.. Maar zal ook eens een kijkje nemen op bloglovin.

    BeantwoordenVerwijderen