vrijdag 6 december 2013

Swapper Pieten Swap

Deze keer heb ik ook weer meegedaan aan de Swap via de Nederlandse Swappers.
De naam van deze swap was Swapper Pieten Swap en dat alleen al vond ik erg leuk.
De bedoeling was dat we een letter gingen swappen. De letter moest de eerst letter zijn van de naam van je swap maatje.
Ik was gekoppeld aan Ingrid Haarsma (geen blog, jammer genoeg)
De I dus, leuk leuk leuk.

Ik had meteen een leuk idee (moet ik het nog eens over hebben met mezelf, ik denk soms zooooo moeilijk en krijg dat dan niet meer uit mijn hoofd, pfffff)
Ingrid hield van alle kleuren vd regenboog schreef ze mij, nou, kwam dat even goed uit:
Ik kocht een chocolade letter en verwarmde die met mijn heat tool.
Daarna heb ik er laagje voor laagje allemaal bak versiering op gestrooid en dat voorzichtig aangedrukt.
In de koelkast weer laten afkoelen en toen ingepakt.
Elke dag keek ik met mijn dochter het Sinterklaas journaal en daarop was een keer te zien dat iedereen een lekkere letter krijgt, maar de dieren nooit.
Pling......idee......ik maakte een mal van stokjes (voordeel die letter I, die was niet zo moeilijk) en gooide die vol met vogelzaad. Daarna gesmolten vet erop en ook dat weer laten afkoelen in de koelkast.
Helaas was deze letter erg "breekbaar", en van Ingrid hoorde ik ook dat hij niet heel is over gekomen.
Jammer, maar gelukkig was het ook maar een extra-tje. Het proberen waard, maar helaas niet zo goed gelukt!!
Op een magneet vel (gekocht bij de Wibra), maakte ik een letter I en die heb ik mooi gescrapt.
Bovenin een klemmetje, waar ik het gedicht onder vast had gezet. Ingrid kan deze letter op bv haar koelkast hangen (magnetisch) en haar boodschappenlijstje er tussen klemmen.
Als laatste maakte ik de naam "Ingrid" met gekleurde chocolade lettertjes (smelt chocolade vd Action) en deed dat in dit gepimpte lucifer doosje.

Incl gedicht is het richting Ingrid verstuurd en ze mailde mij Dinsdag dat het aangekomen was (helaas dus niet helemaal "breek-loos"), maar ze schreef al....."Ik kan het toch niet heel opeten" ;-)
Kijk, daar hou ik van, positief blijven denken, hi hi.

En dit is wat ik van Ingrid kreeg:
Een wit lijstje, incl glas (wat wel nog heel was, kijk, het kan wel!!), met mijn voornaam letter D erin die Ingrid geborduurd had! Moooooooi joh!! Met een hele lieve afbeelding erbij van een Fee-tje, in hele mooie kleuren geborduurd.
 In de hoeken van het lijstje een zwarte Piet en....
Een Sinterklaas, gehaakt!
Zo leuk, want ik kan het niet vaak genoeg zeggen.....IK KAN NIET HAKEN, dus ben altijd heel blij met gehaakte creaties!

Het was weer erg leuk om mee te doen deze keer.
Ingrid, BEDANKT voor je mooie creatie! Hij heeft een mooi plekje gekregen in mijn knutsel kast!

Ben wel blij dat de Sint weer vertrokken is, gaan we nu lekker knus en gezellig richting de Kerst dagen!
Fijn weekend allemaal, groetjes, Daphne

5 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke verrassingen voor elkaar zeg! En zo heel verschillend. Vind het idee met vogelzaad ook heel erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stap was dit. Jij hebt je flink uitgeleefd met een erg leuk resultaat. Wat je gekregen hebt vind ik ook erg mooi, ik hou van borduurwerkjes.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke cadeautjes heb je gemaakt!
    Jij hebt ook een mooi cadeautje gekregen.
    Fijn weekend, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk creatief brein heb je toch, leuke kadootjes heb je voor Ingrid gemaakt en wat ben je zelf ook heerlijk verwend, super mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen