woensdag 27 mei 2015

Stoel 5!!

Bedankt allemaal voor de lieve, leuke reacties op mijn vorige bericht, over de 4 stoelen van de kringloop.
Een beetje verbaast was ik dat jullie allemaal zo enthousiast waren, helemaal over de "tip" van de theedoeken.........
Dat maakt bloggen ook zo leuk, ideeën opdoen bij elkaar.

Dan nu mijn stoel 5, oh oh, wat waren jullie allemaal nieuwsgierig!!

Bij ons op zolder (daar is het ook net een kringloop, hi hi) stond al een hele poos een oude stoel, zonder zitting en zonder rug leuning.
Maar.......ik wilde hem niet weg doen, ik vond hem echt TE mooi.
Jaren en jaren stond hij er al.

Geen idee waar ik hem neer kon zetten, geen idee hoe ik de zitting en rug leuning kon doen en geen idee wat ik er mee wilde.
Nu kwam hij dus van pas, hij paste namelijk precies onder de tafel en stond erg mooi bij de rest van de stoelen.
En.....het was de ontbrekende 5de stoel, die we nog nodig hadden.
Dus schilderde ik hem met mijn krijtverf, Chateau Grey.

De andere stoelen zijn wit (Original), maar deze stoel komt aan het hoofd van de tafel te staan, dus vond ik het wel leuk om die groen/grijs te maken.
Zo klaar, met die krijtverf!
Daarna zocht ik in de schuur naar een stukje hout, voor de zitting.
Die had ik zo gevonden en zelfs een stuk schuim rubber lag er nog.

Een mooi stofje ontbrak nog, maar dat was voor latere zorg.
De zitting heeft mijn man op maat gezaagd, het kussen heb ik gedaan, met een scherp mes.
Een mooi stofje vond ik, tussen mijn eigen voorraad stofjes.
Helemaal blij.

Uiteindelijk heb ik met mijn schoonvader overlegt of hij de rugleuning wilde maken.
Een heel precies werkje, want zoals je ziet loopt de stoel wat rond en de rugleuning moest er tussen vallen.
Mijn schoonvader kun je wel om zo'n klusje sturen, hij denk er eerst even over na en dan opeens weet hij hoe hij het gaat doen.
Kom ik terug van een dagje werken, staat opeens de stoel helemaal klaar, in de kamer!!!!!

Gemaakt van MDF, dus besloten om dit te verven met krijtverf,  (Original).

Onze middelste zit altijd aan het hoofd van de tafel (Ons Prinsje ;-) ),
Hij vindt het een geweldige stoel en hij zit erg lekker.

Alweer een klus geklaard!!!!!!


9 opmerkingen:

  1. He-Le-Maal geweldig met hoofdletters. Wat een leuke stoel is dat geworden. Dikwijls zijn 'oude' stoelen nog van zeer geode kwaliteit en ze zitten ook lekker. Als je klaar ben met je eigen interieur, kan jij dus een winkeltje gaan beginnen aan huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf, Daphne. Je het er een prachtige stoel van gemaakt.
    En jippie...weer voor iedereen een plekje aan tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Complimenten!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wauw wat weer een vondst, en dat nog wel op je eigen zolder!
    Leuk hoor, weer mooi gemaakt.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan me voorstellen dat jet 'prinsje' blij is met zo'n mooie troon Daphne, de tip van de theedoeken had ik even gemist maar fijn dat je hem nog even onder de aandacht brengt mijn stoeltjes moeten nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prinsje kan zitten als een koning, hihi! Heel gaaf! Zou ook wel willen zien hoe mooi hij staat met je andere stoelen aan tafel, of ben ik nu te brutaal?! hahaha. Mooi gedaan hoor! en zoals hierboven al gezegd is, nog van je eigen zolder ook, dat geeft helemaal een kik denk ik.

    groetjes! Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Daphne,
    nou petje af voor jou zeg!
    wat heb je deze stoel mooi opgeknapt
    en ik weet zeker dat jullie "prinsje"er als een PRINS
    op zal zitten!
    Applaus!!!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas kan ik niet meer de stoel zien hoe hij was omdat de meeste van je foto's zijn verdwenen maar ik kan wel zien hoe hij is geworden.
    Past goed bij de rest van de door jou gepimpte stoelen.

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke blogje, ik volg meestal blogjes dat we dezelfde hobbys delen...bedankt voor het delen..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen