vrijdag 13 januari 2017

Schudkaart

Bedankt allemaal voor de reactie en mails op mijn vorige bericht.
Ik ga gauw aan de slag met kaarten maken, want ik heb er voor dit jaar veel nodig 😉

Via internet kwam ik veel voorbeelden tegen van "schudkaarten".
Nu heb ik, in een ver verleden, wel eens een schudkaart gemaakt, maar dat was geen succes!
Maar, na het zien van verschillende filmpjes en voorbeelden dacht ik, ik begin er gewoon weer eens aan.
De mentor van onze middelste zoon krijgt een baby'tje, dus bedacht ik dat het leuk was om een baby kaart te maken:
Als basis gebruikte ik een kaart van de Action.
Daar sneed ik, met behulp van mijn BigShot een rondje (Nellie Snellen) uit de voorkant.
Daar plakte ik, aan de binnenkant, een stukje plastic tegenaan.
(Ik gebruikte plastic van een insteekhoes.)
Toen deed ik wat schudmateriaal op het plastic.
Ik gebruikte zilveren hartjes en een paar kleine rode hartjes, echt voor een meisje.
Toen plakte ik het tweede laagje plastic eroverheen.
Ik maakte dus géén diepte, want het schudmateriaal mag van mij wel bewegen, maar als je de kaart rechtop zet wil ik niet dat het allemaal naar beneden zakt.
Ik plakte de laagjes plastic dus met lijm en een rijmroller!!
Daarna plakte ik een mooi achtergrond papier aan de binnenkant over het plastic.
Het is nu binnenin de kaart mooi afgewerkt en het schudmateriaal komt zo heel mooi uit.
Daarna ging ik verder met de voorkant.
Het lammetje vond ik tussen mijn voorraad, het is van hout.
Het woord "Hello" sneed ik uit met mijn BigShot en kleurde ik zilver met een glitterpen (vond ik mooier bij de glimmende roze basis kaart passen en bij het schudmateriaal)
De stempel "baby girl" is van Wibra.
 Daarna nog wat kleine hartjes op de kaart om het helemaal af te maken.

Natuurlijk maakte ik ook een jongens kaart, want de baby was nog niet geboren en we wisten dus niet welke variant we nodig zouden hebben.
Eigenlijk maakte ik deze kaart op dezelfde manier als de meisjes kaart, met als verschil het schudmateriaal......sterren en pailletten en als lief detail 1 Rood hartje!!
De Dino vond ik samen met het lammetje, deze past goed op de jongens kaart.
Als je goed kijkt zie je het kleine rode hartje tussen het schudmateriaal zitten!

Met deze kaarten wil ik meedoen aan de challenge van www.scrapcardschallengeblog.blogspot.nl , met als thema "maak een schudkaart".

Ondertussen is er een lief klein meisje geboren!!


20 opmerkingen:

  1. Ze zijn wel erg schattig hoor Daph. Je moet het me maar een keer laten zien hoe je het gedaan hebt.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen hoe je, je schudkaart hebt gemaakt Daphne, en nog leuker dat je met onze Challenge mee doet van Scr@p-Cards! Ik vind ze heel origineel gemaakt en heel mooi geworden. Ik ben nog niet eerder op je blog geweest dus wordt volger en kijk nog even verder bij je!
    Groetjes van Gerie en DT SCC

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schudkaarten. Ik had er nog nooit van gehoord. En even bij het lezen van het woord dacht ik ... ja zal wel....Maar nu ik ze zie vind ik ze heel mooi en leuk. En je gooit vast hoge ogen bij de challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan om zulke schudkaarten te maken. Mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gemaakt! Als ik hier uit het raam kijk, dan lijkt het ook net een schudkaart. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke schudkaarten heb je gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat een schatjes zijn het geworden! En een goed idee om er geen diepte in te brengen, dan blijf je ze idd veel mooier zien, die glitters!
    Heel leuke kaarten!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ff zo antwoorden maar, vind ik altijd lastig, want ik krijg nooit een melding als iemand op mijn reactie antwoord. Jij?? De knopjes bij de Action lagen bij de klusspullen (touw, tape, gereedschap etc). Het zat in zo'n verpakking die helemaal dichtgeseald is en je helemaal moet open knippen. Ze hadden ook langwerpige greepjes. Lagen allemaal in 1 bak bij ons.
      Suc6! ;o)

      Verwijderen
  8. Wat een leuk idee!
    De kaarten zijn erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schudkaarten. In een ver verleden heb ik ze ook wel eens gemaakt en ik vind ze erg leuk.
    Ik krijg zin om er ook weer eens mee te beginnen. Alleen waar haal ik de tijd vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Daphne,
    leuk deze schudkaarten,
    leuke verrassing voor de mentor!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey hoi Daphne,
    wat leuk dat je volger bij me geworden bent. Ik kom al regelmatig bij je kijken en je maakt echt heel leuke en originele dingen. Je schudkaartjes van deze post zijn ook heel erg gaaf!
    Slim om twee varianten te maken! Zo heb je altijd de goede en meteen eentje voor de voorraad!
    Groetjes en tot blogs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gave kaartjes, bedankt voor je uitleg denk dat ik ook ooit zoiets ga proberen, zooo leuk! En dan dat kleine rode hartje...weer zo'n leuk detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Daphne wat zijn je 2 schudkaartjes beeldig mooi geworden en dank voor de mooie uitleg !
    ook een dikke dankjewel voor je deelname aan de scrap-cards challenge
    fijne zondag liefs DT martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt twee hele mooie schudkaarten gemaakt Daphne. Mooie details laat je zien en dat ene rode hartje ertussen...aah smelt :P
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nooit gehoord van schudkaarten, maar origineel en zeer mooi...
    Groetjes, Viviane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Daphne
    Je schudkaartjes zijn supermooi en heel handig dat je er twee hebt gemaakt voor een jongen en een meisje, die hello tekst-stans is ook erg mooi.
    Bedankt voor je deelname bij het Scr@p-Cards challengeblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo, ik ben weer even aan het teruglezen... Stage gehaald en vanaf vandaag even twee heerlijke vrije weken. Nu al zin in!
    Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt zeg! Heel erg leuk en schattig.
    Nu de rest van je blogjes even lezen, ik zal niet op alles reageren, maar dat weet je dat ik ze wel heb gezien :)

    BeantwoordenVerwijderen