woensdag 29 maart 2017

Vlinder kaarten

Zo, halloooooo, hier ben ik weer.
Sjonge jonge, onze oplader was kapot en dus deed de computer het niet.
Gelukkig was het alleen de oplader, want de computer is al een oudje.
Wij HADDEN een laptop, maar daarvan is het toetsenbord al eens kapot gegaan, dus gebruiken wij nu de laptop als I-Pad zeg maar.....whahahaaaa, wel een hele grote I-Pad, maar het werkt nog steeds.
Maar goed, als je die dus niet op kan laden heb je ineens niks meer en kun je ook meteen niks meer.
Weet je wel hoe vaak per dag je de computer gebruikt met 5 mensen in huis......(recepten opzoeken, typles, school opdrachten uitwerken, administratie doen, bloggen niet te vergeten!!!!)
Maar genoeg nu, ik ben er weer.

Voor mijn blog kalender had ik begin van het jaar al kaarten nodig want veel blog vriendinnen zijn begin van het jaar jarig, dus maakte ik in Januari een paar dezelfde kaarten, met verschillende details.
Mijn moeder kreeg er ook 1 en ik heb ze hier nog niet laten zien:

 Ik begon met de Lila variant.
Basis kaart van de Action en daaruit sneed ik uit de voorkant een ovaal.
 Hierboven de witte, met mint groen, met een vleugje roze.
 De vlinder sneed ik 4 keer uit, met mijn BigShot en plakte die op elkaar.
Ik deed alleen lijm op het lijfje, zodat de vleugeltjes los van elkaar blijven.
De bovenste laagjes vouwde ik wat omhoog, geeft diepte aan de vlinder.
 De vlinder plakte ik binnenin de kaart.
Ik stempelde eerst een tekst stempel, waarop ik de vlinder plakte.
Tekst gaat over "passie" of "inspiratie", iets wat wij allemaal hebben voor onze hobby en opdoen bij elkaar! (details☺)
Het lijfje van de vlinder beplakte ik met kleine kraaltjes, die aan elkaar zitten (een soort van ketting, met hele kleine iniemini kraaltjes.), kocht ik ooit bij Xenos.
De voelsprietjes maakte ik ook op deze manier.

Voorop de kaart stempelde ik "Gefeliciteerd" en hierop plakte ik nog wat plakpareltjes, die qua kleur weer heel mooi bij de kleur van de kaart passen.
Ondertussen heb ik alle kaarten verstuurd, dus kan ik ze nu ook laten zien.

Ben blij dat ik er weer ben, heb net al een rondje blogs bekeken......ik heb best wat gemist, maar ga nog wel bij lezen binnenkort.

Voor nu, lieve groet en tot gauw!!


13 opmerkingen:

  1. Ha Daphne,
    Wat een leuke kaartjes zijn het! Het doorkijkje is heel mooi. Handig als je een kaartje hebt dat je gewoon een paar keer kunt maken.
    Als ik het zo lees, zal het niet zo lang duren voor een tweede laptop in huis komt...Ik weet maar al te goed hoe veel en vaak je een computer gebruikt met meerder personen....
    Groetjes en tot gauw maar weer dan!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben ik blij dat je computer dit weer doet en dat je weer terug bent. Had er zelf problemen met die van mij dus ik kan met je meeleven.... hihihihi
    Ik vind je kaart echt leuk. (is mijn kleuren... paars en groen.... )
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Daphne...fijn je weer te zien. En wat een prachtige vlinderkaarten heb je gemaakt. Een erg mooie serie kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's, maar in het echt is ie nog mooier! :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yeay! Wat zullen jullie blij zijn! Is toch een heel gemis zon'n pc (hoe deden we dat vroeger joh?! hihi)

    Wat een dotjes van kaarten, heel leuk! Juist ook om de verschillende variaties bij elkaar te zien.

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Daphne,
    YEAH, Daphne is back in town hihihi...
    fijn dat de pc het weer doet!!!
    Heel leuk zeg deze felicitatiekaartenreeks!
    die stempels heb ik ook nog, ik vind ze erg leuk als achtergrond, ook leuk zoals je de vlindertjes hebt geplakt!!!
    Kortom, mooi resultaat!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja balen zeg maar gelukkig ben je weer online :) Ik heb zelf ook weinig geblogd wegens tijdgebrek :( Zooo lief dat je voor ieder een kaartje maakt en wat een beauty's. Wat een gaaf detail dat lijfje van kraaltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Laat ik het dan nu maar niet over die com van ons hebben, wat een gedoe als zo'n ding het niet goed doet of zelfs helemaal niet doet.
    De kaartjes zijn schattig, ik was er ook heel blij mee en zoals je weet, heeft hij hier lang op het kastje gestaan maar nu opgeborgen in de bewaardoos.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd leuk zo'n doorkijkje, geeft extra dimensie aan de kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk, dol op vlinders, zo heerlijk tijdloos en voor veel thema's bruikbaar.
    Mooie tekststempel!
    Oh oplaadsnoertjes... Een aantal jaren geleden rinkelde mijn toenmalige mobiel, pak deze van de tafel en wandel de kamer in. Wat bungelt er toch onderaan mijn telefoon, dacht ik. Een stukje oplaadsnoer, de rest zat met de stekker nog in het stopcontact. Mijn kat in actie?!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel lieve Daphne dat ik ook zo'n mooie vlinderkaart van je mocht ontvangen. En de tekst van het stempel is hele aal va toepassing op ons. Ik ben er super blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen