zondag 18 februari 2018

Smaak te pakken

Toen ik mijn eerste waterval kaart gemaakt had (zie vorig bericht), kreeg ik de smaak te pakken:
 Ik maakte er meteen nog 2!
Dit keer gebruikte ik voor de waterval 5 flapjes, want ik wilde het woord "HOERA" maken.
 Ik vind zelf dat mooi papier bij dez kaarten heel veel doet.
Omdat de aandacht naar de waterval moet gaan gebruik ik weinig "aankleding" op de kaart.
 Dan is mooi papier en bij elkaar passende kleurtjes wel leuk.
 Ook een "mannen-kaart" gemaakt.
Stoer papier en natuurlijk blauw en bruin.
Ook hier het woord HOERA op de waterval. 
Ik vind het hele leuke kaarten om te maken en ik krijg er hele leuke reacties op. 
Wel zijn ze wat lastig om op te sturen vind ik.
De envelop is erg dik en kan snel beschadigen als de kaart onderweg is.

En.....ik vind dat de waterval met 4 flapjes beter uittrekt.
Misschien doe ik iets niet helemaal goed, of gebruik ik te dun papier, maar de trekflap (dus waar het lintje aan vast zit) wordt wat slap.
Ik ga zeker nog meer van deze kaarten maken, maar denk dat ik dan weer 4 flapjes gebruik (ideeën/woorden genoeg!)

Fijne zondag.

15 opmerkingen:

  1. Goed bezig, Daphne. Vind ze allebei weer super gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Daphne, mijn favoriet is de bovenste!
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Daphne ...
    Doe maar zo voort ...
    Fijne zonnige zondag ...
    Lieve groet Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, wat was je er vroeg bij vanmorgen.
    Jij bent bijna verslaafd aan waterval kaarten. Ze zijn dan ook prachtig.
    Ook je Valentijnskaartjes zijn heel leuk geworden. En jullie tafel ligt ook lekker vol zie ik. Gelukkig is dat overal het zelfde ;-)
    Fijne dag, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne
    Superleuk deze watervalkaartjes, ook het papier vind ik erg mooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze gaaf je waterval-kaarten Daphne. Inderdaad heeft zo'n kaart verder niets nodig. Leuk een "mannen-variant" erbij. Jammer dat je er meestal niet bij bent als ze de kaart ontvangen en aan het touwtje trekken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent lekker op dreef met de kaarten. Ook deze zijn weer erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee om de waterval die kant op te doen, dat heb ik nog niet vaak gezien. Erg leuke kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan me goed voorstellen dat het verslavend is, ze zijn ook zoooo mooi! Denk dat ik me er ook eens aan ga wagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke techniek! Ik snap dat het naar meer smaakte...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. briljant idee en prachtig uitgevoerd ook nog eens. Complimenten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt me een hele klus, maar het resultaat is er dan ook naar.

    BeantwoordenVerwijderen