donderdag 3 september 2020

Kerstkaart

Het is alweer donderdag en dus Kerstkaarten dag. 

Zo fijn dat ik een paar dagen vrij ben geweest, ik merk dat ik dan ook meteen weer rust heb en mezelf tijd gun om kaarten te maken. Deze kerstkaarten maakte ik dinsdag:

Ik zocht een leuke sketch en ging aan de slag. 
Wat ik alleen al zo ontspannen vind is het zoeken tussen mijn voorraad papiertjes naar de juiste combinatie. Ik kom dan soms papier tegen waar ik dan ook meteen weer inspiratie van krijg😊, herkenbaar?
 Het plaatje komt uit een blok van Action. Het is zo'n uitdruk plaatje. 
Ik lees bij verschillende mensen op hun blog dat ze deze plaatjes waarschijnlijk nooit zullen gebruiken, maar het blokje toch kochten omdat er zulk mooi papier in zit. Ik herken dat wel, maar gooi de plaatjes niet weg, want soms kun je ze ineens wel gebruiken!
De tekst binnenin gemaakt, met Versamark en goud kleurig embossing poeder. 
Voorop vond ik niet mooi.

Ik schreef het al aan het begin van mijn berichtje, "Kaarten", want:
 Ik maakte er nog 1.
Zelfde sketch, alleen nu met een ovaal. 
En een ander plaatje.  Weer zo'n uitdruk plaatje. 
Door het ovaal wordt de kaart heel anders, dus hier wel de tekst voorop.

Vandaag heb ik weer gewerkt. 
Ik heb wel wat spierpijn, ik heb namelijk veel in de tuin gedaann afgelopen dagen. 
Maar het vele lopen tijdens mijn werk heeft geholpen, ik ben alweer waar losser in mijn spieren😉 
Met de eerste kaart doe ik mee aan de volgende Challenges:

52 WTC, Maandchallenge,  rood en groen, optie vogel. 

TSOT, #472, Sketch. 

Christmas 24, #017, Kerstdier.

The Paper Players, #506, Tic-Tac-Toe, (parterre paper, embossing,  die cut)

De tweede kaart link ik bij:

CHNC  #505, Kerstkaart,  optie: iets met een S, Sjaal en Sterren. 



29 opmerkingen:

  1. Absolutely LOVE your interpretation of our Try Stampin' on Tuesday sketch, Ingrid!!! It's a great Christmas card! Thank you for sharing your creativity with us at TSOT!!! -Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kerstkaarten heb je gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn twee hele leuke kerstkaarten geworden Daphne. Op de eerste zit écht een schattig vogeltje. En heel herkenbaar van het snuffelen tussen eigen spulletjes, dat vind ik heerlijk en inspirerend.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kerstkaartjes, we vinden van alles Daphne leuk toch!
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaarten! Ik had/heb wat kerstblokken ermee, heb ook wel eens wat plaatjes gebruikt, maar je moet ze meestal wel bijknippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaarten Daphne! Heerlijk als je in zo’n flow terecht komt tijdens het knutselen. Fijn dat je lekker even tijd voor jezelf had, heel belangrijk!
    Leuk dat je met onze challenge meedoet bij 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee leuke kerstkaartjes!
    Dankjewel voor je deelname bij 52WTC.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kerstkaartjes Daphne. Ik gebruik ook wel eens van die uitdrukplaatjes maar niet dikwijls.
    Hier nog iemand met spierpijn, gisteren voor de eerste keer weer gaan zwemmen na ca. 7 maanden 😉
    Groetjes,
    Karin
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kerstkaartjes Daphne!
    Je die uitdrukplaatjes ik heb er een soort haat liefde verhouding mee..
    Soms denk ik nee het is niks maar als je ermee begint vind ik het superleuk en je kunt ze ook nog verder bijkleuren en dan op een kaart verwerken dus eigenlijk ben ik blij mee...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So sweet, Daphne - love both cards and the papers you've chosen - such cute little Christmas cards! Thanks so much for playing at TSOT!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker dat je door je vrije dagen wat rust hebt gehad, dat heb je ook gewoon nodig toch? Leuke kaarten heb je gemaakt. Ik ben niet zo van die uitdruk plaatjes, maar zeg nooit nooit, want het kan best handig zijn. Ehhhh, nu ik erover nadenk, ik gebruik ze wel eens uit die luxe papierblokken, hahaha, ik zit dus gewoon uit mijn nek te kletsen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige mooie kaarten. En die lekkere bolle roodborst haha.

    x
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 2 super leuke kerstkaartje Daphne...echt gaaf in deze kleurtjes en ook mooie plaatjes erop...
    bedankt voor je deelname
    Groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. altijd leuk om eens te 'roefelen' in je spulletjes, vind je altijd wel iets interessants! Leuke plaatjes, dus waarom zou je ze niet gebruiken he.
    Fijn dat je meedoet met onze challenge!
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaartjes Daphne! Succes met de spierpijn! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke kerstkaartjes heb je gemaakt in de klassieke kerstkleuren.
    Fijne dag, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Love your cards - so whimsical - a great take on our sketch at TSOT - thank you for joining us this week

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn dit mooie, lieve kaartjes.
    Prachtig gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, dat herken ik wel... dat zoeken en combineren van kleurtjes... Je kaartjes zijn, zoals altijd, weer mooi!
    Ai... spierpijn... ook helaas herkenbaar. Soms doe je teveel achter elkaar. Maar bewegen is idd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. leuke kerstkaartjes en een mooi babykaartje heb je weer gemaakt. Mooie hobby hebben wij, na al dat harde werken verplicht uitrusten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. What a cute card..I love the start banner! Thanks for playing along at The Paper Players!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat rondneuzen in je voorraad..waarom niet? Je vindt altijd wel wat moois. Dat zien we hier ook weer.. en hou die spieren soepel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Daphne,
    wat leuke kaarten. Echt super mooi geworden. Leuk he om rond te neuzen tussen de voorraad.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat vogeltje is super lief! Plaatjes zijn ook leuk. Het werden mooie kaarten. Het is echt wennen weer school die eerste week was heel heftig en zeker met de begrafenis die heel de week bleef nazinderen...
    Volgende week is het ook een gewone week dat iedereen naar school mag. De week erop hangt het een beetje in de lucht dat we weer in code oranje gaan voor het onderwijs, daar wil ik echt niet aan denken want dat zou weer thuisonderwijs beteken en voor Jaro geen logo meer op school. Duimen dus dat het niet nodig is! Een week zonder kinderen was een half jaar geleden!!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie kaarten Daphne! Inderdaad, soms zie je iets en dan heb je meteen allerlei ideeën. Leuk is dat :)
    Dank je voor het meedoen met TSOT! Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lovely cards - I do particularly like the kitten! Thanks so much for playing along with our Christmas Animal challenge at Christmas 24. Deborah, DT.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. C'est très mignon Daphné, quel amour de petit rouge gorge, merci de jouer avec nous chez christmas 24, biz

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige kaarten, beide kaarten zien er schitterend uit met de lieve poesjes en het roodborstje. Bedankt voor het meedoen met de challenge bij Christmas 24. Succes en tot de volgende keer!

    Groetjes Grietje DT

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beautiful cards - such cute images.

    Thanks for joining us at the Christmas 24 Challenge.

    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen