donderdag 6 mei 2021

Kerstkaart

Daar gaan we weer,  donderdag, dus Kerstkaarten dag in Bloggersland🥰:

Ik maakte afgelopen week deze leukerd. 
Eindelijk heb ik mijn disign papier gebruikt met de haasjes erop. Ik heb het al een hele poos in mijn bezit maar wist nooit wat ik er mee zou doen.
Het hondje heb ik al wel vaker gebruikt. Ze doet mij erg aan onze Lila denken, dus maakte ik haar in donkerbruin (Lila is onze donkerbruine labrador😉), met een sjaaltje wat qua kleur goed bij het dp past. 
De muts die ze op heeft kreeg dezelfde kleur als haar sjaaltje.  Ze leende deze muts van mijn Kerst Gnoomes. Het bond randje en de pompoen maakte ik van watten.
De Kerstbel in haar bekje is van de Kerstman, die mocht ze even vasthouden van hem.
Het dp heeft wat glitter, dus deed ik ook wat glitterlijm op de muts en het sjaaltje (op de foto bijna niet te zien)
Nog een kale boom ernaast een kaart is de voorkant. 
Als je de kaart open doet poppen er kaartjes omhoog.....
Als het helemaal open gevouwen is zijn er 6 kaartjes. 
Op deze kaartjes heb ik een wit stukje papier geplakt waar ik straks, rondom de kerst,  onze namen op kan schrijven. 
Het is een heel "kunstig" model, best bewerkelijk, maar ik hou erg van vouwkaarten, zeker als er dan zo'n leuke verrassing tevoorschijn komt. 
De tekst heb ik binnenin gedaan.  
Past mooi bij onze namen, die dus op de popup gedeeltes eromheen komen te staan.
Deze kaart gaat naar mijn schoonouders komende Kerst, het is er echt 1 die voor hun bestemd is🥰😊
Het patroon voor deze leuke kaart vond ik hier.

Wat is het toch een slecht weer,  de kinderen hebben Meivakantie, maar het lijkt wel Herfstvakantie. Brrr..... 
Gisteren heb ik zelfs de luiken voor onze ramen dicht gedaan. Dit doe ik normaal alleen in de winter, als het hard vriest. 
Zo jammer, dit weer,  we hadden zo lekker op de camping kunnen zitten, maar daar is het nu echt niet leuk. 

Challenges:

52 WTC, #April, meerdere vouwen. 

Christmas 24, #33, Add Some Glitter.

CHNC,,#540, Alles mag,  optie bellen.

30 opmerkingen:

  1. Zo he Daphne, wat een gaaf model! Dat ga ik eens nader bestuderen, heel verrassend. Leuk papier met die haasjes en lieve hond.
    Fijn dat je meedoet met onze challenge bij 52WTC! Succes!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat is een leuke kaart! Schitterend en die muts is echt grappig.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er niet eenvoudig uit.
    Een heel kunstwerk, prachtig gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kerstkaart is aan de voorkant al een plaatje en als je hem dan opent is het helemaal wauww. Heel mooi dit model en je hebt het allemaal mooi afgewerkt Daphne.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie kerstkaart, gaaf vouwmodel!
    Dankjewel voor je bijdrage aan onze april-uitdaging.
    En hier ook nat en koud. Gisteravond gelukkig wel nog even een zonnetje, maar nu weer bewolkt en af en toe een bui...
    grtz Colien [52WTC]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ja, de kaartjes die ik op mijn blog laat zien vandaag kocht ik kant en klaar bij de Action. Acht verschillende 'blank flip cards' in een pakketje. Heb ze in wit, crème en kraft gekocht, wel al lang geleden, hoor!

      Verwijderen
  6. Wauw, wat een kunstwerkje Daphne. Echt heel erg gaaf. Ik ben altijd een beetje jaloers om te zien hoe je dat kunt. Ik kan dat echt niet haha. Misschien iets voor volgende week, als ik vakantie heb. Hoop dat het dan beter weer is want inderdaad, zoals je zegt, dit weer is zo jammer voor de mensen die vakantie hebben. Jammer dat je niet naar de camping kunt, maar met dit weer is het ook niet zo leuk natuurlijk.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel MOOI en VERRASSEND kaartje heb je gemaakt Daphne.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zeg, daar kun je mee voor de dag komen, wat een fantastich meganisme! Je hebt het geheel ook mooi aangekleed. Tsja, de camping, brrr.... liever nu binnen in een warm huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was aan de buitenkant al de hond aan het bewonderen toen ik verder keek naar de binnenkant! Wat een leuk model zeg en wat goed gemaakt! Top hoor! Bedankt dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WWaauuww...wat een kunstige kerstkaart Daphne erg mooi met
    veel vouwen erin superleuk dat hond(je) erop , we zijn erg
    blij met je leuke bijdrage hoor !! Fijne donderdag en...
    Groetjes Epie DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk gedaan, de hond op de voorkant met zijn grappige muts op. En dan de verrassende binnenkant met pop up kaartjes. Een erg leuk model dat ik nog niet eerder heb gezien. lijkt me leuk om ook eens te maken. Via de link kan ik helaas het patroon niet vinden?
    nee het weer is bepaald geen lenteweer. Vanmorgen leek het hier beter te worden en scheen de zon, maar tegen de middag kwamen de buien alweer langs.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Daphne, Ik klikte net weer op de link, en nu kom ik wel op de tutorial van deze kaart terecht. Bedankt!
      Groetjes, Wies

      Verwijderen
  12. Wow, wat een schitterende, verrassende kaart. Wat een gaaf model en wat een schoezig hondje.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De voorkant is al mooi maar als je hem open doet is het echt wauw!! Wat ontzettend mooie gemaakt.
    Het papier met de konijntjes heb ik ook. De rest van dat blokje is bijna op maar dit blijft maar liggen. Jij hebt het leuk verwerkt op je kaart.
    Op de camping is het nu geen pretje. Onze overburen staan deze week in Overijssel op een camping. Ik benijd ze niet!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What an adorable card and fun fold.

    Hugs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Daphne, wat heb je een supergave kaart gemaakt. Een enig model! Zo verrassend al die flapjes die open gaan. Dat zou je niet zeggen als je de kaart uit de enveloppe haalt.
    Ook je kaarten voor de tweeling zijn heel erg leuk. Dat heb je ook weer zo goed uitgezocht. Hetzelfde, maar toch anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat verrassend met al die kaartjes die eruit springen.
    Leuk dat je - ook al is kerst nog ver weg - al een goede bestemming hebt voor deze kaart.
    Morgen iets minder regen en iets hogere temperaturen, volgens de berichten. Zou fijn zijn, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou dit is met recht een super kunstige kaart Daphne
    Knap gemaakt heel leuk met die opengeklapte vakjes!
    Ja het weertje wil nog niet zo warm zijn, maar de vogeltjes zingen prachtig en de temperatuur gaat stijgen, wordt voorspeld.....
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als eigenaresse van ook een bruine labrador was ik natuurlijk meteen helemaal verliefd op dit kaartje toen ik de voorkant zag. Maar toen ook nog de binnenkant een waar kunstwerk bleek te zijn werd ik helemaal van mijn sokken geblazen!!! Jhee, wat een topkaart zeg!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Woooow wat een schitterende kerstkaart is dit Daphne, met zo een verrassende binnenkant...en heel lief dat hondje op de voorkant...Ik vind hem GEWELDIG!!!!Ga zometeen ff naar het filmpje kijken
    bedankt voor de deelname bij 52 WTC
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Very cute! Thanks for getting your sparkle on at Christmas 24!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wonderful Christmas card. Thanks for joining Christmas 24 challenge. Anesha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige kaart heb je gemaakt voor de Challenge meer dan 1 vouw!
    Bedankt voor het meedoen!
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gaaf model !!!
    Ziet er top uit !
    groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  24. tof dat je meedoet aan onze meer-dan-één-vouwchallenge! Je kaart is al mooi aan de voorkant maar wat leuk met die 6 op-poppende kaartjes, zo kan elk gezinslid nog een persoonlijke wens bij zijn/haar naam schrijven!
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What a fabulous folded card! Lovely image and pretty shimmer too. Thanks so much for playing along with Christmas 24 Challenge. Deborah, DT.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wow zeg, wat een indrukwekkende kaart, met wel 6 poppende kaartjes in. Ben je wel even mee bezig, denk ik zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Such a clever card! Thanks for getting your embellishment on at Christmas 24!

    BeantwoordenVerwijderen