donderdag 6 oktober 2022

Een kaart van Rosina ('22-43&44)

52 WTC heeft deze maand een hele bijzondere maandchallenge. Lift een kaart van Rosina. Rosina is vorig jaar overleden en zij zat in het dt van 52 WTC. Zij zou, volgens rooster, deze maand aan de beurt zijn om een maandchallenge te bedenken, maar helaas is zij,  voordat ze een opdracht kon verzinnen en doorgeven, overleden. Daarom bedachten ze bij 52 WTC dat wij allemaal een kaart van Rosina mochten liften en wel deze:

Ik vind het een prachtige kaart en een mooie gedachte en dus deed ik weer mee. 
Omdat er geen tekst op de kaart van Rosina staat besloot ik om het (drukke) mooie van tekst voorziene dp te gebruiken als achtergrond. En dan ook geen tekst extra op de kaart te zetten. 
Ik gebruikte ook een roodborstje op mijn kaart, net als het origineel. 
Voor de hoekjes gebruikte in een stans. 
Terwijl ik mijn kaart aan het maken was had ik het voorbeeld op mijn telefoon naast mij liggen. 

Toen ik bijna klaar was heb ik het voorbeeld op mijn telefoon nog 1x ingezoomd om te kijken of ik nog wat kleine details had gemist en toen zag ik...........
Volgens mij heeft de kaart van Rosina een band die eraf kan zodat de kaart open kan. Geen idee of dit echt zo is, want volgens mij heeft niemand dat nog zo gemaakt, maar ik besloot om nòg een kaart te maken.
Met band eromheen.
Ik gebruikte voor deze kaart minder traditionele kleuren.
Deze basis is groter, want ik wilde een mooie, grote, cirkel stans gebruiken waarop ik een gestempelde tekst heb gemat.
De vele hartjes op de kaart passen mooi bij de tekst. 
Zoals ik al zei, ik maakte een band, die van de kaart af kan. 
Daaronder een lief plaatje, wat ook bij de tekst past.
Ik gebruikte ook onder de band de sketch om het allemaal kompleet te maken. 

Met veel liefde heb ik deze kaarten gemaakt.
Ik heb al veel deelnemers gezien, maar ik denk dat er vandaag nog heel veel meer bij komen. 
Challenges:
52 WTC, #Maandchallenge, Lift de kaart van Rosina. (2de kaart van dit bericht)
ABC Christmas,  #S for snow or T for tree,  I use S, (first card)
CHNC  #614, Alles mag. 







27 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder mooi om dan alsnog een kaart van haar te liften en wat ben je daar goed in geslaagd. Het is echt een sjieke en klassieke kaart geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa die band zag ik ook en had ik in 1e instantie ook gemaakt maar toch weggelaten….jij maakte gewoon 2 kaarten met Rosina in je gedachten…ze zijn prachtig,beide xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt!! Ja ik zag ook iets aan die band..goed dat jij er nog eentje maakte, vind hem super.
    De mijne komt zondag online.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan allebei.
    Ik meende ook gezien te hebben dat het een losse band was, maar heb dat niet op mijn kaart verwerkt.
    Die twee onder de band zijn wel een beetje betrapt nu de wikkelband er vanaf is, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo jij bent wel heel goed bezig geweest, inderdaad ik ziet het nu ook ...
    je laat ons twee hele mooie kaarten zien.
    Fijn dat je meedoet met de uitdaging.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaarten Daphne
    Een heel mooi eerbetoon aan Rosina ik heb er al veel gezien op het blog en ik geniet ervan.

    Het is alweer bijna een jaar geleden dat Rosina is overleden...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie lift !!!
    Je tweede lift is ook gaaf !!!
    Groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt hier 2 schitterende kaarten Daphne en nu je het zegt van die band, zie ik het ook.. was me helemaal niet opgevallen, maar volgens mij heb je gelijk. Je hebt er een hele mooie invulling aan gegeven. Beide kaarten zijn supermooi.
    Een fijne dag nog verder.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 2 hele mooi kaarten Daphne, en wat goed van je dat je zag dat het een band was. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat gaaf dat je nog extra inzoomde, het zou zomaar kunnen en dan heb je een hele leuke versie gemaakt Daphne. Ook de eerste is een mooie lift geworden.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha. ha Daph, ik ga zo eens even kijken of je het goed hebt gezien, die band. Zal je appen of ik het ook zie.
    het is trouwens wel leuk bedacht met dat plaatje eronder. Ook de bovenste kaart vind ik mooi bedacht.
    Dus je mam is tevreden over je ha, ha.
    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ga je toch maar niet appen, je hebt gelijk, het is een band!! wat goed dat je het gezien hebt.
    doei

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je twee mooie kaarten gemaakt met Rosina in gedachten. De eerste met ook een roodborstje erop. Wat knap dat je dat zag van die band en dat je er dan nog eentje maakte. Leuke verrassing als je de band eraf haalt.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed dat je zag dat er een band om de kaart van Rosina zit Daphne. Wat heb je een mooie liftkaarten gemaakt. De kaart met de band is een liefdevol eerbetoon geworden.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie gedachte om een kaart met haar in gedachten te maken. Je maakte er zelfs twee. Leuk hoe je zo veel mogelijk details over hebt genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend Daphne!
    We goed bedacht van je met de band waar het leuke plaatje onderuit komt!
    Het is zo mooi om al de liftkaartjes van Rosina voorbij te zien komen....wat zou ze er trots op zijn!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je een mooie kaarten gemaakt! De eerste knalt bijna van het scherm door het drukke papier en de tweede is wat meer ingetogen. En volgens mij heb je gelijk wat de band betreft. Goed gezien!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat super dat je 2 kaarten gemaakt hebt. Ik heb geen moment gedacht dat er een band om de kaart zat, maar als ik jouw versie mét band ziet, dan ziet dat er wel heel erg tof uit!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Twee prachtige kerstkaartjes heb je gemaakt met de sketch van Rosina!

    Ik wil je via deze weg nog ontzettend bedanken voor je lieve verjaardagspost! Het kaartje staat gezellig in de kast hier!

    Liefs, Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  20. These cards are all so beautiful! I love the images, the backgrounds, the layouts - EVERYTHING! Thank you for sharing them and playing along with ABC Christmas Challenge ~ Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Twee hele mooie gelifte kaarten. Leuk dat je twee versies hebt gemaakt, zonder en ook met band (goed gezien).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lovely non-traditional Christmas card Daphne. Nice that you used our optional twist. Thank you for entering the For Someone Special Challenge at CHNC.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. die mét band is inderdaad leuker én mooier geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie liftkaart heb je gemaakt Daphne!
    Bedankt voor het meedoen met de Challenge om Rosina te gedenken.
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie kaartjes en mooi met de kerstwikkel ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi gemaakt. En tof dat je je nog aan een tweede kaart waagde met een band met daaronder een mooi prentje. Het tweede kaart is heel harmonieus en liefdevol. Mooi eerbetoon! X

    BeantwoordenVerwijderen