donderdag 23 februari 2023

Kerstkaart ('23-11)

Tussen het werken door ben ik ook veel vrij en dus heb ik tijd genoeg om kaartjes te maken. Zo kan het dus gebeuren dat ik (bijna) elke dag iets op mijn blog kan plaatsen.

Zo ook vandaag, een Kerstkaart, het is tenslotte donderdag:

Sinds kort ben ik in het bezit van de leuke honden stempeltjes (Action).
Deze leukerd heb ik een blauwe kerstmuts gegeven.
De muts is van een stempel van een beertje. Voor het beïnkten plakte ik de beer af en stempelde alleen de muts. 
Daarna de muts gemaskeerd en de hond gestempeld. 
Tot mijn blijdschap lukte het heel goed, wat een leuke techniek. 
Daarna tussen mijn voorraad Kerstpapier bijpassend dp gezocht. 
Bovenstaande foto is wat flets, maar hierop is goed te zien dat het rode dp wat glimmende details heeft. 
Alle randjes beïnkt met Vintage Photo.
De tekst is gemaakt van stickertjes.
Volgens sketch nog 6 plakpareltjes en om de afbeelding heen pearldrops gezet. 
Ik heb deze keer gekleurd met Derwent aquarel potloden.
Het bondrandje en de pompoen van de muts voorzien van een laagje nepsneeuw, nu lijkt het net echt bond.

Vandaag een morgen mag ik werken en daarna ben ik een weekje vrij.
Andy is ook vrij en we willen wat gaan klussen in huis. 
Challenges:
52 WTC, Weekelijkse kerstkaart. 
De Egel, #157, Sketch en Huisdier. (Sketch kwartslag gedraaid)
GCC, #8, Kant, lint of touw (het kleine strikje en het stukje garen eronder)
Peace on Earth,  #34, Alles mag. 

18 opmerkingen:

  1. wat een leuk en vrolijk kerstkaart met schattige stempel..
    Jij had al beetje vooruit ziende blik zie best al wat strookjes...
    Gezellig dat je er vandaag bij bent met een kerstkaart.
    Lieve groetjes Annemarie en MeritDT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, oh iedere x verbaas je me weer. Wat een leuke kaart is dit geworden. Goed uitgevogeld met dat mutsje maar wat me verbaast zijn die ovale pareltjes, bij mij blijven die altijd over maar jij hebt ze zo leuk gebruikt en dan al die strookjes, toeval? Ook de kleuren combinatie vind ik super. Kortom 😂 goed gedaan meissie.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah zo lief dat kersthondje, Daphne
    Prachtige achtergrond ook!
    Ik heb een paar weken geleden die hondjes ook aangeschaft, dus je hebt me geïnspireerd dat mutsje vind ik ook zo leuk!
    Fijne dag lekker klussen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een leuk kaartje heb je gemaakt, mooi
    grtjs, martina DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Die hondjes hebben ik nog niet gezien. En grappig dat je strookjes hebt. Dat wordt een intense klus week volgende week. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keileuk met dit honden stempeltje( ik heb ze ook) ze zijn zo leuk. Mooie kaart Daphne en succes voor de volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuk hondje.
    Supermooi gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat 'n gave kaart heb je gemaakt Daphne, met de gedraaide schets! Ik vind het eigenlijk nog leuker zo. En knap gedaan met de maskeertechniek, goed gelukt! Je hebt de grappige stempel knap ingekleurd ook.
    Mooie dag vandaag en alvast een goed weekend. Veel succes met het klussen! ⚒🪛
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een leuk kaartje met deze hond! Ik had ook nog gekeken maar bij ons zijn ze niet te vinden! Jammer, ik vind ze wel leuk! En grappig dat je de muts hebt gebuikt van de beer! Zo zie je maar, alles kan je combineren! Veel succes bij het klussen. Gezellig dat je weer meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig kaartje met die hond en zijn kerstmuts, Daphne. Heel leuk. mooi papier heb je ook gebruikt.
    Lekker, zo'n klusweekje vrij!
    Fijn dat je meedoet met 52WTC deze week!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, da is geweldig. Oh leuk een weekje vrij. Bij mij zal da pas in april zijn.
    Stunning card, great job
    Claudia

    mocht je mijn nieuwe blognaam nog niet hebben, zie de info hieronder
    Ik ben nu te vinden onder mijn nieuwe blognaam Claudia's kaartjes met een nieuw URL: https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzmakesguyzcards.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kaart met dat grappige hondje. Ligt hier ook nog geduldig te wachten.
    Geniet van je klus-vakantie volgende week.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt keigaaf kaartje maakte je Daphne, knap gestempeld ook xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, die muts zit als gegoten, wat knap gedaan! Je hebt de stempel heel mooi ingekleurd en er prachtig passend papier bij gevonden. Een heel geslaagde kaart.
    Lekker vooruitzicht om een week vrij te zijn, jullie zijn inmiddels weer genoeg opgeladen om weer aan de klus te gaan? Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superleuk kaart is het geworden met de sketch en het kersthondje! Goed idee is het om te maskeren. En zeker goed gelukt!
    Dank je wel voor het meedoen bij de Egel!
    Fijn weekend en klus ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kaart en wat een schattig stempeltje. Dankjewel voor het meedoen aan de challenge van Girlz Creative Christmas Challenge. Groetjes Helma DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke kerstkaart met dit hondje ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leuke kaart. Ik heb dit stempeltje ook gekleurd liggen en dan is er mijn volgende hobbel: hoe maak ik het af. Jij hebt het wel gedaan met ene leuk resultaat. Dank je wel voor jou bijdrage aan de sketch/huisdier uitdaging van de Egel. groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen