woensdag 12 februari 2014

Lekker kliederen

Leuk hè, dat bloggen?!!
Ik kreeg zoveel reacties op mijn vorige berichtje, zo te lezen heb ik weer bij veel mensen een leuk idee neer gelegd ;-)........daarom bloggen we dus met elkaar, om leuke ideeën te delen.

Afgelopen weekend hebben mijn dochter Jade en ik lekker zitten kliederen met verf.
Ik zie steeds vaker Mix Media en Art Journal voorbij komen en wilde het ook eens proberen.

                                  
We hebben eerst alle benodigde spullen op tafel gelegd, verf, papier, lijm, kwasten, stempels, noem maar op.
Jade wilde een glazen pot voorzien van een kleurtje en ik pakte verschillende labeltjes.
Eerst wat gesso hier en daar.
Een tekst stempel eronder, een verkreukeld labeltje, een dikke laag gesso, ik heb van alles geprobeerd.
Jade heeft wat kleur door de gesso gedaan en zo kreeg ze de mooiste kleurtjes, dus die gebruikte ik ook, op mijn labeltjes en op een glazen pot.
Ook foam letters voorzien van een kleurtje.
Uiteindelijk was dit het resultaat, een mooie (mannen) label, gemaakt met gesso en stempels en een lintje. In de rechter boven hoek een stukje washi tape geplakt en een stukje verkreukeld papier, vast gezet met een nietje.
Dit labeltje is voor een voetbal fan!
De kleur is in het echt "knaller" dan op de foto.
Een touwtje, een bedeltje, paar Pearl Drops en een stukje tekst lint.
Van de blauwe verf maakte ik ook een "CANDY" pot.
De letters zijn foam letters, in verschillende kleuren, maar door ze met gesso (voorzien van wat kleur) te verven worden ze allemaal hetzelfde.
De pot gevuld met snoepjes en zo hadden we een leuk kadootje voor een jarige!

Om heel eerlijk te zijn vond ik dit hele geklieder niet zo heel erg leuk, whahahaa.
Uiteindelijk was ik wel redelijk tevreden over de labeltjes maar de weg daar naar toe vond ik maar een heel gedoe. Niks voor mij denk ik.
Door een glazen pot zo te versieren heb je wel een leuk kadootje, maar om nou te zeggen, "Yes, ik heb een nieuwe hobby".......nee, dat niet.

Ik zie hier in bloggers land veel Mix Media enzo voorbij komen, ik vind het prachtig, maar voor mezelf denk ik dat ik nog een beetje moet oefenen.

Ga ik nu een rondje langs jullie bloggen maken, even lekker neuzen en ideeën opdoen.
Liefs, Daphne

8 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om zo met je dochter bezig te zijn. Ik vind je labels erg mooi geworden. Ik heb zelf ook wel eens wat pogingen gedaan met mix media, maar het is ook niet helemaal mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik wil het steeds gaan doen. Ben er nog niet toe gekomen.
    Ik zal die candypot nog eens goed bekijken, aangezien hij hier staat.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er gezellig uit! heerlijk toch dat geklieder:0) de labels zijn mooi geworden!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig hè zo samen met je dochter knutselen? Doe ik ook regelmatig al is die van mij een stuk ouder (20 :)) Leuke mixed media labels heb je gemaakt en je pot vind ik ook een super idee. Was je al gewaarschuwd voor het verslavende effect?? Nee?? Nou bij deze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit was lekker maar ook leuk kliederen!!

    groetjes, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt het geprobeerd, met leuk resultaat, nu weer laten varen. Ik heb ook niet zoveel met Mixed Media. Maar ik ben dan ook niet zo'n goede knoeier. En wat vind ik dat een geknoei, oeioeioei, hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige labels zijn het geworden!
    En dat voor een eerste keer.
    Jade haar pot is ook erg mooi.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Daphne,
    wat ziet het er gezellig uit!
    Leuk met je kideren knutselen, heb ik ook altijd graag gedaan,
    ach en wat je ook doet alles is goed, ik vind je labels erg mooi geworden en dat mooie woord "mixed media"ach van alles wat, is altijd goed!
    Je bent in elk geval heerlijk bezig geweest!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen