zondag 1 februari 2015

Serie Kaarten.

Afgelopen week had ik ineens heel erg veel zin om mijn voorraad bij te gaan werken
Ik zie hier op verschillende blogs altijd de meest mooie kaarten voorbij komen en opeens had ik zin om ook zoiets te gaan maken.
Met inspiratie van vele blogs ben ik begonnen. (Dat maakt bloggen nou zo leuk vind ik)
Je doet inspiratie op, onthoud alles, husselt in je hoofd alles door elkaar en geeft er uiteindelijk je eigen draai aan.
Ik maakte een hele serie, ik zal ze niet allemaal tegelijk laten zien. Dan wordt het wel heel erg veel.
Ik ben begonnen met de achtergrond.
Met ecoline maakte ik, met div kleuren en water, mooie kleurrijke achtergrondjes.
Ik had een stuk afval karton, waaruit ik uiteindelijk verschillende achtergrondjes kon snijden.
Ik had dus veel achtergrondjes, voor veel kaarten.
Wat is dat toch een leuk spul, dat ecoline!! Het hoeft allemaal niet zo netjes en precies. Gewoon lekker kliederen en strepen zetten en met water en een andere kleur er overheen. Heerlijk om je hoofd leeg te maken, gewoon lekker doen en er ontstaat vanzelf wat moois.
Toen het droog was hem ik met gesso en stempel blokjes div afdrukjes op het papier gezet. Vierkantjes en rondjes.
Ook dat moest weer goed drogen.
Daarna heb ik met acryl verf hier en daar wat strepen en klodders en vlekken gemaakt.
(we zitten in een nogal hectische periode hier thuis, dus ik denk dat ik deze kaarten als een soort van "therapie" heb gemaakt. Hi hi. Niet teveel denken, gewoon doen, heerlijk!!)
Toen die verf weer droog was heb ik met een glaasje en zwarte inkt wat rondjes gezet.
Ook hier wéér gewoon doen, niet nadenken.
Veel, weinig, donker, licht......alles kan.
Deze rondjes heb ik met een witte gel pen na getekend. Net ernaast.
Snappen jullie het nog?
Daarna heb ik op elke kaart een paar bloemen gestempeld.
Deze bloemen heb ik wel "helder" en donker gestempeld, zodat dit de blikvangers van de kaart worden.
Elke kaart uiteindelijk verschillend afgewerkt.
Met een tekst, met knoopjes, met glittertjes, noem maar op.
Omdat ik zo aan het haken ben geslagen (ook al zo ontspannend werkje) heb ik zelfs gehaakte bloemetjes gebruikt op 1 kaart.
Ik ben zeker een week bezig geweest met deze kaarten (met de hele serie hoor, de andere laat ik gauw zien) Kliederen en klodderen en daarna drogen.
De volgende dag ging ik dan weer verder en zo was het een heel project, maar echt ONTZETTEND leuk om te doen.

Met de kaart met de gehaakte bloemetjes doe ik mee met de challenge van "De Egel"
Gebruik bloemen op je creatie.

Tot gauw, liefs, Daphne


16 opmerkingen:

  1. Super leuke reeks kaarten Daphne, mooie kleurtjes en achtergrondjes en wat een gaaf detail die gehaakte (bloem)hartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een prachtige serie!
    Hele leuke kaartjes.
    Bedankt voor je lange reactie op mijn blog :)
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superrr, mooie kleurcombi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk! De achtergrond is met de frisse kleuren en de leuke opmaak echt gaaf. Ik ben zelf niet zo van het kliederen, maar ik vind het juist bij anderen wel heel leuk. Best een geduld moet je hebben ook voor deze kaarten, aangezien het elke keer moet drogen. Maar... dan heb je ook wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zit ik vanmiddag bij je vorige High Tea post te schrijven en zo staat de volgende post er alweer op hahahaha. Super mooie kaarten Daphne. Leuk hè inspiratie opdoen op andere blogs :-). Ik mag ook graag op andere blogs kijken voor ideetjes maar ook op Pinterest.

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave serie laat je hier al zien Daphne. Mooie kleuren en leuk idee om met een glas rondjes te stempelen. Ook je gehaakte bloemetjes doen het prima op deze kaarten en altijd fijn om wat voorraad te hebben liggen. En je kan zeker meedoen bij de Egel hoor...;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Daphne,
    wat mooi!!!!
    Heel kunstig zoals je de serie kaartjes hebt gemaakt, zeker geen klodderen en kliederen zoals jij het noemt!!!!
    mooi dat je haakwerk zo ook op de kaartjes past!
    Prachtig resultaat ben benieuwd naar de volgende!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk is dat hè? Geeft veel ontspanning. En ook nog met superleuk resultaat. Ben benieuwd naar de rst ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een productie en wat ontzettend leuk Daphne.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kaarten. Een feestje om zo een in je brievenbus te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

  11. Wowww wat een geweldige kleuren, mooie kaarten zeg,
    en de gehaakte bloemen zijn een echt blikvanger ☺

    Bedankt dat je meedoet met onze Challenge !
    Gezellige en fijne nieuwe (knutsel) week
    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee Daphne, gaaf dat je meedoet bij de challenge van de Egel.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooie achtergronden die je verwerkte tot stuk voor stuk heel mooie kaarten! Leuk detail, dat haakwerk! Maar ook de gestempelde bloemen vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke therapie :) Super mooie serie gemaakt. Ben benieuwd naar het vervolg...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En die witte stempels, ik herken ze, zo
    leuk hoe jij ze hebt gebruikt. En wat bedoel je met afvalkarton????
    xx mam

    BeantwoordenVerwijderen