woensdag 5 oktober 2016

Herfst Kaart

Herfst......oooooh, wat hou ik daar toch van!
Die mooie kleuren die je nu overal ziet, het koude, maar toch mooie weer, de natuur die heel erg veranderd (volgens mij is de Herfst het enigste jaargetij waarvan de aankondiging ZO duidelijk is), de spinnen voor het raam (wel buiten blijven graag ☺), de langer wordende avonden en de zin om het in huis weer gezellig te maken.
Heerlijk, ik geniet!!
Vandaag heb ik het voor het eerst echt koud!! Dat dan wel weer.....

Ik was dus helemaal in de stemming om een Herfst kaartje te maken en nadat ik vanmorgen eerst mijn huishouden had gedaan (ik màg van mezelf pas knutselen als het werk erop zit, herkennen jullie dat?) ben ik er eens lekker voor gaan zitten:
Herfst kleuren wilde ik gebruiken.
Het uiltje heb ik met mijn BigShot uitgesneden, uit papier wat ik eerst met Ecoline heb gekleurd.
Een dubbele uil, zodat er wat diepte/schaduw ontstaat.
De takjes heb ik uitgesneden uit papier, wat ik een poosje geleden met mijn moeder heb gekleurd.
We gebruikte de gellie plate van mijn moeder hiervoor,  heel erg leuk om te doen en je kunt er echt heel erg mooie achtergrondjes mee maken, of in mijn geval, stansjes mee uitsnijden!
De kaart heeft een transparant tussenstuk.
Dit zag ik voorbij komen op het blog van "liftchallenge", vond ik een heel mooi idee.
Het was nog best een gedoe, dan snijden, passen en recht plakken van dat transparante gedeelte, maar na wat gepuzzel is het gelukt.

Tekst gestempeld, met mijn letter stempeltjes, natuurlijk ook in Herfst kleuren.

De wiebeloogjes op het uiltje zijn koppie maken de kaart nog net iets liever!!

Met deze kaart wil ik graag meedoen aan de challenge van:
-www.craftaddictionchallenge.blogspot.nl (herfst)
-www.creapaleis.blogspot.nl (herfst)
-www.liftchallenge.blogspot.nl (sketch)
-www.anmacreatief.blogspot.nl (herfst)

15 opmerkingen:

  1. Wat l-eu-heuk! (Om in de sfeer te blijven) dat uiltje is prachtig van kleur.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk kaartje, leuke tekst en je sleutelhangers hieronder zijn ook errug leukkk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie herfstkaart heb je gemaakt. Ach ieder jaargetijde heeft wel z'n charme vind ik...
    en nee ik ben niet zo streng voor mezelf, want je leeft maar 1x, dus knutsel ik lekker ook als het werk niet af is, heeerlijk moet je ook eens proberen!
    Dank je wel voor het meedoen, hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een leuke uilenkaart. Ik hoor daar wel van, evenals van die herfstkleuren. Groetjes, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuke herfstkaart, Daphne. En zo gaaf die bijpassende tekst erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ik herken het helemaal! Zowel het genieten van het jaargetij als het pas mogen genieten na het verplichtte :) Maaarrrrr...wat een gaaf kaartje! Mooi dat transparante venster en dan die tekst, heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Daphne
    Ik vind je herfstkaart zo mooi met het transparante deel ertussen en dat uiltje en die blaadjes zijn erg mooi van kleur.
    Ik moet eerst ook altijd andere dingen doen die moeten van mijzelf en vaak blijft er dan niet zoveel tijd meer over om te freubelen want dan staat onze jongste al weer voor de deur van de dagbesteding maar aankomend weekend mag ik lekker freubelen.....en lezen hihihi.
    Bedankt altijd voor je lieve reactie op mijn blog en voor je deelname bij het CraftAddiction challengeblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superlieve uil heb je op je gave kaart gezet Daphne, wat leuk al die vervloeiende kleurtjes en die wiebeloogjes maken het inderdaad een lieverdje. Ik herkende de sketch van de liftchallenge meteen en je uitwerking is top. Ik vind het in de herfst wel leuk dat er donkere dagen zijn, dan hoef ik niet persé eerst te poetsen van mezelf en "mag" ik vaker een me-dagje houden..LOL ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er een echt kunstwerkje van gemaakt! Leuk hoor! Ik ben niet zo streng voor mezelf. Soms heb ik gewoon even een rustmoment nodig en dat pak ik dan met mijn haakwerk, het huishouden loopt niet weg... (jammer genoeg, want ik heb me toch een berbstrijk liggen!)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor! Lief dat uiltje en erg leuk is die tekst! Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge.
    haha, vroeger was ik ook zo, maar dat is nu echt niet meer zo, ik knutsel wanneer ik zin heb en laat het huishouden soms lekker even liggen. Maar dat kan ook makkelijker als je kinderen de deur uit zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi Daphne,
    wat een leuk herfstkaartje en wat mooi dat je die takjes hebt uitgesneden van gelliachtergrondjes,
    leuk ook zoals je die tekst hebt geplaatst!
    Wat mijn knutselarij betreft, ja dat is bij mij net als voorganger hierboven, mijn kinders wonen niet meer thuis, dus dan heb je bergen minder te doen in de huishouding!!!!
    Jouw tijd komt ook nog, dat beloof ik je!!!
    Veel plezier en fijn weekend groetjes van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja! Ik hou ook zo van de herfst! Heerlijk, en die geuren van de blaadjes. Mmmm. Je kaart is erg schattig. Wat een gedoe he, met zo'n stukje transparant. Het ziet er zo simpel uit, maar het is een heel geworstel weet ik uit ervaring ;o)

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is nou helemaal mijn favoriet. Leuk met die tekst bij die uil.
    (Ik heb letterlijk met Stazon gestempeld op die mokken. Verder niets. Ik heb geen idee of het daarna afwasbaar is hoor... Vaatwasser in ieder geval niet.)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leukerd is dit! Heel mooi gemaakt!
    Dank-je-wel voor het meedoen aan onze HERFSFTchallenge bij AnMaCreatief!
    Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen