vrijdag 28 oktober 2016

Nòg een Opkikker nodig

Soms heb je van die tijden.......
Naast mijn vriendin die een nieuwe heup heeft gekregen (vertelde ik jullie laatst over), heb ik nog een vriendin/buurvrouw, die haar voet heeft gebroken.......brrrr, zo eng.

Natuurlijk ook voor haar een "opkikkertje" gemaakt.
 Allereerst pimpte ik een klein wit papieren zakje.
Altijd handig, die zakjes, om iets liefs in te doen.
Achtergrond ooit eens gemaakt samen met mijn moeder, met een Gelli Plate, leuk om te doen en je hebt ineens heel veel leuke, bruikbare achtergrondjes.
Hart heb ik gekregen, van iemand die zo'n mal heeft.
Ze heeft er destijds een paar voor mij uitgesneden.
De kikker vond ik tussen mijn knipvellen.
Moest wel lachen......
Mijn vriendin zei, toen ik haar sprak over haar gebroken voet:
"Ik ga het pas wereldkundig maken als ik mijn "hakje" heb, in plaats van dit lompe gips"
Ze bedoelde natuurlijk loopgips......
Helaas wist ik al, uit ervaring (Jade brak ooit eens haar enkeltje), dat je tegenwoordig geen "hakje" meer krijgt onder je loopgips, maar zo'n hele lompe, onhandige, lelijke zool die je zelf onder je voet kan doen.
Vandaar dat ze van mij wel een chique hakje kreeg!!!

De laatste tijd ben ik erg aan het "kokkerellen"
Echt, gewoon, simpel koken kan ik niet zo goed (heb nooit alles tegelijk klaar, mijn vlees brandt vaak aan of de groente is nog niet gaar.......dàt koken doet mijn man dus meestal).
Maar kokkerellen, dus lekker "fröbelen" in de keuken vind ik heerlijk!
Zo maakte ik laatst, (recept via internet gevonden) heerlijke Tomaten Chutney.
Lekker bij een plakje kaas, lekker op brood met kaas of vleeswaren, of heerlijk bij de pasta.
Voor mijn vriendin deed ik een beetje chutney in een potje en maakte daar een (home made) label aan.
Een stukje stof op het dekseltje geplakt en klaar was ik.

Samen met mijn man ben ik even op ziekenbezoek geweest.
Sjonge, wat onhandig, wat een gedoe en wat lastig.
Gelukkig heeft ze haar man en 2 thuiswonende zonen om zich heen, dus ze wordt goed verzorgt.

En het chutney potje......ze vinden het heerlijk!!

11 opmerkingen:

  1. Een leuk cadeautje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke cadeautjes heb je zo gemaakt, Daphne. Kan me voorstellen dat ze er blij mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige opkikker, daar word je we vrolijk van. Ik denk dat het aan de tijd van het jaar ligt, het lekker kokkerellen, ben ik ook heerlijk aan het doen. Verse soepjes, mueslirepen, granola, mmm... Chutney is inderdaad ook zo leuk om te maken, ik maak dan meestal uienchutney, ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief kadootje!! En leuk dat je chutney maakt, lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt weer een heel persoonlijk opkikkertje. Leuk gedaan dat tasje en dan een lekkere inhoud. Zij is vast heel blij met zo`n creatieve buurvrouw ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Daphne,
    wat weer een lief en attent gebaar,
    leuk tasje en een eigengemaakte lekkernij!
    Heel vervelend om zo "onthand"te zijn met een gebroken voet!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, eindelijk eens tijd voor een (inmiddels grote) blogrondje.
    Wat ben je weer lekker creatief bezig geweest de laatste tijd.
    Zo leuk dit tasje en het lekkere chutneypotje.
    Fijne zondag! Ik ga gauw je andere twee blogjes even teruglezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super lief hoe jij anderen telkens verrast met een zelfgemaakt persoonlijk kado en die hak, hi hi, leuk detail!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk! Nog voordat ik je tekst gelezen had, moest ik erg lachen om de humor van de zilveren pump! Heel erg nare situatie, zo in het gips, maar gelukkig kunnen we er zo ook om lachen.
    Goed idee van die papieren tasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk van die kleine lievigheidjes! Zal ze vast waarderen nu ze met haar been omhoog moet... Ach wat vervelend lijkt me dat!

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen