zaterdag 20 januari 2018

Doosje voor klein kadootje

Het is een beetje rustig geweest vanaf mijn kant, maar nu alles en iedereen weer is opgeknapt, de Griep heeft ons huis verlaten, proberen we weer in een normaal ritme te komen van werk, school, sporten en clubjes.
De storm hebben wij ook goed doorstaan, alhoewel we op de zaak wel schade hebben opgelopen. Er vielen dakpannen van het dak en op advies van de Brandweer moesten we de zaak sluiten! Een enorm gedoe en veel regelen, maar nogmaals, persoonlijk zijn we er goed doorgekomen, dus we klagen maar niet verder.

Vandaag laat ik een doosje zien, wat ik gemaakt heb voor mijn vriendin.
Zij is eind van deze maand jarig en we doen niet aan kadootjes.....Ik probeer altijd om daarom zelf iets te maken, zodat ik niet met lege handen kom aanzetten.
Dit keer dit Doosje, wat ik vulde met wat theezakjes:
 Uit een mooi papierblok van de Action sneed ik, aan 1 stuk, het doosje uit.
Aan de binnenkant plakte ik een stukje papier met daaromheen elastieken touw gewikkeld, zodat ik hierachter mijn theezakjes kan steken.
 Een bijpassend dekseltje gemaakt, zodat het doosje dicht kan.
Elke zijkant van het doosje versierde ik met een bijpassende tekst of versiersel.

 Natuurlijk ook nog een klein labeltje erbij, zodat ik hier een persoonlijke boodschap op kan zetten. Op de achterkant van het label kan dit.
 Een leuke strik erom en mijn kleine "niet kadootje" is af😊.
 Oh ja, in het doosje heb ik ook nog stroopwafel koekjes gedaan.
Deze kleine koekjes maakte ik door ze met een koekjesvorm uit een grote stroopwafel te steken!

Dit kleine, lieve doosje (het is ongeveer 15 cm doorsnee) link ik bij de challenge van AnMa Creatief.
Ze willen daar een creatie zien met stippen en/of strepen.



20 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Daphne
    Leuk dit theeverrassingsdoosje en slim die koekjes uit een grote koek temaken!
    Ja die storm was wel griezelig he,
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief doosje. Zo kom je toch weer met een heel persoonlijk klein cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super schattig doosje heb je zo gemaakt, Daphne. Dat zal vast in de smaak vallen bij je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke doos. Gaat je vriendin zeker tof vinden !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow ! Wat een leuk idee.
    Ik ga jouw site zeker doorspitten met Chanelle (meisje wat van jou knutselspulletjes mocht krijgen waar ze erg blij mee is) zodat ze nog meer knutselideetjes heeft. Wat een leuke site !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk, jullie hebben mij gevonden.
      Kijk maar lekker rond op mijn blog en veel inspiratie plezier.

      Verwijderen
  6. Wat een ontzettend lief (niet-)cadeautje!
    Jij kunt dat ook niet, hè? Met legen handen aankomen ...
    Goed weekend verder.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief schattig doosje. Het is een top 'niet-cadeautje', hihi.
    Fijn dat de griep verdwenen is en balen van de stormschade, maar zoals je zelf zei, gelukkig geen persoonlijke schade!

    Groetjes Marlies!

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Erg leuk gemaakt, en vrolijk,
    gaaf om te geven hoor ☺
    Een leuk en gezellig (knutsel) weekend
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Bruin & Blauw}

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lastig als er een griep in huis rond waard. Wij zijn er nog goed af gekomen. Alleen mijn zoon had buikgriep en Ramona hoofdpijn, duizelig en misselijk. Ook geen stormschade aan ons huis, ondanks dat wij toch aan de kust wonen. Jouw doosje is enig. Wat leuk bedacht en die stroopwafeltjes....ENIG! Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig doosje voor je vriendin Daphne.
    Ik kan wel raden waar de restanten van de stroopwafeltjes zijn beland.
    Een heel leuk idee!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Daphne, dit gaat ze verschrikkelijk leuk vinden!
    Wat een enig niet-kado! EN die stroopwafeltjes uit een grote stroopwafel: geniaal!!
    Goede werk week gewenst maar weer! Alles in het gewone ritme...
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat persoonlijk alles goed is, de rest is materieel dus inderdaad, knap, door, niet zeuren. Het kan altijd erger. Zo probeer ik ook altijd te denken. Niet waarom ik, maar waarom ik niet. Een enorm leuk niet-cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n klein niemandaldoosje, wat ineens veel waarde krijgt. Met zorg gemaakt. En het ziet er zo mooi uit. En leuk ook, die theezakjes achter de elastiekjes en de kleine koekjes. Ik vind het echt knap van je, dat je zoiets verzint en dat het ook nog eens zo mooi kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig doosje. Ik heb er nooit aan gedacht om de Actionblokken te gebruiken voor zoiets. Ik heb er wel een accentmuur van gemaakt in de slaapkamer....de stukken gebruikt als behang....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk, om iets in te pakken in een zelfgemaakt doosje!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel leuker dan een kadootje uit de winkel! Ziet er hartstikke leuk uit. Gezellig dat je meedoet bij AnMaCreatief.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo is je "niet kadootje" toch een heel mooi kado geworden! Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Daphne
    Wat een supermooi en origineel cadeautje met die heerlijke lieve koekjes!
    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen