maandag 30 juli 2018

Spijkerbroeken recyclen.

In het voorjaar maakte ik een Toilet tas van oude spijkerbroeken, voor op de camping.
Omdat ik toch leuk bezig was en ik nog heel veel spijkerbroeken over had, maakte ik ook meteen 2 pannenlappen die mee gingen naar de camping:
 Ik heb veel verschillende kleuren spijkerbroeken liggen, die gebruikte ik.
Ik knipte allemaal kleine stukjes en naaide die we er aan elkaar tot een lapje.
 De achterkant maakte ik van stof wat ik nog over had van de Gordijntjes die ik destijds maakte voor het bootje van mijn zoon.
 Ik gebruik de labeltjes en zakken van de spijkerbroeken ook vaak.
De pannenlappen maakte ik hitte bestendig door ze te vullen met fiberfill (schrijf je dat zo?
Lusje eraan, zodat ik ze op kan hangen en ze meteen kan pakken als ik ze nodig heb.

We hebben ze al vaak gebruikt, want we hebben op de camping een hele grote pan, die we vaak gebruiken om eten in te maken.
Pan wordt heel heet en dus zijn de lappen hard nodig.

Fijne nieuwe week voor jullie allemaal.
Ik heb af en toe Wi-Fi op de camping, dan probeer ik bij jullie langs te komen.

19 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Daphne,
    Wat leuk zeg zulke unieke pannelappen die heeft niemand!
    Mooi gemaakt!
    Heel erg bedankt voor je supermooi gemaakt felicitatiekaartje , leuk model!
    Geniet heerlijk op de camping!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch creabea. Leuk geworden en een goed recycling plan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super geslaagd deze pannenlappen. Heel leuk recycling idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Creatief met spijkerbroeken! Heel leuk!! Jij kunt ook niet veel wegdoen en ziet ook overal wel wat in....zo handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er gezellig uit. mooi materiaal he? fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh deze zijn echt wel gaaf Daphne! Leuk idee om oude spijkerbroeken zo te gebruiken. Ik zie op de foto's dat jullie aan het water staan of niet? Heerlijk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik blijf versteld staan van al je creativiteit. Leuk om te zien elke keer weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pannenlappen heb ik nog niet gemaakt van spijkerbroeken wel tassen. Maar ik heb nog restjes . . .Bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave pannenlappen. Alleen zag ik dat niet meteen, ze lijken giga groot op de foto hahaha. Geniet van het mooie weer op de camping.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo joh, die zijn leuk, ik zou er bijna zelf aan beginnen.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat stoer én leuk gemaakt Daphne. Jouw creativiteit kent geen grenzen geloof ik. Het effect van de verschillende spijkerstof is gaaf. Geniet van het campingleven.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeeeh wat een gave lappen Daphne, daar steel je wel de show mee op de camping!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze zo leuk! Maar weet je... toen ik naar de foto's keek en nog niets gelezen had, dacht ik dat je dekens had gemaakt..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een originele, stoere pannenlappen heb je gemaakt! Met spijkerbroeken kun je zo veel moois maken. Erg leuk!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen