zondag 6 februari 2022

Vintage, oh nee!!

Haha, grappige titel hè 😄. Maar dat was dus precies wat ik dacht toen ik de nieuwe challenge van De Egel zag. Daar vragen ze "Vintage" en ik dacht,  OH NEE!! Want Vintage kaarten zijn niet zo "mijn ding" zeg maar. 

Toch ben ik er gisteren meteen voor gaan zitten. Ik voel mij steeds beter en, alhoewel ik nog wel het liefst, in mijn joggingpakje, de dagen hangend op de bank rond breng dacht ik nu, hup hup, ga naar je knutselkamertje en laat je eens uitdagen, maak zo'n Vintage kaart:

En dat is gelukt,  al zeg ik het zelf🥰
En ik vond het ook nog eens hartstikke leuk om te doen!
De basis is een grijze "slimline" kaart.
Daarvan heb ik de randjes beinkt met Distress inkt, kleur: Vintage photo en Pelled paint.
Daarop een groen kleurig dp waarvan ik de randjes bewerkt heb met een schaar om ze ruw te maken. Ook deze randjes beinkte ik met beide distress inktjes.
Daarop weer een stukje dp, iets meer roze, zalm en groen/beige van kleur.
Ook hiervan de randjes op dezelfde manier bewerkt met de schaar en de inkt. 
Dit stukje dp heb ik wel iets meer "beschadigd", met wat scheurtje en de hoekjes iets opgerold enzo. 

Toen was de basis klaar en kon ik verder gaan versieren. 
Deze houten vogel met kooi vond ik tussen mijn spullen en die wilde ik gebruiken. 
Op een stukje dp geplakt, randjes met inkt. 
Onder dit stukje dp wat gaas geplakt, wat nog een heel klein beetje zichtbaar is. 
De zalm kleurige roosjes met wat vintage photo inkt een oude look gegeven en samen met de blaadjes in de hoek geplakt. 
Nog een houten vogel, met blaadjes eronder op de andere hoek geplakt. 
De blaadjes zijn gesneden met mijn BigShot en bewerkt met de inkt. 
De bloem en blaadjes die je bovenin ziet komt ook uit mijn voorraad. Ik heb ooit eens een doosje vol kant en bloemen enzo gekregen van een vriendin. Sommige stukjes zijn echt heel oud en gebruikt voor trouw- en doopjurken.
De bloem en blaadjes bewerkt met inkt. 😊
De tekst gestempeld met Versamark en daarna met brons kleurig embossing poeder zichtbaar gemaakt. Met en stukje kant eronder op de kaart geplakt. 
Hier is de tekst kleur beter te zien,  het past heel mooi bij de rest. 
Op bovenste foto zie je goed dat het bovenste dp echt flink beschadigd is hier en daar. Een flinke scheur met daaaronder 2 stukjes kant geplakt. 
Op het dp hier en daar wat stempeltjes gezet, met peeled paint, niet te opvallend, maar het vult de "lege" plekken net iets mooier op. 
Ook aan deze kant van de kaart nog wat kant verwerkt.
Op deze foto zie je ook de randstans die ik 2x gebruikt heb. 1X naast de vogelkooi en 1x bovenaan.
Nog wat houten hartjes verwerkt en wat pearl drops in bijpassende kleur. 

Toen ik klaar was leek het wel of er een wervelwind door mijn kamertje was gegaan,😂  overal lagen spullen zoals kantjes, lijm, dp,  snijmallen, knoopjes, (die ik niet verwerkt heb) enz. enz.
Maar...... ik heb echt veel plezier in het maken van deze kaart gehad. 
Wie weet voor herhaling vatbaar, want, zoals zo vaak bij mij, loopt mijn hoofd ineens om van de Vintage ideeën!

Challenges:
De Egel, #135, Vintage met een rand mal.
Carlin's Kaartenparadijs,  #43, Hout en Embossing.
MHH, #37, Alles of (bijna) Niks, hierbij Alles! (4de inzending.)

26 opmerkingen:

  1. Super knap Daphne !!!
    Ik waag me er niet aan !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat is dit een mooie kaart geworden Daphne. Heel fijntjes met die randstans bovenaan. Het dessin-papier lijkt echt oud en dan het mooie kant erbij. Leuk dat je er ook houten ornamentjes op verwerkt hebt. Mixed media vintage style, echt een plaatje.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel en me mag 3x meedoen dus leef je uit hihi.
    Fijn dat je je weer wat beter voelt, hopelijk ben je snel weer helemaal de oude.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gelukt hoor, soms moet je er gewoon aan beginnen, heb ik vandaag ook gedaan, het was er echt weer voor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nou echt niks voor mij Daph. Wat heb jij het geweldig gedaan zeg, ik ben helemaal perplexed. Fijn avond verder en een kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Daphne
    Heel goedgelukt dit vintagekaartje
    Ik hou ergvan deze stijl alhoewel het best even geleden is dat ik een vintagekaartje heb gemaakt
    Mooi die vogeltjes
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is je inderdaad prima gelukt Daphne, je hebt een mooi kaartje gemaakt. Vintage is helemaal niet mijn ding en daar hou ik het ook bij.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zeg YES geslaagd, wat heb je een mooie vintage kaart gemaakt. Haha herkenbaar dat alles overal ligt, dan ben je goed aan het zoeken geweest.
    Vandaag is mijn bureau uit elkaar gehaald....gelukkig heb ik nog geen drang om iets te doen, hoofd zit vol met andere dingen.
    Dus nu extra genieten van al jullie creaties in blogland, maar moet niet extra gestimuleerd worden. Hahah
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoooo nou je hebt jezelf echt overtroffen Daphne, wat een knappe kaart is het geworden! Ik heb de foto’s goed bekeken en met jouw beschrijving zag ik het moois allemaal goed!
    Fijn dat je weer wat kon doen maar doe ook maar rustig aan hoor!
    Fijne avond xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ken ik ... dat je eerst geen idee hebt en vervolgens overloopt van de ideeën.
    Je kaart is goed gelukt; echt vintage!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Daphne,
    zo leuk dat je eigenlijk hetzelfde schrijft als ik. We doen het gewoon te weinig denk ik, wamt jij kunt het ook heel erg goed! Sjonge wet een mooie kaart heb je gemaakt. Ik ben benieuwd of je er nog meer gaat maken! Er zijn zoveel mensen die het wel een mooie stijl vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, wat knap gemaakt, super! Je bent helemaal uit je comfortzone gegaan en het is super goed gelukt, het is een geweldige vintage kaart geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig ik genoot bij het lezen van je schitterende kaart, hoezo Vintage O nee!! 110% geslaagd in je opzet van deze kaart zulke mooie details zijn er te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Daphne,
    Wat een mooie kaart zeg. Wauw. Ik had de challenge ook wel gezien maar kon er niet zoveel mee haha. Je hebt het echt super mooi gemaakt.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, dat is lachen... Als je er van tevoren zò over denkt en dan zo'n schitterende Vintage kaart maakt zonder veel moeite! Ja, het is goed om allerlei dingen uit te proberen ook al denk je dat het niks voor je is.
    Ik vind vintage ook niet altijd leuk, soms ook gewoon veel te druk of oubollig. Maar er zitten ook pareltjes tussen..
    Hopelijk krijg je snel wat meer energie... aan de andere kant heeft het ook tijd nodig. Herkenbaar hoor, en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtige vintage kaart Daphne. Wat mij betreft ben je er goed in geslaagd.
    Een mooie bijdrage aan de challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Bedankt dat je meedoet.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is een prachtige vintage kaart geworden.
    Allemaal leuke materialen bij elkaar.
    Knap gedaan.
    Bedankt voor je deelname aan onze challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, heel mooi gemaakt ende kleuren zijn prachtig hoor, volgens mij is dit echt wel je ding hoor!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig resultaat Daphne en zo buiten je comfortzone; heel knap!
    Schreef bij GerJanne ook al dat ik zelf vintagekaarten ook écht lastig vind.... denk dat ik bij een volgend moment ff kom spieken bij jou en GerJanne 😂.
    Leuk dat je zo 'fanatiek' meedoet bij MHH en veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Voor iemand die niets met vintage heeft gaat het je wel heel goed af Daphne! Ik vind dat je dit echt heel goed kunt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. het is een prachtige vintage kaart, zeker goed gelukt hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nou ja zeg, en dat maat me toch even een mooie kaart. Wat ben je los gegaan, ik zie zoveel vintage kenmerken terug. Haha We zeiden wel eens, wie het hardste schreeuwt... maakt de mooiste kaarten haha. Echt leuk, mijn complimenten. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt er toch een hele mooie kaart van gemaakt!
    Fijn dat je meedoet aan onze chalenge bij De Egel.
    Groetjes Marja Dt.

    BeantwoordenVerwijderen