vrijdag 13 mei 2022

Jarige 2ling

Vorige week waren de 2ling jongens van onze vrienden jarig. Het zijn ondertussen al stoere mannetjes van 3 jaar oud. 

Omdat wij naar de camping gingen en ik nog kaartjes wilde maken voor de heren pakte ik een tas in met spullen die ik nodig dacht te hebben. 

En daar zat ik....... in de zon, met uitzicht op het water, lekker ontspannen te knutselen.
Het idee voor deze kaartjes vond ik bij Karin.
Omdat wij "ineens" besloten om naar de camping te gaan en ik geen tijd had om lang na te denken over een kaart,  of beter,  2 kaarten (ik maak voor beide jongens een eigen kaart) liet ik mij inspireren door de leuke kaart van Karin en wist ik precies wat er mee moest in de tas. 
Karin, bedankt voor het idee en alhoewel het bijna dezelfde kaart is als die jij maakte link ik het toch bij jullie challenge, want ik vind het leuk om te laten zien dat jij mij zo geïnspireerd hebt. 
De kaart voor Calle.
Het beertje vond ik bij Nobody ELSe en kleurde ik in met potlood. 
Zijn naam en zijn leeftijd printe ik met mijn pocket printer, ideaal om dit apparaatje mee te nemen naar de camping!
Voor de HOERA letters gebruikte ik restjes papier wat ik nog gauw in mijn tas gestopt had.
De kaart voor Kjeld is "hetzelfde, maar toch anders".
Anders dp en een ander beertje.
Voor beide jongens gebruikte ik een vrolijke gele basis kaart en een lichtblauwe mat onder de letters,  zo horen ze bij elkaar, maar zijn ze toch anders, net als de 2ling zelf😉.

Ik ben aan het oefenen met kleuren. 
Ik merk dat ik het liefst kleur met kleurpotloden.
Op dit moment gebruik ik nog de (goedkope) potloden, om te oefenen maar ik wil toch heel graag iets beters aanschaffen. 
Ik denk dat ik zachte potloden nodig heb, om meer kleur te kunnen krijgen en meer overloop in kleuren (blenderen)........ maar ik zie door de bomen het bos niet meer. 
Pastel potloden, olie of wax erin verwerkt, harde, zachte, H, B, enz. 
Ik wil geen aquarel potloden, zover ben ik al wel (die heb ik al), maar heeft iemand een tip??
Waar moet ik op letten?
Hoor het graag

Challenges:
Carlin's kaartenparadijs  #46, Restjes papier & dier
Kleuren met potloden, #Mei, Alles mag.
AAA Birthday, #37, Let's Party.
Crafty Animals, #61, Alles mag





27 opmerkingen:

  1. 2 super mooie en vrolijke kaarten voor de jongen. Kan je helaas geen tip geven. en wat een uitzicht heb je mooi mooi. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je inspiratie kreeg van mijn kaartje. Je kaartjes zien er prachtig uit en vrolijk van kleurtjes.
    Een mooie bijdrage aan de challenge bij Carlin's Kaartenparadijs. Bedankt dat je meedoet.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als antwoord op je vraag over kleurpotloden, ik gebruik Derwents, ben begonnen met een klein doosje en heb daarna een mooie box met 48 stuks gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee mooie kaarten heb je gemaakt voor de jongens. Gefeliciteerd ook.
    Gezellig ook dat je meedoet met de Challenge van Kleuren met potloden.

    Zelf kleur ik altijd met de Faber Castell Polychromos potloden en de Derwent Coloursoft potloden. Maar ik vind zelf de Faber Castell Polychromos potloden fijner kleuren, want die zijn wat zachter dan de Derwent Coloursoft potloden.
    Als je zin hebt om een kijkje op mijn blog te nemen, kan je het zien waar ik het meeste mee kleur en hoe het eruit ziet. Je kan ze ook goed samen combineren, want ik vind soms dat ik weer net een kleurtje/tintje mis en dan pak ik de Derwent Coloursoft potloden erbij en die kan je samen goed blenden.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk deze twee kaartjes! Heel tof voor de jarige mannetjes met heel bijzondere namen.
    ( Zijn dat oud Hollandse/ Noorse namen ? )
    Ik wou als tip geven aquarelpotloden maar die heb je al. Ik werk daar het liefste mee omdat ze veel pigment bezitten en omdat je er vanalles mee kan doen en ik hou van multifunctionele dingen, dan is de aankoop zeker rendabel. Succes met je verder zoektocht en een fijn weekend.
    Trouwens wat een heerlijk plekje om te knutselen daar op de camping, ik zou zo naast jou willen zitten. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie knutselplek heb je uitgekozen.
    Geweldig zeg om je daar met je hobby te kunnen ontspannen.
    Hele leuke kaartjes zijn het voor de tweeling geworden.
    Tof om ook je restjes DP te gebruiken in de letters.
    Knap gewerkt Daphne.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Over de potloden.
    Ik kan alleen maar vertellen dat ik het inkleuren met Faber Castell Polychromos super plezant vind. Het zijn zachte potloden met veel pigment, echt heel aangenaam om mee te werken. Voor deze had ik Derwent colorsoft, kleurde ook goed, maar lichter doordat er minder pigment inzit. Ik heb ze nog en gebruik heel af en toe nog eens een kleurtje ervan dat niet aanwezig is in mijn Faber Castell Polychromos. Voor mij zijn die ik nu gebruikt de beste, maar voor iemand anders kan het misschien weer iets anders zijn.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke vrolijke kaartjes heb je gemaakt voor de jongens! Kan je geen tip geven over potloden, daar werk ik niet mee. Maar komt vast goed. Geniet nog even op de camping! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zijn ze nu alweer jarig? Wat vliegt de tijd! (Ik weet nog dat je eerder ook kaarten voor ze maakte). Je hebt heel leuke kaarten voor de jongetjes gemaakt, heel vrolijk.
    Ik ga het je nog moeilijker maken met de keuze van potloden: ik heb Caran d'Ache Pablo (80 stuks) en vind de pigment heel intens. Het zijn fijne zachte potloden (niet té zacht) en wat ik ook belangrijk vond bij mijn keuze: de binnenstiften zijn op één of andere manier verlijmd, waardoor ze niet snel breken. Tijdens het slijpen brokkelen mijn potloden ook niet af. Deze potloden zijn ook per stuk te koop, zodat het blik bij veel gebruik van een kleur weer aangevuld kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh wat heb jij een heerlijk knutselplekje!! Je 2ling kaartjes zijn super leuk en feestelijk en inderdaad mooi ingekleurd. Ik kan ook zo genieten van het kleuren zelf, vind het heerlijk om te doen. Ik heb zelf de Prismacolor potloden en ben daar heel tevreden mee, ik heb ooit de grootste doos voor mijn verjaardag gehad. Ik zou alleen de volgende keer niet meer zo een grote doos kopen, er zitten zoveel kleuren in die ik nooit gebruik zonde van het geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi hi, ik lees hierboven dat iedereen je een ander merk aanbeveelt... nu weet je nog niets! Ik zou gewoon in een tekenwinkel vragen of je wat potloden mag uitproberen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Daphne,
    Wat een ontzettend leuke kaarten. Mooi dat je voor beide jongens een eigen kaart hebt gemaakt. Heel tof gedaan.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat 'n vrolijke kaarten voor de 2ling! Leuke kleurtjes en mooie beertjes heb je gebruikt Daphne. En wát 'n plekje om te knutselen!
    Nog een fijne dag en alvast een goed weekend gewenst.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, heel verstandig om twee kaarten te maken en ze zijn leuk! Volgens mij heb ik je wel eens verteld dat onze jongens van de overbuurvrouw altijd 1 kaart kregen. Geen van beiden wilde de kaart bewaren. Ze zeiden allebei: hij is niet van mij..
    Lekker hoor, jouw plek. Moet niet te hard waaien, natuurlijk ;-)
    En de potloden... ik heb een doosje Inktense potloden van Derwent gekocht op vakantie. Die zijn inderdaad intens omdat het eigenlijk inkt is wat in de potloden zit! Maar de tip van Nicole is ook een goede!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, hoe dat ze dat.... denk ik als ik zie dat je kaarten maakt op vakantie... een tas met spullen... Oeps..
    Maar je had gelukkig al een plan! En dan is het toch wel heerlijk om zo even te fröbelen voor de caravan...
    Je kaarten zijn feestelijk en leuk geworden!
    Enne... wat betreft kleurpotloden... Ik heb ook goede ervaringen met Faber Castell en als je het je kunt permitteren kies dan voor Polychromos!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke vrolijke kaarten voor de jarige tweeling Daphne
    Zelf kleur ik het liefste met fabercastel polychromosch omdat het op oliebasis is en je hoeft ze niet
    Mengen met een vloeistof om beter te kleuren.
    Ik heb ook de coloursoft van Derwent maar deze kruimelen een beetje als je te hard drukt,en zijn op wax basis ook heb ik Lyra potloden van Rembrand ook op oliebasis deze vind ik ook fijn, die van de Action vind ik niet fijn en ook spectrum noir vind ik minder goed
    Hopelijk heb je hier wat aan, inkleuren moet je ook gewoon oefenen en op youtube filmpjes kijken, daar leer jevan
    Trouwens Caran d ache is ook een supergoed merk maar aan de prijs ik gebruik daar het witte potlood van
    Fijn weekend groetjes, Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gave kaartjes voor de tweeling (leuke namen zijn dat). En wel fijn dat je al wist wat je voor ze wilde maken ivm het meenemen van de spulletjes.
    Wat een fantastisch uitzicht heb je daar zeg. Zo zou ik ook wel willen knutselen.
    Ik kleur het liefst met copic markers. Daarnaast heb ik een flinke doos Procolour van Derwent en die bevallen me ook goed.
    Geniet van je verblijf op de camping.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke plek om te knutselen.
    Mooie kaarten! En idd ... anders en ook een beetje hetzelfde. Zullen de jongens (en hun ouders) vast blij mee zijn.
    Als je potloden wilt die meer kleur afgeven, komen zachtere B potloden in aanmerking. Voor m'n nichtje kocht ik een doos van Faber Castell. Goed betaalbaar. En heel fijn, aldus mijn nichtje van 12 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een luxe...knutselen op de camping. De kaartjes zijn mooi.

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Such cute cards, and very cute teddies! I love the use of different patterned papers on the letters! Thank you for sharing and playing at AAA Birthday! Hope to see you in future challenges too! take care and keep crafting!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke set verjaardagskaartjes voor de tweeling. Ik kan je geen tip geven over potloden, ik weet er niks van.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi, bedankt om mee te doen, groetjes Darline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaarten maakte je voor de jongens, vast een genot om in elkaar te zetten op zo'n heerlijke plek, gezellig dat je meedoet met onze challenge, groetjes Petra DT Kleuren met Potloden. Ik zou eens naar een hobbywinkel gaan, vaak kun je daar diverse Potloden uitproberen voordat je tot aankoop overgaat. Ieder heeft een eigen voorkeur, zacht, hard, veel of minder pigment... belangrijk is ook het papier waarop je gaat Kleuren, ook daarin kan de hobbywinkel advies geven, succes met je zoektocht naar wat voor jou fijne potloden zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super idea to personalise those cards. Love the use of patterned paper on the letters. Thanks for playing at AAA Birthday, hope to see you join in with future challenges too. Stay safe and keep crafting!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wonderful use of patterned paper! Thank you for joining us at AAA Birthday Challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je mag je zeker laten inspireren, het is een prachtig duo geworden. Leuk zo 2 aparte kaarten. Bedankt voor je bij drage bij 'kleuren met potloden'.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Daphne 2 mooie kaarten heb je gemaakt


    Bedankt voor het meedoen bij
    {Kleurenmetpotloden DT Member}
    Succes en hopelijk tot de volgende keer.

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen