zaterdag 6 augustus 2022

En we gingen zo goed.....

Bijna een week geleden kreeg ik vakantie. We zijn naar de camping vertrokken en daar zijn we lekker aan het genieten van het mooie weer en het "niks moet alles mag" gevoel. Jade is met ons mee en zij begon donderdag wat te hoesten. Vlak daarna kregen we van mijn schoonouders een app dat schoonmoeder positief getest is op Corona,  oh nee toch?!!

Voor onze vakantie hebben mijn man en ik een crematie gehad van een oom van mijn man en daarna hoorde we dat een nicht corona had......

Om een lang verhaal kort te maken, toen ook schoonvader een positieve test had besloten wij ook maar te testen en ja hoor........ zowel Jade als mijn man corona. Gasderdegadver...... en we gingen zo goed met vakantie vieren. 

Nu zitten we dus op de camping te "genieten" van het "niks MAG, niks moet" gevoel. Bah!! Plannen bijstellen en toch maar gewoon genieten van het mooie weer. 

Vandaag laat ik 2 CAS kaartjes zien die ik nog in de wachtrij heb staan:

De foto's zijn wat somber, met als mijn gemoedstoestand, hihi. 
Ik heb een cirkel uit een stukje papier uitgesneden en dat gebruikt als "stencil".
Op de kaart gelegd en toen met een stempel de vlekken gestempeld. 
Ik gebruikte hiervoor 2 verschillende kleuren inkt. 
De vlinder op de basis kaart gestempeld en daarna nog een keer op een stukje karton.
Ingekleurd met pearldrops en een fijn kwastje, zo kreeg ik een mooie glans. 
Dat uitgesneden en verhoogd op de kaart geplakt. 
De 2de kaart voorzien van een andere tekst. 
Hier heb ik de achtergrond stempel ook steeds een kwartslag gedraaid toen ik er nieuw inkt op de, dus is de achtergrond ook anders. 
De vlinder op dezelfde manier gekleurd en opgeplakt. 
Hier en daar nog wat (dauwdruppel)plakpareltjes en de kaarten zijn klaar. 

Ik ga nu even boodschappen doen, in mijn 1tje, wat natuurlijk helemaal niet gezellig is!! Ik denk dat ik maar veel chocola koop want:
Challenge:
Crafty Animals  #64, Alles mag met een dier.




16 opmerkingen:

  1. Dit is inderdaad een heel andere vakantie dan jullie je hadden voorgesteld. Hopelijk zijn je man en Jade snel weer klachtenvrij en kunnen jullie het niksen moet weer omzetten naar niksen mag.
    Je hoort het vaker dat tijdens begrafenissen/crematies de besmetting opgelopen wordt (iets wat ons gelukkig bespaard is gebleven.....).
    Je kaarten zijn écht geweldig Daphne.... vooral je ingekleurde vlinders vind ik supergaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaarten, heel mooi gemaakt.
    Beterschap en sterkte met het gedoe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk kaartje met deze techniek, dank voor de tip.
    Helaas gaat corona niet met vakantie, wij zijn gister weer om een herhaalprik geweest maar of dat helpt . . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit mooi gedaan Daphne, je kaarten zijn plaatjes. Gave bewerking en prachtige vlinders, heel mooi. En voor de rest, is het helaas maar weer nemen zoals het komt, wel jammer van jullie vakantie...🤨 Hopelijk blijf je er zelf vrij van! Hierbij voor de sterkte een 💐
    Goed weekend ondanks alles.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pech hebben jullie! Maar aan de andere kant het is mooi weer, jij kan nog winkelen en lekker knutselen. Je moet het maar nemen zoals het is. Misschien kunnen jullie wel lekker fietsen en wandelen, zie je ook nog wat van de omgeving! Je kaartjes zijn mooi gemaakt. Leuk gedaan met de achtergrond zo! Veel sterkte en toch nog een fijne vakantie! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jakkes.....dat is niet leuk. Hopelijk blijft het bij milde klachten. Dan nu maar genieten van het niksen en de chocola!!
    Je kaartjes zijn mooi. Goed idee om zo een cirkel te maken. Ga ik onthouden.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettende pech is dit, Daphne. Gelukkig is het goed weer, wat je maar als een lichtpuntje moet zien. Maar het is wel balen als je net met vakantie bent.
    Je kaartjes zijn hartstikke mooi geworden met die toffe achtergrondjes.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach NEE toch!! Wat ontzettend balen Daphne!
    Jullie dochter had het al eerder gehad en jij ook maar je man? Hopelijk niet al te ziek….
    Ik volgde laatst een begrafenis online en zag dat de banken gewoon vol zaten en aaneengesloten en vond dat niet prettig, een beetje afstand houd ik nog steeds 🙈
    Maar soms weet je het toch niet waar je het oploopt.
    Erg ongezellig zo voor jou deze vakantie maar ik duim dat je niet alsnog besmet word door hen 🤞

    Je kaartjes zijn prachtig, zo lief en mooi van kleur, knap gedaan xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat sneu voor jullie weer gedoe bij jullie pff. Super mooie kaartje en prachtige kleuren Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eindelijk de rust gevonden om te bloggen.....en dan kom ik jouw ellende tegen. Het zit jullie ook echt niet mee hè? Wat is dit balen. Gelukkig is het wel mooi weer anders is het al helemaal niet leuk op de camping. Ik ontspring nog steeds de dans....even afkloppen maar niemand bij ons in het gezin heeft corona gehad. Ja, Kevin en Laura wel maar dat was vloeibaar....hahahaha. Ik hoop dat jullie snel het campingleven weer uit kunnen voeren. Anders is er weer een zomer voorbij door die rottige C.
    Ik zou bijna vergeten je te vertellen dat je wel hele mooie CAS kaarten hebt gemaakt. Dat vind ik zo moeilijk! Jij hebt het top gedaan.
    Kop d'r veur en schop C de sleurhut maar uit!
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach wat balen, hopelijk valt het mee en ontspring jij de dans. Het wordt erg mooi weer dus lekker aan de waterkant gaan zitten is misschien geen straf. Je kaarten vind ik knap gelukt Daphne. Sterkte en beterschap voor de zieken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is echt balen om zo vakantie te hebben. Hopen dat je na een paar dagen toch weer iets kan ondernemen.
    Veel sterkte ermee.
    Mooie kaartjes met de cirkels erop en de vlinders.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Daph, ik heb je gemaild en mijn reactie komt ook weer in de mail he? Ik heb nooit teruggekeken of mijn reacties bij je bericht staan, want als ik op publiceren klik, dan zie ik hem gewoon onder de reacties staan. Om het nog even ingewikkelder te maken....
    Je kaartjes zijn heel gaaf! Ik houd hier zo van!
    Lekker chocolade gekocht? Probeer toch wat te genieten van het camping leven! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaarten! Jeetje nee toch...dit wil je echt niet, maar hopend kunnen jullie nog wat genieten van het mooie weer op je eigen plaatsje.
    Veel beterschap voor je gezin.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een pech. Hopelijk knapt iedereen snel en goed op. Fijn dat jullie wel op de camping van het mooie weer kunnen genieten. Nu komt een hobby extra goed van pas.
    Beterschap voor de hele familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kaarten Daphne
    Ah nee wat jammer, dat C gedoe had ook op vakantie moeten gaan
    Sterkte!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen