dinsdag 27 september 2022

Bedankt!

Een poosje geleden zag ik bij Claudia op het blog een serie hele leuke kaartjes die ik graag wilde liften. Ik reageerde op haar bericht en vroeg of zij het goed vond. Claudia vertelde in een reactie terug dat dat nu juist zo leuk is van bloggen, ideeën opdoen bij elkaar. En zo denk ik er ook over, dus hier is mijn lift van haar kaartjes:

Ik kocht vorig jaar bij Action een doosje met gekleurde basis kaartjes met bijbehorende enveloppen.
Voor deze kaart koos ik een blauwe basis. 
Daarna scheurde ik van restjes papier de onderkant en plakte de reepjes op een witte achtergrond. 
Bedankt gesneden met mijn BigShot uit glitter foam, past perfect bij de zonnetjes die op het gele dp staan. Niet te zien op de foto, maar die hebben ook glittertjes.
"Voor de leuke tijd" printe ik met mijn pocket printer.
Nog wat pearldrops en de kaart is klaar. 
Een ideaal idee om de restjes papier weg te werken, ik ga zeker nog meer kaartjes maken op deze manier. 

Dan nog een leuk verhaaltje:
Gisteren heb ik met Floor examen gedaan voor de honden cursus die wij samen gevolgd hebben. 
Ik ben in Juni met Floor aan deze cursus begonnen omdat ik vond dat ze wel wat meer zelf vertrouwen mocht krijgen. 
Floor is maar heel klein en nogal zenuwachtig en als er iemandof iets in haar buurt komt wat ze niet leuk vind gaat ze heel hard blaffen om aan te geven dat ze vooral uit haar buurt moeten blijven. Daarbij krijpt ze in elkaar, net of ze zich onzichtbaar wil maken,  omdat ze het eigenlijk heel eng vind.

De 1ste les heeft ze alleen maar geblaft en met haar staartje tussen haar beentjes angstig rond gelopen. Niemand mocht in haar buurt komen of zelfs maar naar het kijken.

Maar elke les ging het beter en kreeg Floor steeds meer vertrouwen! In zichzelf èn in mij. Haar mede cursus honden (en die waren allemaal héél groot, geloof mij)  mochten gewoon langs haar lopen en als iemand iets tegen haar zei begon ze zelfs te kwispelen. 

Ik wilde geen examen doen, want daar ging het mij niet om, ze hoeft geen "gedresseerde, perfecte" hond te zijn,  maar gaandeweg de cursus ging het zo goed dat ik besloten heb om toch mee te doen. 
En..........we zijn geslaagd!! 
Niet zomaar, nee,  dik DIK geslaagd!!
We hebben een hele mooie cijferlijst.
Maar het mooiste cijfer is de 10 die we hebben gekregen voor "omgang hond-baas".
Want dat was mijn doel, dat Floor weet dat ze er mag zijn en dat niet alles eng is. En als ze even twijfelt, dat ze dan naar mij kijkt om de bevestiging te krijgen dat het allemaal goed is.     
Hoe trots kan je zijn, mijn hart loop over van liefde🥰
(Foto is van begin September toen we nog een weekend op de Camping waren)








17 opmerkingen:

  1. Hey Daphne, zo leuk heb je de kaartjes gelift! Mooie grote bedankt echte blikvanger. Gefeliciteerd dat hebben jij en Floor toch maar mooi voor elkaar gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart om restjes papier in te verwerken.
    Heel mooi gedaan.
    Proficiat voor jullie tweetjes, dat hebben jullie heel goed gedaan. Ik kan het tot hier voelen dat je dit mooie verhaal met veel liefde voor je hond geschreven hebt.
    Prachtig gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daphne,
    Wat een prachtige kaart heb je gemaakt. Dat blauw met geel is zo mooi fris. Echt prachtig.
    Gefeliciteerd voor jou en Floor. Wat goed zeg. Echt een mooie tijd om op terug te kijken en wat fijn dat Floor het zo goed doet.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke liftkaart, vrolijke kleurtjes ook.
    En wat goed van jou en Floor! Terecht dat je dan blij en trots bent, mooie band heb je dan samen. Herkenbaar hier, Briep hing al erg aan me, tijdens de thuiswerkperiode was ze nog meer 'zwaan-kleef-aan', maar nu ze blind is, wijkt ze helemaal niet meer van mijn zijde. Nu haar zicht weg is, praat ik nog maar wat vaker tegen d'r. Dan draait ze met d'r koppie, alsof ze me aankijkt. En d'r staartje staat niet stil :)
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kaartje heb je gelift, Daphne!
    En dat verhaal over Floor, dat is toch geweldig wat je samen hebt bereikt en dat Floortje nu wat meer zelfvertrouwen heeft en dat ze daardoor gelukkiger is, want daar gaat het uiteindelijk om, nietwaar, gefeliciteerd met het diploma!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat goed dat je die cursus met Floor hebt gedaan. Daar heeft ze haar leven lang plezier van, want het is zo erg om geen zelfvertrouwen te hebben. Niet als mens, maar ook niet als hond...
    Je bedank kaartjes zijn enig! Ik dacht eerst dat je washi tape had gebruikt en dacht al 'oh, hoe komt ze aan zulke mooie tapejes..' Maar het gaat natuurlijk net zo goed met papier. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie kaart is dit Daphne, prachtig gedaan en inderdaad een goed idee voor restjes papier.
    Wát 'n verhaal weer! Zo vol liefde voor jullie Floor. En wat goed van jullie om met o.a. een DIKKE 10 te slagen! Heel knap gedaan. Een 💐 voor jou en een 🦴 voor Floortje. 😉
    Hele mooie dag vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig hè dat jullie het zo goed hebben gedaan, jullie zijn een mooi stel samen.
    En dat kaartje is weer super Daph, ik ga het ook maar eens liften. (straks nog)
    Dikke kus voor jou en Floor.
    mam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke restjesverwerking zo. En elkaar inspireren is idd erg leuk van bloggen.
    Wat een knappe prestatie van jou en Floor. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel leuke, vrolijke kaart maakte je.
    Gefeliciteerd met al die mooie cijfers, wat fijn dat ze zo gegroeid is in haar omgang.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooie gelifte kaart! En geweldig zeg van Floor, lekker trots zijn, zijn zulke schatjes.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk gelifte kaart, Daphne. Een mooie manier om restjes op te maken.
    Wat knap van Floor en jou om de cursus zo mooi af te sluiten. Knap gedaan, vooral die 10! Jullie staan allebei heel trots op de foto. Hier straalt de 10 vanaf!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aah wat knap van Floor en jou. Zo fijn de band die je samen opbouwt terwijl je zo'n cursus doet. Gefeliciteerd samen. Een mooie kaart heb je gelift, leuk die strookjes dessin-papier en het geel met blauw is een mooie zonnige combinatie.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je kaartje is heel leuk, mooie kleuren en leuk idee om zo restjes te gebruiken.
    Knap hoor om zo goed die cursus af te ronden. Onze jongste heeft ook zo'n cursus gevolgd om hun hond te laten wennen, het was toen nog een jonge pup en ook zo schrikachtig.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah wat een ontzettend leuk berichtje! Gefeliciteerd hoor, met zo'n mooi cijfer (en de rest natuurlijk van de cijferlijst) Goed idee van jou om op zo'n cursus te gaan doen. Kun je zien wat het voor mooi resultaat heeft!
    En ook je kaart is leuk. Ik heb dit wel eens gedaan met washitape. Kan ook, maar voor restjes papier is het ook ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een superleuke vrolijke kaart maakte je en juist leuk toch om elkaar zo te inspireren.
    Wat een lief en ontroerend verhaal Daphne, jullie boffen met elkaar xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie, fleurige bedankkaart. Leuk al die kleurige reepjes.
    Wat een mooi verhaal over jou en Floortje, daar mag je zeker trots op zijn. Heeft de cursus een naam want ik heb zelf ook een erg onzeker hondje die veel blaft naar andere honden. Ik zou die dan ook wel willen volgen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen