maandag 26 februari 2024

Hoera.

Zoals jullie misschien weten is mijn moeder vorige week jarig geweest. Omdat zij zelf ook kaarten maakt vind ik het altijd een hele uitdaging om iets leuks voor haar te maken. 

Alweer een tijdje geleden waren wij beide groot fan van "Die Mevrouw Met De Moeilijke Naam" (zoals wij haar altijd noemen😂) en ik bedacht dat het nu wel leuk was om weer eens een kaart te maken van deze mevrouw. Ik vond een model wat ik nog niet eerder heb gemaakt. Het zag er erg ingewikkeld uit, maar met behulp van dit filmpje op YouTube was het heel goed te volgen en.....ik moet eerlijk zeggen dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk was.

De voorkant. 
Ik vond dp in mijn voorraad, wat ik goed bij elkaar vond passen. 
Het dp van de achtergrond vind ik zelf héél mooi en heb ik bewaard voor een speciale gelegenheid, nu dus😉
Trots dat ik het eindelijk kon gebruiken, kreeg ik meteen commentaar van zowel mijn zus als mijn moeder dat ik de vogeltjes aan de bovenkant "onthoofd" heb🤣
"Maar", zei ik nog, "aan de onderkant zijn ze toch juist heel goed gelukt, mèt hoofd", maar dat telde niet zeiden ze😭
"Jaja", zei ik, "maak de kaart nu maar gauw open, want zo bijzonder is de voorkant niet"
Kijk, nu komen we ergens!!
Leuk hè. (En hier zie je ook meteen de onthoofde koppies terug😉)
Op de flapjes maakte ik 2 tekstjes van Nobody-Else. 
De vlinders op dit groene dp komen, als je héél goed kijkt, terug in het dp met de vogeltjes, ik hou van dit soort details.
En...... je kan het wegstrepen tegen de onthoofde vogels, vind ik!!🤪
Maar het gaat nog verder. 
Ik moest hiervoor naar beneden, want de kaart paste open niet meer in mijn fotostudio-tje. 
Nu is de kaart helemaal open.

Mijn moeder was helemaal verrast (en ik ook hoor, toen ik klaar was)
Ze vond het een hele moeite kaart. 
Het is wel een dikke kaart en ik kon het niet in een bestaande envelop stoppen.
Daarom heb ik zelf een envelop gemaakt van een groen A4-tje. 
Dat nog wat opgeleukt met stukjes dp en een tekst. 

Deze kaart heb ik samen met mijn zus gegeven, met daarbij een mooi kadootje. 2 Bloembakken met viooltjes voor aan de rand van het balkon.
Oh ja èn en doosje bonbons erbij.  In Zwolle zit een bonbon maker en die maken de lekkerste bonbons! 

De "vakantie" van Andy zit erop. Hij is vandaag een paar uurtjes naar zijn werk (conciërge op een lager school). Er zijn geen kinderen op school, maar wel het team, zij hebben een studiedag. Niet zo'n hectische dag dus voor Andy en dat komt goed uit, want helemaal opgeknapt is hij zeker nog niet. 
Ik ga zo eerst even naar de sportschool en daarna de kozijnen in de keuken nog een keer aflakken. 
Dan is het zover klaar dat alleen de laminaatvloer nog gelegd moet worden. Wanneer we dat gaan doen, ik heb geen idee. 
Voorlopig zitten we hier nog wel even tussen de rommel, maar, we weten allemaal,  er zijn veel erger dingen. We gaan er gewoon met onze rug naartoe zitten, dan zien we het niet. 
Challenge:
Carlin's Kaartenparadijs,  #67, Kaart met bijpassende envelop,  2de inzending. 








18 opmerkingen:

  1. Hey Daphne,
    Nog van harte gefeliciteerd met je moeder. Wat een kunstwerk heb je voor haar gemaakt. Wauw. Echt prachtig gedaan. En een mooi cadeau erbij. Bonbons zijn altijd goed. Heerlijk.
    Succes voor Andy op het werk en succes voor jou met je klusjes.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit superleuk gemaakt lijkt mij heel ingewikkeld zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij staat hier nog steeds te pronken op het kastje hoor. Ik ga ook proberen hem te maken. Daar heb ik zinin-in. 😄. Fijn dat het schilderen vandaag dan klaar is, dat kunnen jullie dan wegstrepen.
    Fijne dag en een kus maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gave kaart voor je moeder !!!!
    Succes met schilderen !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig mooie creatie heb je voor je moeder gemaakt (ik zie dat haar leeftijd het omgekeerde is van die van mijn moeder) en mij vielen de onthoofde vogeltjes niet eens op.
    Fijn dat Andy weer zover is dat hij naar het werk kon.
    Jij veel plezier op de sportschool en met aflakken.
    Groot gelijk om met je rug naar de troep te gaan zitten.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een werk geweest maar wel een heel mooie, bijzondere kaart voor je moeder Daphne. Heel mooi dat dessin-papier en aparte model, die krijgt vast een ereplaatsje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rillen en vouwen en dan een schitterende kaart bekomen, dat is toppie!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo! Dat is nogal een kaart met diverse vlakjes en flapjes. Prachtig gemaakt en leuk dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Bedankt daarvoor.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb die mevrouw met die moeilijke naam even opgezocht!!
    Bijzondere kaart heb je voor je moeder gemaakt met het mooie designpapier.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende felicitatiekaart voor je moeder, Daphne
    Mooie verrassende kaart!
    Jij ook nog van harte met je moeder!
    Succes met het verfwerk!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een supergaaf model is dit! Inderdaad zit de verrassing aan de binnenkant. Echt super! En van dat soort details hou ik ook altijd...
    Fijn dat Andy weer langzaam kon beginnen, dat scheelt wel. Nu hopen dat hij snel opknapt. Alleen de vloer nog? Dat valt dan gelukkig nog mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou heb jij even uitgepakt Daphne, een héél leuk model en je dsp is ook erg mooi! Fijne vakantie heeft Andy gehad 🫣

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is een hele mooie kaart. Ja die dame maakt leuke modellen maar vaak ook heel groot.
    Je envelop erbij is ook erg leuk.
    Haha met je rug ernaar toe zitten, wel slim. Fijn dat Andy wat opgeknapt is, en studiedag, ja dan moeten wij idd ook aanwezig zijn, is het wel rustig op school, kun je even door zonder dat iemand in de weg loopt of wat vraagt.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een mooie grote kaart.
    Leuk model.
    Tof om er een bijpassende enveloppe voor te maken.
    Prachtig gedaan.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge bij carlin's kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een super mooie kaart en een heel leuk model. Prachtig papier heb je gebruikt.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kaart! Heel mooi gemaakt voor je moeder. Nog van harte gefeliciteerd trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen