zondag 20 mei 2012

In opdracht van mijn zoon

Afgelopen woensdag komt mijn zoon thuis uit school en vraagt opeens "Mam, jij houd toch zo van knutselen??" Oh leuk, dacht ik, nu komt het........
"En jij vind het toch zo leuk om van die borden te maken......"(Huh?? Dacht ik, borden??)
"Je weet wel, mam, van die borden waar je kaarten en foto's op kan doen....."
"Ooooooh" zei ik, "je bedoeld van die memo borden........die met die stof en die lintjes?!!!"
Ja, die bedoelde hij dus!!

Nu wil het geval dat zijn leraar een baby krijgt, of eigenlijk de vriendin van de leraar.....hi hi.
En nu is de halve klas kadootjes aan het geven aan die meneer en nu wilde Jesse niet achter blijven en dus had ie bedacht dat IK dan maar ff aan het werk moest gaan.

Nou vind ik (bijna) alles best, maar hij moest natuurlijk wel helpen, want het is ZIJN idee, ZIJN wens en ZIJN opdracht.
Dus gingen we samen aan de slag:
En dit hebben we ervan gemaakt!!!! Hoe leuk is dat? Je had ons eens moeten zien, tis eigenlijk jammer dat ik daar geen foto's van heb genomen, Jesse en ik samen aan de freubel!!!!!

Zijn leraar krijgt een zoontje (dat weten ze al) en houd zelf heel erg van voetbal en dan vooral van Feyenoord!!
Nou is mijn andere zoon ook een Feyenoord fan, dus ik had nog een stofje liggen.
We heb een schilders doek van de Action gebruikt, daaronder een laagje kussenvulling (hoe heet dat ook alweer, het spul wordt ook gebruikt bij aquarium filters) en dat vast gezet met een niet pistool.
Daarna de stof op maat geknipt en ook dat met het niet pistool, aan de acherkant vast gezet.

Toen de lintjes, we hebben gekozen voor groen, want dat is de kleur van de stad Rotterdam.....
Die hebben we op maat geknipt en ook achter vast geniet.
Daarna hebben we op de punten waar de lintjes elkaar kruizen een brad gedaan. Met een mesje heb ik een klein gaatje in het lint en stof gemaakt en toen met wat kracht, (maar wel voorzichtig anders gaat ie scheef) de brad erdoor. (toen ik vroeg of er nog een brad door moest zei Jesse: "Een BRAD? Wat is nou weer een brad??" Ik pakte mijn doos met brads en liet het hem zien, "Ooooooooh" zei hij, "je bedoeld een SPLITPEN?!!!!") Hi hi, wij freubelaars gebruiken graag de Engelse woorden, maar we kunnen  ook best NORMAAL doen hoor ;-)
Aan de achterkant hebben we nog een stempel gezet "Created with love" en ook nog "Handmade by....." Natuurlijk heeft Jesse hier zijn naam ingevuld!!
Is ook Engels, maar daar had ie dan weer geen comentaar op. Toevallig geeft de lerar Engels, dus hij  vond het wel goed uitkomen.

Morgen gaat het bord mee naar school, we hebben het mooi verpakt in folie en er komt een strik omheen.
Ik hoop dat de leraar er blij mee is, maar volgens Jesse komt dat helemal goed!!

Ga ik nu mijn koffer pakken, want morgen vroeg vertrek ik.
Doeiiiiiii allemaal, tot volgende week enne......wie weet plaats mijn moeder deze week nog wel een creatie (mag hoor mam!!)


6 opmerkingen:

  1. Een heel leuk cadeau,daar zullen ze heel blij mee zijn.
    Hier zijn ze ook feijenoord fans.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey dat is gaaf geworden..en is een heel mooi kado geworden zo.
    zal het idee aan me dochter laten zien de vriend is ook gek van feijenoord.
    Lees dat je je koffers gaat pakken..hele fijne vakantie.
    wel even laten zien waar je geweest ben he.
    tot over een weekje.
    grtjs jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Daphne

    Wat leuk om met je zoon aan het freubelen te zijn, het ziet er schitterend uit, het spul om op te vullen is wattine.
    Heel veel plezier, geniet vooral van je vakantie.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat super mooi zeg!! Super leuk! Hele fijne vakantie!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verhaal Daphne, echt zo herkenbaar. En wat een heerlijkheid om met je kind te freubelen.
    En mooi is ie geworden, super gedaan, de leraar is er vast heel blij mee. Een hele fijne vakantie!
    Lieve groetjes Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fantastisch origineel geboorte cadeau, ik denk niet dat er veel zijn die met zoiets op de proppen zijn gekomen, heel erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen