vrijdag 18 januari 2013

Waxinelichtjes Kadoosje

Ja hoor, jullie zien het goed, ik leef ook nog steeds!!
 
Afgelopen week hebben wij op de zaak een nogal vervelend "gedoe" gehad met 1 van onze personeels leden.......
Dit hele voorval heeft ervoor gezorgd dat ik me ontzettend teleurgesteld, boos, ongeloof en vervelend voelde.
Het koste allemaal veel (negatieve) energie en ik ben er erg druk mee geweest.
Gelukkig is nu alles achter de rug en ik ga mij weer richten op POSITIEVE gedachten en dingen.
 
Het knutselen stond ook even op een laag pitje, evenals het bloggen, maar.......
I'm back!!!!!!
 
Gisteren was er een vriendin van mij jarig en daar ben ik s'avonds geweest met mijn andere vriendinnen.
Natuurlijk wil ik dan niet met lege handen aankomen en dus maakte ik het volgende voor haar:
 
Ik had een klein kartonnen doosje (ongeveer 25 cm breed, bij15 cm diep, bij 15 cm hoog).
Dit heb ik "bekleed" met papier in de kleuren die bij mijn vriendin passen, zwart/wit en roze.
Mooi papier, want de bloemen zijn glimmend.
Op het papier heb ik 2 kleine bloemetjes geplakt met eronder een lintje, het doosje kan nu dicht.
Om het doosje heen een dun roze glimmend draadje. Ook daarop, in het midden een bloemetje geplakt.
(De randjes van het doosje heb ik eerst met zwarte inkt bewerkt, daarna heb ik het papier erop geplakt)
Aan de binnenkant heb ik een stukje zwart papier geplakt. De randjes heb ik iets bewerkt met roze inkt.
Daarna heb ik kleine roze hartjes geponst en die op geplakt.
De rest van de binnenkant heb ik gelaten voor wat het was.
Misschien beplakt ik die de volgende keer wel, maar dan moet ik eerst even goed kijken of de waxinelichtjes nog wel passen. Ze zitten nl "klem-vast" in het doosje. 
In het doosje passen precies 5 (grote) maat waxinelichtje.
Ik heb er 3 lagen in gedaan, dus 15 in totaal.
Mijn vriendin is gek op kaarsjes en dus kan ze ze goed gebruiken.
Natuurlijk heb ik de waxinelichtjes nog beplakt met een mooi papiertje, ik vond het anders zo gewoon.
De eerste 5 heb ik met roze papier beplakt. Dit is behang papier (uit 1 van de behang boeken die ik pas geleden heb gekregen) met kleine zilveren stipjes. Heel lief papier.
De volgende laag beplakt met zwart/wit papier, met kleine hartjes.
De laatste 5 met roze papier en daarop div tekst stempels gedrukt.
 
Ik vond het zo leuk om te maken dat ik meteen nog 2 doosjes heb gepakt.
Die ga ik ook weer pimpen, want het zijn leuke kadootjes en ik wil voor mezelf ook zo'n doosje voor in de Pipo wagen........(waar we vandaag weer mee bezig zijn geweest, dus hierover later meer!)
 
Allemaal erg bedankt voor de lieve berichtjes op mijn vorige post! Het gaat goed met mijn vriendin, ze heeft jullie reacties gelezen en ze was helemaal ontroerd. Natuurlijk vind ik het ook altijd erg leuk om reacties te lezen, dus nogmaals dank.
 
Fijne vrijdag avond, liefs,
Daphne
 

7 opmerkingen:

  1. Prachtig Daphne, dit krijgen is gewoon top!
    De kleuren combinatie is gewoon perfect.
    Toeval of niet, maar ik ben met een gelijkaardig project bezig. Je ziet het in de loop van volgende week wel op mijn blog.
    Ik wens jullie een gezellig, knus weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi daphne
    nou dit is zeker hartstikke leuk om te geven en vooral dat je de buitenblikjes van de lichtjes hebt opgepimpt!
    en nu voor jou maar duimen dat het op het bedrijf weer beter zal gaan!want negatieve gevoelens is echt vervelend!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè...wat vervelend allemaal, negatieve energie zuigt je helemaal leeg. Fijn dat je de knop weer heb weten om te zetten en wat een leuk doosje heb je gemaakt. Super idee om de wacxinelichtjes te beplakken met tekstjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je de negatieve dingen achter je kan laten. Misschien heb je wel omgezet in positieve daarom dat dit zo mooi gelukt is. De tekstjes rond de lichtjes dat is een ideetje dat ik even wil meepikken.
    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat een super leuk idee zo'n doosje met waxine lichtjes! Dat heb je mooi gedaan. Leuk dat je ook de lichtjes hebt versierd, daar zou ik nou echt nooit op zijn gekomen!
    Gelukkig dat je na al dat negatieve gedoe weer wat tot jezelf bent gekomen en lekker hebt kunnen freubelen. En ik ben blij te horen dat het ook weer goed gaat met je vriendin.

    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat je al niet van een doosje kunt maken! Die vriendin boft maar weer met zo'n leuk cadeautje. Vervelend dat gedoe met een personeelslid!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Daphne,
    wat een leuk gebaar en zo mooi gemaakt!
    Jammer dat je een teleurstelling hebt moeten verwerken!
    mar alles komt altijd weer goed!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen