maandag 21 oktober 2013

Halloween

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige post.
Ik ben erg druk met "klussen" in mijn huis, dus er komen nog veeeeel meer blog berichtjes over de krijtverf aan binnenkort.

Omdat klussen (en dus ook knutselen) nogal aan stekelig werkt heb ik de kinderen ook aangestoken met mijn schilder kunsten.
Ze wilde ook graag iets leuks doen.
Op Welke, echt een te gekke site voor knutselaars, had ik een leuk en simpel idee gezien voor Halloween:
Toevallig had ik net een leuk tafereeltje (met pompoenen enzo) bij de voordeur gemaakt, met behulp van de kids en dus mochten ze er nog wel wat bij zetten.

Eerst hebben we glazen potjes geschilderd met KNAL oranje verf (van de Action). We hebben maar meteen veel potjes, in verschillende maten, gebruikt.
Toen dat droog was hebben ze er met watervaste stift "enge" gezichtjes op getekend.
Daarna buiten gezeten het paste precies bij de pompoenen en bij de tijd van het jaar!!

s'Avonds toen het donker was hebben we er waxine lichtjes in gedaan en kijk toch eens hoe "griezelig/gezellig":
 Als je nu s'avonds  bij ons voor de deur staat voel je je meteen erg welkom, hi hi.

Ze hebben ook een potje in het windlicht gedaan, die ook bij de voordeur staat:
Zeg nou zelf.......om je rot te schrikken toch?! (de kinderen heb ik uiteindelijk weer binnen gehaald hoor, anders komt er hier nooit meer iemand op bezoek!)

Vandaag de eerste dag van de Herfstvakantie, ben benieuwd wat er nog meer geknutseld gaat worden deze dagen.
Voor inspiratie kijk ik af en toe wel even op Welke.nl

Liefs Daphne

4 opmerkingen:

  1. Oh wat ontzettend eng en een van die "griezels" heb ik nu hier in huis!!!! en toch niets gebeurd vannacht :-)
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha...leuk verhaal en wat super leuk gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een superleuk idee.
    Mooi om buiten neer te zetten tijdens Halloween en Sint Maarten.
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk idee! :D Lijkt me heerlijk om je met verf en stift uit te leven, en het ziet er als ze aan zijn ook nog eens gezellig uit!!
    Hele fijne vakantie!!! :)
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen