woensdag 27 augustus 2014

Vlegel, de Egel deel 2 en kraam kadootjes.

In mijn vorige berichtje vertelde ik over Vlegel, de egel die wij hier in de tuin hebben gevonden.
Helaas, helaas heeft hij het niet overleefd!!
Hij was inderdaad vergiftigd (wat het vermoede al was) en hierdoor vielen zijn spier functies uit.
2 Van zijn pootjes deden het al niet meer, hij kon dus niet meer lopen.
Zijn oogjes waren aangetast, maar het aller ergste was.....hij kon niet meer slikken en dus niet meer eten en drinken.
Als wij hem niet gevonden hadden en hem naar de egel opvang hadden gebracht had hij een verschrikkelijke strijd moeten leveren.......hij was zeer langzaam en pijnlijk dood gegaan.

Hij was niet meer te redden en dus hebben ze hem in laten slapen.
Zo zielig.

We hebben besloten om een egel winter slaap plaats te gaan maken, voor in de tuin, zodat we hopelijk gauw weer bezoek krijgen van een gezonde en mooie egel, die hier fijn kan overwinteren.

Vandaag wil ik graag een snel kraamcadeautje laten zien.
In de zomervakantie zijn er in onze omgeving 3 babytjes geboren en dat verdiende een kaartje en een klein cadeautje wat we op konden sturen (voor 2 van de babytjes)
Bij de Action kocht ik kleine houten hartjes (ze zijn ongeveer zo groot als mijn hand)
Ze zijn hout kleurig, dus ik schilderde ze eerst wit
Deze beplakte ik met servetten, met behulp van mijn (zelfgemaakte)  mod podge.
Toen dat droog was heb ik de lettertjes voor de naam licht blauw geschilderd (met die mooie, leuke, fijn DECO verf van de Action.
De eerste is voor Cody, dat ging prima.

Het tweede babytje heet Thomas en dat paste dus niet op mijn hart, grrrr, nooit over nagedacht.
Daar dus een grote letter T op geplakt.
Deze hartjes kunnen de kersverse ouders op de deur hangen van het kamertje (of op een kast, of op...... eigenlijk kan het overal hangen ;-) )

Natuurlijk nog een (zeer snel)  kaartje erbij, zodat we daar een persoonlijke boodschap op konden zetten.

Ik heb alles opgestuurd in een bubbeltjes envelop, als het goed is is het vandaag aangekomen.......(nog niks gehoord, spannend hoor)

Het derde babytje is geboren bij mijn vriendin.
Ik ben voor haar wat aan het maken, wat nogal wat tijd kost.
Ik ga het jullie pas laten zien als het af is (ik hou het nog even spannend) maar hier alvast een tipje van de sluier (of luier, hi hi)


Tot gauw, liefs, Daphne


4 opmerkingen:

  1. Ja ik was er al bang voor toen ik je verhaal las, gelukkig hebben jullie hem toch nog gered van een pijnlijke dood! En dan nu je kadootjes: Super leuk gemaakt die hartjes (ben ook helemaal verknocht aan die verf van de Action :)) en je "snelle" kaartjes passen er perfect bij! Ben benieuwd wat je met de stoel gaat doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jeetje heb het verhaal van de egel nog steeds niet gelezen, maar dit klinkt niet leuk! Lief dat jullie nu een slaapplek voor de egels gaan bouwen.
    Wel heb je mooie cadeautjes gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Daphne,
    aaah wat sneu voor vlegel...
    wat lief dat jullie zo goed voor hem hebben gezorgd en in de toekomst voor andere egeltjes klaar zullen staan! Toppie!!!
    Wat leuk deze hartjes, mooi resultaat, met prachtkaartjes erbij!!!
    Ben benieuwd naar het vervolg van je nieuwe projectje!!!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen