zaterdag 14 februari 2015

Happy Valentine

Een poosje geleden vertelde ik jullie dat het haak virus mij te pakken heeft.
Het is echt heerlijk om na een drukke dag s'avonds op de bank te gaan zitten en lekker ontspannen te haken.
Ik word daar echt heel rustig van!!

Op het blog van Valerie heb ik hele mooi, kleine schilderij lijstjes gevonden die ik gemaakt heb.
Als je de slag eenmaal te pakken hebt haak je binnen een klein uurtje een lijstje.

Mijn moeder (Marja) heeft mij met de eerste 2 op weg geholpen, maar daarna kon ik ook zonder hulp verder.
Oké, ze zijn niet helemaal perfect!
Ik kwam soms niet helemaal mooi uit (je moet de ring omhaken met zoveel steken die je kan delen door 3.......ik heb nogal moeite met de steken te tellen als ze al om de ring heen zitten) zodat ik op het laatste niet mooi uitkom met de "blaadjes".
Hier kwam ik ook niet goed uit, maar door een lintje aan het rondje te maken verdoezel ik dat een beetje (wie niet perfect is, moet slim zijn, hi hi)
Toen ik er 2 had bedacht ik mij dat het leuk was om mijn vriendinnen voor Valentijnsdag te verblijden met een mooie zelf gehaakte creatie (ze zijn vast en zeker helemaal verbaasd, want ze weten niet dat ik aan het haken ben geslagen)
Pff......toen moest ik er dus nog 3 maken.
Maar.......het is gelukt!!
Ik heb er 5 gemaakt en daarna in alle 5 een hartje gehangen (gekocht bij de Action).
Lintje eraan en klaar.
Alhoewel, een klein labeltje eraan met een boodschap erop is ook wel leuk, dus maakte ik nog gauw even 5 snelle labeltjes (met Washi Tape is dat een fluitje van een cent!) en met een knijper maakte ik die aan de lijstjes vast.
Hier liggen ze allemaal.
Ik wilde ze nog mooi verpakken maar daar was geen tijd meer voor (ik kan echt niet plannen.......mijn leuke ideeën komen meestal op de valreep, dus ik deed ze maar gewoon in een envelop.)
Vandaag vinden mijn vriendinnen allemaal een envelopje in hun brievenbus.
Ben benieuwd.........

Fijne dag allemaal, met veel liefde en geluk.
Daphne

10 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend lief gebaar Daphne, wat zullen je vriendinnen verrast zijn :) Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaha, hier kan ik je een hand in geven Daphne. Ik kom ook altijd op het laatste moment op dit soort ideeën. Gaaf hoor én erg lief. Het valt inderdaad niet altijd mee om de tel bij te houden maar ik zeg altijd:
    "imperfectie maakt het authentiek"...;p Het is zeker hier toch de gedachte die telt?
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Daphne,
    tja ik herken dat ook,
    op het laatste moment krijg je de ingeving!
    Maar je je hebt je vriendinnen vast heel blij gemaakt,
    het resultaat vind ik helemaal super en je leert zo snel!!!!
    Prachtig!!!!!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de lijstjes heel goed gelukt en je oplossing voor het niet helemaal goed uitkomen van de buitenste rand is geniaal. Een heel lief gebaar naar je vriendinnen toe, wat zullen ze hier blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Daphne, bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. En natuurlijk kom ik meteen ook even hier buurten. Wat een gezellig blog heb je. leuke kaarten en ook andere creaties zoals deze haaksels. Mooi met het hartje erin! Wat een goed idee om dat voor je vriendinnen te maken. Ze zullen blij zijn met jou als vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super schattig! Ze doen me denken aan een haakwerk met een kerstbal erin dat altijd bij mijn oma hangt met kerst.

    Liefs Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat leuk en zo lief van je dat je voor je vriendinnen ook zo'n lijstje haakte. Ze zijn super cute en oh imperfectie hoort er ook bij vind ik, dat maakt je menselijk :).
    Dankjewel voor je leuke reactie op mijn blog. Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk gedaan Daphne. Voor eerste haaksels zijn ze prachtig hoor.
    Ik heb ook nog een haakproject liggen wat maar niet af wel komen. Allemaal van die vierkantjes waarvan een kussen o.i.d. gemaakt moet worden. Ik weet het amper nog. Toch ook maar weer eens opzoeken want haken is inderdaad erg leuk en niet zo moeilijk. Ben benieuwd wat je nog meer gaat maken.

    groetjes en fijn weekend, Joke

    BeantwoordenVerwijderen