dinsdag 13 oktober 2015

Kapstok

Tijdens de laatste zomer dagen van het seizoen zweef ik altijd een beetje tussen binnen en buiten.
Ik wil nog lekker buiten zitten, in de zon, maar ik wil het binnen ook gezellig maken, met hout kachel aan, gordijnen dicht en gezelligheid om mij heen.

Dit zorgt ervoor dat mijn inspiratie om kaarten te maken echt ver te zoeken is.......ik heb er de rust niet voor, kan het niet vinden en heb daardoor geen zin!

Wel ben ik lekker bezig hoor, ik zit niet stil
We zijn onze grote schuur aan het opruimen (de caravan moet straks weer naar binnen) en dus hebben we daar nu lekker veel ruimte om te klussen of te schilderen.
Ik pakte mijn potten krijtverf erbij en maakte een mooie kapstok voor in onze gang:
De kapstok kreeg ik van mijn schoonouders, die hem weer kregen van hun buren.
Ik vond hem erg mooi, maar hij was licht bruin, echt niks voor ons.
Heel lang heeft hij in de schuur gelegen, te wachten op een mooie plek.
Uiteindelijk vond ik die in onze gang.
Ik wil de kapstok niet gebruiken voor jassen, maar er gezellige, leuke dingen aan hangen.
Het is echt een blikvanger nu en zo met de grijs/groene kleur krijtverf (Annie Sloan, Chateau Grey) past hij erg mooi in ons interieur.



11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi pronkstuk is deze kapstok geworden Daphne. Gaaf om er leuke spulletjes aan te hangen...met de seizoenen mee misschien ?
    Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Ik ben ook van alles en nog wat aan het doen...kransen maken, jam maken, breien, huis in herfstsfeer brengen etc. Dus op mijn blog ook niet zó veel activiteit ;)
    Komt wel weer...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw...dat heb je weer super mooi gedaan, Daphne. Goed idee om er allemaal leuke spulletjes aan te hangen/op te zetten.
    Een echte blikvanger in de gang!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke blikvanger!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan joh. Veel gezelliger dan die kast die er stond.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk! Een mooie blikvanger is het nu in jullie gang! En mooie versieringen eraan maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg!
    Je hebt hem maar weer mooi opgeknapt.
    Leuk kleurtje ook.
    Echt een eyecatcher in de gang.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er goed uit! Leuk ook dat je er dingen op kunt zetten. De vlinder is echt supergaaf die eraan hangt ;o)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig stilleven zo Daphne, mooie kleurtjes heb je hier gecombineerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je de kapstok leuk opgeknapt.
    Een leuk idee om het niet als kapstok te gebruiken maar om er leuke dingen aan te hangen.
    Kun je ook leuk in thema's doen.
    Ik zie voor mij al een ontzettende leuke kerstkapstok :-)
    Dat is jou zeker wel toevertrouwd.

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Daphne,
    wat leuk gemaakt zeg,
    het model herken ik zeker wel,
    en wat leuk dat je het nu voor andere doeleinden gaat gebruiken,
    de kleur is prachtig!!!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, een echt geslaagde blikvanger.
    Ik heb gisteren een tweede workshop schilderen met krijtverf gedaan en heb weer veel bijgeleerd. Ga binnenkort ook aan de gang.

    BeantwoordenVerwijderen