woensdag 16 december 2015

Kerst"Kaart" voor vriendinnen.

Wat een leuke reacties op mijn brandapparaatje zeg!
Bedankt ook allemaal voor de tips, ik ga na de feestdagen alles eens goed doorlezen en mezelf er eens goed in verdiepen.

Wij hebben een bakker Bart winkel en afgelopen zomer hadden we een actie.
Een papieren tas, die gevuld werd met brood.
Van deze tassen hadden we er nog een stapeltje over en ik bedacht mij dat het leuk was om deze op te leuken en als Kerst"Kaart" te gebruiken voor mijn vriendinnen.
Omdat er op de papieren tassen reclame stond moest ik ze wel eerst even pimpen.
Zo kon ik de reclame wegwerken en ze "Kersterig" maken!!
Heerlijk vind ik dat, om 's avonds, als ik druk ben geweest, lekker aan tafel te gaan zitten om te knutselen.
Op elke zak plakte ik een Kerst papiertje (komen mijn ooit gekochte Kerst blokjes papier ineens goed van pas!)
De boompjes kocht ik ooit eens op een beurs, koste destijds niks, maar dat lag waarschijnlijk aan het feit dat die beurs in Juni was, hi hi.
Ik gebruikte verschillende printjes papier.
Altijd even zoeken om de juiste papiertjes bij elkaar te mixen, maar ook deze combinatie kon er mee door vond ik.
Ik had 5 tasjes nodig, maar was toch snel klaar (fijn, want ik ben al druk genoeg).
Dit was namelijk niet zozeer een precies werkje (weinig passen en meten) maar meer een kwestie van de juiste papiertjes bij elkaar vinden.
En.....ik wilde het tasje vullen met wat kleinigheidjes, dus daar zou de aandacht toch meer naartoe gaan ;-)
Natuurlijk moest ik mijn brandertje ook weer even gebruiken.
Dit keer op een heel dun houten labeltje van de Action.
Elke Engel kreeg zijn eigen letter, de begin letter van de naam van de ontvanger.

Op de achterkant (stond ook reclame) heb ik een "Kerstwens" geplakt.
Deze wens maakte ik met woorden, op de computer, in de vorm van een Kerstboom.
Even uitprinten en klaar was ik (geen foto van, want zo'n wens is vaak nogal persoonlijk)

 In het tasje heb ik een tijdschrift, een pakje Kerst-koekjes en een zelfgemaakt vogelvoer hangertje
gestopt.

Kop en schotel gekocht bij, natuurlijk, de Kringloop.
Met seconde lijm aan elkaar gelijmd.
Blok vet smelten, vogelvoer in het kopje doen, takje uit de tuin erin, vet erover gieten en in de koelkast weer af laten koelen!
Super leuk (en makkelijk) om te maken en heel erg leuk om kado te geven.



Vandaag heb ik er al 2 weggegeven, morgen de andere 3.


8 opmerkingen:

  1. Ach, super schattig! Erg leuk de tasjes! En het idee van de vogelhangers vind ik ook ontzettend leuk!
    Van de week maar even langs de kringloop, hihi. Leuk om in de vakantie met de kids te doen ;o)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke cadeautjes heb je zo gemaakt. Daphne. Erg leuke weggevertjes op deze manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een cadeautje voor een cadeautje...die er ook weer superleuk uitzien...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Daphne,
    wat leuk bedacht weer!
    Echt een Daphne -actie!
    Heel mooi resultaat!
    Zullen je vriendinnen blij mee zijn!!!
    Je brandapparaat is ook erg leuk,
    en wat heb je er al mooie resultaten mee gemaakt!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk die zakjes, daar zullen je vriendinnen heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een leuk en lief cadeautje heb je gemaakt!
    De tasjes heb je ook erg mooi gepimpt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super lief en mooi Daphne, mooi tasjes en inhoudt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het weer genieten om bij je "op bezoek" te komen Daphne. Super wat je voor je vriendinnen gemaakt hebt, boffen zij even :) De tassen heb je knap omgetoverd tot kerst-tassen en wat een leuke inhoud. Die kopjes zijn leuk om te zien en voor de vogels lekker om van te snoepen, dank je wel voor het mee laten genieten Daphne.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen