zaterdag 30 maart 2024

Uitdaging met mijn moeder, #38

Daar zijn er weer, mijn moeder en ik, want het is alweer de laatse zaterdag van de maand. Tijd om onze uitdaging te laten zien.

Deze maand bedacht ik: Maak een kaart met de "Spotlight Techniek".

De eerste kaart maakte ik met 2 verschillende stempels. 
Dat was nog best een lastig klusje, maar na 3 mislukte pogingen, was ik tevreden met deze. 
Ik gebruikte mijn neon verf (Ikea), wat ik zelf heel geschikt vind voor deze techniek. 
Ik matte het middelste 4kantje, waarop ik de kleur heb aangebracht, op zwart, zo wordt de neon verf nog intenser.
De tekststempel vond ik tussen mijn houten stempels. Een vergeten doos......., waarin ik nog veel meer stempels gevonden heb, wat een leuke verrassing. 
Voor mijn zus stempelde ik deze vlinder (1 van mijn favoriete stempels).
3 Rondjes gesneden met een stans en die verhoogd op de juiste plek op de vlinder geplakt.
Ook voor deze kaart gebruikte ik de neon verf. 
Ik wilde ook hier eigenlijk graag matten op zwart, maar had geen goede stans hiervoor, de mat zou dan te groot worden en dat vond ik niet mooi. 
En ik kwam erachter dat mijn cirkelsnijder niet met fijn werkt, dus dan maar geen mat.
Alweer iets leuks om te doen, de Spotlight Techniek😁
Wie weet probeer ik het binnenkort nog wel eens. 

Volgende maand mag mijn moeder weer iets verzinnen, ben benieuwd wat dat zal zijn.  
De kaarten die zij heeft gemaakt (ik zeg kaarten, want ook mijn moeder maakt altijd een kaart voor mijn zus) zie je op haar blog

Dit weekend ben ik vrij. 
Wij gaan straks lekker even rommelen in de tuin,  Lila is hier ook, dus zij kan, samen met Floortje mee naar buiten.
We hebben geen plannen verder, heerlijk vind ik dat. 




18 opmerkingen:

  1. Wat ik er van vind? Ik vind ze "sprankelend" !! ze zijn heel erg leuk Daph met die neon verf en zo heel anders dan die van mij. Als ik ze in gedachten vergelijk zijn die van mij wat meer behoudend, echt van een oudere dame ha, ha
    en die van jou dus "sprankelend" .
    fijne dag en kus lekker hè zo niks te doen hebben dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaarten Daphne
    Hele leuke techniek!
    Ik ben net gaan kijken bij je moeder en zij heeft ook al zulke leuke kaarten gemaskt!
    Voor jullie ook een fijn paasweekend!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kom net bij je moeders blog vandaan... ook jij maakte mooie kaarten met deze techniek!
    fijne Pasen. groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi met die neonverf Daphne, leuke techniek en wat een mooi vorm gegeven tekst. Leuk dat je zomaar een doos met moois terug vond. Hier is het erg donker en nat, ik zit met de lamp aan dus ik hoop dat jullie beter tuinweer hebben. Fijne Paasdagen!
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke techniek en wat een toffe kaarten heb je ermee gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukerds !!!
    Ga zo bij je moeder kijken !!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaartjes Daphne. En heerlijk zo'n weekend zonder plannen en gewoon lekker doen waar je zin in hebt.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de vlinder vind ik het mooist in deze techniek. Geniet van je vrije weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke techniek gebruikte je voor deze kaarten. Weer iets voor op mijn to-do lijst.
    Ik vind ze beide erg leuk maar de vlinder is door de 3 cirkels net iets meer bijzonder dan de eerste.
    Hier ook rustige Paasdagen. Morgen komt mijn collega met haar man klaverjassen en maandagmiddag gaan we naar een wedstrijd van Donar.
    Fijne Paasdagen!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaarten met de spotlighttechniek. De vlinder vond ik eerst wat minder totdat ik de rondjes zag op de uitvergrote foto. Heel apart. Geniet van je vrije weekend.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook jouw kaarten zijn heel geslaagd, mooi gemaakt. De neonverf benadrukt het spotlight-effect.
    In de tuin? Hier regent het de hele dag aan één stuk door!
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn leuk. Vooral de vierkante. Je moeder schreef een leuke reactie!
    En ik moest erg lachen om je reactie op mijn kaart van Richard. Ik weet dat het een automatische fout is en het woord is 1 wat ik niet vaak zal zeggen en ik weet dat je dat ook niet bedoelde, daarom lag ik dus in een deuk.
    Kom maar eens kijken wat je per ongeluk geschreven hebt 😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt het goed gezien op mijn blog. En geen sorry hoor, lachen is gezond en zo worden we nooit pessimistisch 😂😂

      Verwijderen
  13. Nou jou moeder en jij zijn weer goed bezig geweest. Mooie techniek die spotlight techniek. Ik zag net jou Kerstkaarten van one sheet wonder, en dat was bij mij ook iets om nog eens te maken. Je bent mij een slag voor Hihi. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaarten, heel leuk met deze techniek!
    Je neonverf is absoluut heel geschikt, mooi hoor.
    Hier gisteren ook lekker gerommeld in de tuin en Suus 'helpt' ook graag mee ;)
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke techniek!
    De neon-verf is hier inderdaad erg goed bij te gebruiken.
    Mooie kaarten geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh ja, ik schrijf net bij je moeder dat ik bloggen daarom zo leuk vind, dat je weer herinnerd wordt aan technieken die je lang geleden hebt gedaan en die weer vergeten zijn. Door mij dan he?!
    Je kaarten zijn allebei heel leuk! Mooi met die neonkleurtjes! Fijn de Paasdagen vrij geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhh. Wat een leuk idee met die kaarten. Je hebt ze echt weer prachtig gestempeld. Heel mooi gedaan. Ik was gisteren (ja, ik weet het. tweede paasdag. Maar was echt niet druk) en zag neonverf liggen. Ik moest direct aan jou denken. Ik twijfelde om het mee te nemen maar niet gedaan. Nu ik dit zie vind ik het wel jammer hihi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen