zondag 5 mei 2024

Kleurige basiskaarten

Ergens vorig jaar kocht ik bij Action 2 doosjes met kleurige basiskaarten en bijpassende envelop. Een impuls aankoop, want de doosjes hebben ruim een jaar in mijn kast gelegen, ik was ze eigenlijk alweer vergeten. Totdat ik het One Sheet Wonder stempelen ontdekte èn de SU inkt pads van mijn moeder mocht gebruiken:

Allereerst stempelde ik een A4-tje met de One Sheet Wonder techniek. 
Deze keer stempelde ik ook vlinders. Goed opletten want dit zorgt ervoor dat je de kaart niet meer kan draaien, omdat dan de vlinders de verkeerde kant op vliegen. 
Ik gebruikte kleuren inkt die bij de basiskaarten passen en kon ineens 4 van deze kaarten gebruiken. 
De tekst kleur paste ik aan aan de basiskaart, dat geeft "rust" vind ik. 
Alle kaarten in de lengte met een tekst erbij die past bij een verjaardag of om iemand "zomaar" een leuke dag te wensen.
Nederlandse teksten zijn ook leuk.
Mijn moeder heeft een grote voorraad, deze tekst vond ik bij haar. 
Hier boven de One Sheet Wonder nog een keer zoals ik het heb gestempeld, maar nu met de basiskaarten eronder. 
Deze kaarten zijn allemaal al verstuurd naar blogmaatjes die jarig zijn geweest.

En nu..... heb ik natuurlijk spijt dat ik niet veel meer van de doosjes kaarten met envelop heb gekocht. Af en toe kijk ik nog bij Action, met helaas, ze hebben ze niet meer. 

5 Mei vandaag, bevrijdingsdag.
Voor ons geen festival of feest, dat hoeft niet zo. We blijven op de camping en genieten van de vrijheid, dat we hier in alle rust en veilig kunnen zijn. 



7 opmerkingen:

  1. Heel gaaf! Mooi dat je de vlinders met voorbedachten rade rechtop hebt gestempeld. Ik heb toen ook een doosje gekocht met van die kaarten met leuke enveloppen...Goed idee om ze hier voor te gebruiken. Ik heb er namelijk nog wel een paar...Geniet lekker op de camping, er komen mooie dagen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kaarten passen er inderdaad heel mooi bij hè. Mooi gedaan Daph. Geniet nog maar fijn van jullie nieuwe, fijne camping plekje.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie serie, de basiskaarten passen prachtig bij de gestempelde oplegvellen, heel mooi gedaan.
    Veel plezier op de camping!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zou ik nu weer niet opkomen om het blad eerst helemaal te stempelen en daarna in vieren te snijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaarten Daphne
    Mooi en fris van kleur!
    Leuk die one-sheet-wondertechniek he!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Daphne,
    Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt. Dat one sheet wonder wil ik ook een keer proberen. Maar ja, wat niet haha.
    Veel plezier op de camping.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van die techniek had ik nog nooit gehoord en zie hier nu dat je zo wel heel mooie kaarten kan maken. Knap!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen