vrijdag 24 februari 2012

Glazen Potje

Zo, hier mijn eerste creatie.
Het is een vrij simpel idee, maar o zo leuk om te maken en weg te geven.
Ik heb een lege jam pot beplakt met stof. De stof die ik gebruikt heb ik dezelfde stof als de gordijnen van de slaapkamer van mijn dochter, (het potje is ook voor haar!)
Ik heb de pot natuurlijk goed schoon gemaakt, het etiket eraf gehaald en de deksel gespoten met een zilver spuitbus (Action). Goed laten drogen, dat voorkomt dat de verf gaat beschadigen bij gebruik.

Daarna de pot helemaal met lijm insmeren en het stofje (wat je natuurlijk eerst op maat hebt geknipt) erop plakken.
Om de bovenkant wat mooier te krijgen (de stof zit hier nl een beetje met plooitjes en dus niet zo mooi strak) heb ik een lintje gedaan. Daaraan heb ik een paar extra lintjes gemaakt en wat kraatjes en bedeltjes. Met letter kraaltjes heb ik de naam van mijn dochter gemaakt.

Verder nog wat bloemen erop en, zie hier, het kadootje is klaar

Natuurlijk kun je op de deksel nog wat leuks scrappen, maar omdat mijn dochter pas 5 is zou ze dat, met haar kleine vingertjes, alleen maar beschadigen, vandaar dat ik het in dit geval niet heb gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten