dinsdag 20 november 2012

Simpele kaart

Mijn nichtje vroeg laatst op Facebook of er nog mensen waren die HEMA zegeltjes hadden. Ze was ze aan het sparen, maar had er niet genoeg en de actie was opgehouden te bestaan........Tja, das balen natuurlijk, want je kon er hele mooie glazen mee sparen.
Nou had ik er nog 2, niet zoveel dus, maar zoals mijn nicht al zei: "Alle kleine beetjes helpen" en dus stuurde ik ze op naar haar.
Natuurlijk maakte ik er even snel een kaartje bij, want gewoon "kaal" opsturen vind ik zo saai..........

De basis kaart is glimmend geel (Ooit gekcoht bij Zeeman. De zegeltjes zijn een beetje oranje/geel, dus daarom koos ik voor deze keluren).
Daarop een bedrukt geel/oranje papiertje geplakt.
Van licht geel karton maakte ik 2 stroken en die heb ik ook op de kaart geplakt, daarop 2 kleine,smalle strookjes van streepjes papier.
Van dit streepjes papier maakte ik ook een klein, mini envelopje.
De tekst op het oranje kaartje heb ik op de computer gemaakt en het kaartje heb ik schuin op de kaart, onder de streepjes vast geplakt.
Het envelopje in de hoek geplakt, nog een licht geel roosje (Action) op het kaartje, zelfde kleur als de licht gele kartonnen strookjes, wat streepjes in de hoek erop gemaakt met de hand en een zwarte stift.
De plakparels (ook van de Action) maken het geheel af (vind ik dan he, hi hi)

Zo heb ik "even snel" een kaartje gemaakt.
Voor de zekerheid heb ik mijn nicht wel geschreven dat ze de zegels IN het envelopje kan vinden.........

Fijne dag, liefs, Daphne

5 opmerkingen:

  1. Wat attent van je Daphne. Nog even reageren op je vraag: Als je op Pinterest zit (bv op mijn account) en je ziet daar iets leuk, dan klik je gewoon op repin dan "pik" je als het ware dat plaatje plus de bijbehorende link. Ook kun je in het hoofd menu van Pinterest op categorie zoeken. Of je voegt door middels van add a pin je eigen link toe, of je upload er één vanaf je PC. Nou...ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo en anders mag je me altijd mailen hóór. Ben idd niet meer aan het swappen via de nederlandse swappers. Tijd....en een mens moet soms keuzes maken maar ik zeg nooit nooit misschien doe ik wel een keer weer mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Daphne, wat leuk zo'n klein envelopje waar je de zegeltjes in hebt gestopt. Ziet er gezellig uit.
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi na je berichtje op mijn blog meis..ben ik gelijk aan het denken geslagen. het is dat ik moest slapen,maar had het liefst gelijk gaan haken en plakken. wordt vervolgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi daphne
    wat attent van je om de zegeltjes extra op te sturen en dan ook nog een kaart ervoor maken,top
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne,
    wat heb je een leuk kaartje gemaakt voor de zegeltjes!
    Je hartjes zijn helemaal gaaf!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen