zondag 27 januari 2013

Baby Boy én Dikke Pech!!

Begin januari hebben vrienden van ons een babytje gekregen, een jongen met de stoere naam "RAF"
Ik maakte het volgende kaartje voor ze:
Omdat de baby kamer licht blauw met taupe is heb ik deze kleuren ook gebruikt voor het kaartje.
Een basis kaart van de Action.
Ik heb een stukje van een rol van inpakpapier gebruikt om de kaart te maken (begrijp je wat ik bedoel, ik gebruikte dus de rol waaromheen het inpakpapier gedraaid zit)
De helft van het papier heb ik in een embossing folder gelegt en dat door mijn BigShot gedraaid. Daarna heel lichtjes eroverheen met een inkt kussentje.
Daarna de randen ook be-inkt.
Toen de tekst erop gezet met mijn computer, een lintje (van de Wibra, precies de goeie kleuren!!) over het midden en daarna met letter kraaltjes de naam van de baby. Met een stukje raffia zit dit op de kaart.
Nog een klein, lichtblauw kroontje en de kaart is af.
Dit alles gemat op een lichtblauw papiertje en dat op de kaart geplakt.

Natuurlijk wilde we ook een klein kadootje opsturen
Omdat wij deze mensen kennen van de camping vond ik het wel leuk om ze iets te geven wat Raf later op de camping kan dragen.......
Ik kocht 2 t-shirtjes, een rompertje met lange mouwen en regen laarsjes.
Om de kleding op te hangen maakte ik nog leuke kleding hangers........
Dit zijn baby hangertjes, ze waren licht bruin/geel, dus ik heb ze eerst met Gesso geverfd en daarna met een mooie lichtblauwe kleur geverfd.
Na 2 laagjes was ik tevreden over de kleur en toen heb  ik met plak letters een lief versje erop gezet.
Ik had 3 hangers, dus ik gebruikte de voor en achterkant.......
                                                       "Spiegeltje spiegeltje
                                                         Aan de wand
                                                         Wie het het stoerste
                                                         Van het hele land"
Dan blijft er nog 1 hanger over die ik gebruikt heb om de naam en de geboorte datum van de baby op te zetten.

Samen met de laarsjes hebben we alles opgestuurd en ondertussen hebben we bericht gehad dat het allemaal goed is aan gekomen (toch altijd weer even spannend, of het wel aankomt)
Ze waren er heel erg blij mee en deze zomer zullen we Raf vast en zeker in zijn t-Shirtjes kunnen bewonderen!!

Dan moet ik jullie nog bekennen dat ik gisteren en vandaag niet bij jullie langs ben gekomen.
Ik heb een goeie reden:
 Gisteren hebben we nog even lekker geschaatst bij mijn ouders achter het huis.
Het was de eerste keer dit jaar, het was heel erg koud, er stond veel wind, maar het was heeeeerlijk en het ging hartstikke goed. De oudste was er niet bij, maar de jongste 2 konden geweldig goed schaatsen. Wat hebben we een plezier gehad en genoten.........
Helaas liep het iets minder mooi af.
Jade ging nog een rondje en........
Toen konden we via de dokterspost, naar het ziekenhuis, door naar de gips kamer.......
Ze is gevallen en brak hierbij haar pols!!
Pff, we konden achteraan aansluiten, bij zowel de dokterspost als in het ziekenhuis was het een komen en gaan van mensen met botbreuken. 4 Uur zijn we onderweg geweest.
Ze heeft gelukkig niet zo veel pijn, en het is een "mooie" kleine breuk. 4 Weken gips en ach, dan hebben we dat ook weer gehad.

Fijne avond allemaal en tot gauw, Liefs, Daphne

15 opmerkingen:

  1. geweldig leuk kaartje daphne. Wat een pech voor Jade. Beterschap voor haar.
    groetjes,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat de pret zo moest eindigen ...
    en nu is de sneeuw na vandaag helemaal verdwenen.
    Ik vind het wel een beetje jammer.
    Je knutsel werkjes zijn zeker en vast geslaagd!
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige baby kadootjes! Maar wat een zielige meid zeg! Aaaaahhhhhh..... Heel veel beterschap voor haar hoor!

    groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kaartje Daphne en wat een leuk idee die kapstokjes!
    Wat een pech voor je dochter, veel beterschap voor haar!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He wat naar nu dat een middagje ijspret zo af moet lopen Daphne,wens je dochter maar beterschap van mij. Je kapstokjes zijn ontzettend leuk gemaakt,wat een gaaf idee en bruikbaar voor de ouders,ook je kaart is mooi gemaakt.lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer een ontzettende leuke babycadeaus gemaakt. Jij weet toch ook wel hoe je mensen blij kunt maken met eigen gemaakte presentjes.
    Beterschap voor je dochter. Wat een pech zeg en wat naar dat jullie overal zo lang moesten wachten.
    Ik ga nog even verder op je blog kijken want ik ben er de afgelopen week helemaal niet aan toegekomen.
    Leuk om te horen dat je vader ook uit Haarlem komt trouwens ;-).
    Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer dat een leuke dag zo moet eindigen. Gelukkig gaat het bij de meeste kinderen allemaal heel vlot om te genezen. Mijn jongste brokkenpiloot heeft dit al 3 keer gepresteerd een gebroken pols. Nu je creatie, heel mooi en heel origineel. Leuk als je alles kan afstemmen op de kleuren van de babykamer. De kapstokjes dat is een ideetje om te onthouden. Dat zeer leuk om te geven en maakt de dingen die eraan hangen bijna bijkomstig.
    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pech!! Balen zeg dat ze in het gips moest, maar gelukkig maar 4 weken, dat is nog te overzien. Het blijft gevaarlijk dat schaatsen. Je kaartje en de kledinghangertjes zijn heel erg leuk geworden. Sterkte met je dochter!
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ach arme tut...hopelijk geneest het snel en blijft ze er geen last van houden.
    vertroetel haar maar een beetje extra.
    en wat een leuke baby hangers heb je gemaakt.
    Groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach, arme Jade, wat een pech ! Gelukkig helen kinderen heel snel, beterschap voor haar ! Prachtig je babykaartje en wat zijn je hangertjes leuk geworden, wat een leuk idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een pech, wens haar maar veel beterschap!
    Wat een leuk idee die kleerhangertjes, ze zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Auw zeker als je moet wachten. Ik ken het gevoel helaas. Beterschap. En die hangertjes met tekst zijn het einde!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi Daphne,
    ach wat sneu voor JADE,
    doe haar de hartelijke groetjes en beterschap!
    Wat heb je dat kaartje weer leuk gemaakt,
    die kleerhangertjes helemaal gaaf!
    Groetjes van daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi DaphDe kogel is door de kerk!!! Ik heb een blog!!! Wat een gedoe en er moet nog wel het een en ander aan versleuteld worden. Je moet me maar een keer komen helpen.
    Ah, het was wel een beetje zielig hè voor Jade maar ze was een kanjer, zowel bij de dokter als in het ziekenhuis.
    Mijn blog heet: zolderuurtjes.blogspot.nl
    doei kus mam

    BeantwoordenVerwijderen