woensdag 2 januari 2013

Gelukkig Nieuwjaar (Kaarten)

Allereerst allemaal een heel gelukkig en gezond 2013.
Dat we met elkaar maar weer lekker blijven knutselen en vooral ook blijven bloggen.

Ook dit jaar hebben wij weer geen Kerst kaarten verstuurd (wij geven het geld wat we hiervoor kwijt zouden zijn aan een goed doel), maar wilde ik toch nog wel een paar "Beste Wensen" versturen naar mensen die we weinig zien of spreken en die toch in ons hart zitten en dus maakte ik de volgende kaart.
De vouw kaart.
Voorop het ik een label gemaakt mbv mijn Slice (ik ben sinds kort in het TROTSE bezit van een Slice machine, zoooooo leuk om mee te werken). Dit op een stukje karton geplakt. Dit karton heb ik eerst ingespoten met Glimmer mist, verschillende kleuren, zo lijkt het een beetje op vuurwerk kleuren (vond ik dan he, hi hi)
Het label zit geplakt, maar voor de sier heb ik er nog een lintje door gedaan.
Omdat dit een vouw kaart is blijft hij niet vanzelf dicht zitten, daarom zit er ook nog een lintje om de kaart, om het geheel dicht te houden. De ontvanger kan het strikje los trekken en dan gaat de kaart open.
Dat ziet hij er als volgt uit.......
Dit is de "binnenkant", tja, 4 delen, dit VRAAGT gewoon om 2013.......toch?!
Eerst weer 4 delen karton gesneden van mijn glimmer mist karton. Dit met een embossing folder (de figuurtjes van de folder lijken wel op vuurwerk, vond ik dan weer) door mijn BigShot gehaald.
Zo ontstaan er allemaal mooie figuurtjes en met die glimmermist is het net of er allemaal vuurwerk te zien is.(Dat is mijn idee achter deze kaart.......)
Met behulp van mijn Slice heb ik de cijfers 2013 uitgesneden en op elk deel van de kaart een cijfer geplakt.
Hier zie je de kaart liggend, nu zie je de embossing figuren beter!! (de kleuren zijn op deze foto weer minder!)
Op deze foto is ook te zien (Goed kijken) dat ik op elke "vuurwerk" sterretje een klein pearl dropje heb gezet.
De kaart is onderweg (tot wanneer kun je eigenlijk nog nieuwjaars wensen versturen??) in een bubbeltjes envelop, dus hij komt vast en zeker goed aan.

Ik heb nog een paar Nieuwjaars-kaarten nodig, die laat ik jullie morgen zien, ze zijn nl nog niet helemaal af.

Fijne avond, Liefs, Daphne

3 opmerkingen:

  1. Ik vindt deze erg leuk Daphne en idd je hebt gelijk het lijkt op van die vuurwerkbloemen die uit elkaar spatten..móói,zeker in combinatie met de glimmermist,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwww...wat een spetterende kaart, heel mooi gedaan. ben benieuwd naar de rest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi daphne
    nou je hebt het nieuwe jaar prachtig ingezet met deze mooie kaart:-))
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen