zondag 1 oktober 2017

Deken.

Een heeeeeele poos geleden (ik praat hier over meer dan een jaar) ben ik begonnen aan een gehaakte deken voor op mijn bank.
Het leek mij zo fijn om tijdens koudere avonden weg te kunnen kruipen onder een zelf gemaakte/gehaakte deken.
Vol goede moed begon ik te haken, om het vervolgens steeds voor lange tijd weg te leggen.
Afgelopen zomer heb ik op de camping heel veel gehaakt en gelukkig had ik de deken ook mee, het moest er nu maar eens van komen, de deken moest af!!

En, het is gelukt!!
Eindelijk, ja EINDELIJK is het gelukt.
Af!
Klaar!


Inclusief (simpel) mooi wit randje, zodat de, soms scheve, zijkanten mooi uitkomen.
Door de "open" steek (stokjes en losse) is de deken niet te zwaar.
Zo over de schommelstoel in mijn  Pipowagen is het een mooi decoratie stuk.
Maar voorlopig gebruiken  we hem binnen.
Lekker warm, over mijn schouders of tegen koude voetjes 😊.

Het patroon vond ik bij Daphne die hem veel en veel sneller haakte dan dat ik dat deed, hihi.
Ze heeft een leuk blog, maakt mooie dingen.
Het patroon van de deken vind je Hier. (ik heb hem zonder streep en zonder franje gemaakt, maar dat maakt hem niet minder mooi vind ik zelf)




12 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n warmhoudertje voor op de bank Daphne. Het witte randje maakt hem ook echt àf vind ik. Hier zul je de komende tijd wel plezier van hebben dus het geeft niets dat het wat langer duurde alvorens hij af was. Mooie plaid hoor.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies op tijd klaar voor de aankomende koude maanden. Wat is hij mooi. Dat is dus het voordeel als je kan haken. Het is makkelijker meenemen naar de camping als alle knutselspullen. Hier kan je nog hééél lang van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een jaar maar? Ik ben in december 2014 begonnen met het haken van 200 kleine hexagons met een veel te ingewikkeld patroon, alhoewel erg mooi. Tussendoor vaak stilgelegen (te warm, te eentonig) maar twee maanden geleden de haakdraad weer opgepakt en hopelijk, met een beetje geluk, komt die dan dit jaar af. En oh wat verlang ik naar het gevoel wat jij nu hebt om de deken over de bank te zien hangen......
    maar dan moet ik nog wel de hele boel aan elkaar haken.....
    Keep you posted!
    De deken is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je dat je het afgemaakt hebt. Je gaat er veel plezier van hebben. En hij is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n warme deken! De tijd komt weer aan dat je die lekker over je heen kunt trekken. Ook je kaart voor die lieve meneer is heel mooi! En een mooi verhaal.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap gedaan, Daphne. Staat mooi zo over de schommelstoel en wat zal dat strak,s als de koude dagen komen, lekker warm zijn. Na al het werk dat je eraan gehad hebt, zal dat vast genieten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk, Daphne! En goed dat je 'm nog hebt afgemaakt, mooi op tijd voor de winter. En die franjes, ik zal heel eerlijk zijn, ik wil ze er ook al een tijd vanaf halen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind hem prachtig! En warm zal hij best zijn. Mooi kleurtje ook! Wie weet ga ik me er ook eens aan wagen...maar eerst de voorbereidingen voor de wintermarkt.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk warm op de bank met een mooi deken ...
    De kille herfstavonden komen eraan hoor ...
    Fijne start van de week ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi geworden! Ik houd van deze eenvoud!
    De aanhouder wint ... knap gedaan.
    Hier ligt ook een half af deken ... ooit komt 'ie af. Gelukkig tijdloos van kleur.
    Geniet van je prachtige deken. Precies op tijd af voor de maanden die komen gaan.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat het je gelukt is om de deken af te maken. Mooi geworden. rustig

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is prachtig je deken!
    Hoe zit het met je veelkleurige granny' s?
    Ik ben stilgevallen.... komt wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen