woensdag 25 oktober 2017

Unicorn (en herfstvakantie)

Toen ik 2 weken geleden met mijn dochter bij Zeeman was zag ze een mooi gekleurd bolletje wil liggen.
"Kijk mam, voor een Unicorn" zei ze.
Ik kocht een bolletje en ging op zoek naar een patroon.
Dat was lastig, via Pinterest vond ik wel wat, maar het waren òf  koop patronen òf patronen in het Engels, wat voor mij nogal lastig is.....
Nu heb ik het boek "Gehaakte Lappenpoppen" en dus pakte ik dat erbij en haakte het hoofd volgens patroon.
Daarna haakte ik het lijf en de beentjes naar eigen idee.
Mijn dochter wilde namelijk geen lappenpop, maar een echte "gevulde" knuffel.
De manen maakte ik van hoofdzakelijk wit met hier er daar wat kleur en een zwart draadje .
De hoefjes zijn namelijk ook zwart, dus hier en daar wat zwart in de manen vond ik wel mooi
De Unicorn is met grote blijdschap ontvangen door mijn dochter!!
Hij heet "Rainbow" en hij mocht zelfs mee op Herfstvakantie, naar....

Vlieland!!!!
Sinds lange tijd zijn wij weer eens met z'n allen een paar dagen vrij en vieren dit op Vlieland.
Ons lieveling waddeneiland. 
 We genieten volop, wat is het hier mooi!

 We zagen al een zeester.....
 En, héél dichtbij, onverwachts, een zeehond, zó gaaf.
 Verder genieten we van de dingen die we thuis niet hebben.
We wandelen en fietsen.
En kijk dit eens.....
PRACHTIG toch?!!
Zonsondergang op het wad.



15 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige Unicorn heb je gemaakt voor je dochter. Die is vast mee naar Vlieland. Genieten! Dat doe ik al van jullie foto's....PRACHTIG!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaaaf! Ik geloof dat ik naar de Zeeman moet voor Megan. Die zou een unicorn ook wel heel cool vinden. Hij is echt heel leuk gelukt! Top!
    En wat een prachtige foto's. Heerlijk zo met zijn allen. Lekker genieten!!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super cool!
    Wat een leuke schattige Unicorn heb je gemaakt.
    Leuke naam Rainbow heeft je dochter gekozen.
    Je foto's zijn ook schitterend.
    Heerlijk aan het strand. En dan verschijnt er ook nog een zeehond, jullie boffen zeg.
    Idee voor het volgende haak projectje een zeester 😉.
    Geniet van het goede leven met zijn allen!
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie unicorn heb je gehaakt, Daphne. Goed gelukt, joh.
    En wat een prachtige foto's, dat is genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke fleurige unicorn en knap dat je het lijf en de benen zonder patroon hebt gemaakt. Super gelukt 👏👏.
    Vlieland, zo’n prachtig eiland. Als je op de boot stapt heb je al vakantie. Geniet ervan, maar aan de foto’s te zien doen jullie dat al volop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat mooi gemaakt voor je dochter. Leuk zulke wensen.
    Prachtige foto's van Vlieland. De eilanden zijn altijd zo fijn, vind ik. Geniet ervan!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat gaaf zeg, deze kleurige eenhoorn. Goed bedacht ook! En hij is fotogeniek!
    Heerlijk dat jullie even weg konden met zijn allen! Juist als het zeldzaam is, geniet je er extra van!
    En met deze mooie foto's zullen jullie ook nog wel nagenieten.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd, die eenhoorn voor je dochter. De aanpassingen die je hebt gedaan komen prima tot hun recht! En fijn hoor, een paar dagen weg met het gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi hoi Daphne,
    wat een leuk haaksel beesteje heb je gemaakt voor Jade!
    Fijn zo met het gezin even ertussenuit!
    Veel plezier nog!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supergaaf die unicorn voor je dochter Daphne. Mooie kleurtjes en je dochter heeft hem/haar wel een hele mooie naam gegeven. Ik vind jouw creativiteit super.
    Wat een prachtige foto's en wat is het toch mooi in Nederland. Dank je wel voor het delen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Rainbow boft maar dat hij mee mocht met zijn nieuwe familie:) Prachtige foto's, kan me voorstellen dat het genieten was! Ik ben ook dol op onze eilanden en heb ze allemaal al bezocht behalve deze. Leuk om op deze manier toch even te kunnen meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed van je! Super leuke eenhoorn!
    En jullie hadden het leuk, blij voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, die is schattig. Leuk gemaakt en knap naar eigen inzicht. Wat een heerlijk weekendje moet dat geweest zijn zeg. En die zeehond, een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat istie prachtig geworden Daphne! Super leuke knuffel! En heerlijk zeg naar Vlieland, jullie hebben er vast heel erg genoten. Liefs en fijn weekend! xx

    BeantwoordenVerwijderen