donderdag 13 december 2018

Verhuis-Kerst-Kaart

Een paar berichtjes geleden vertelde ik jullie dat onze vriendin/buurvrouw van 86 jaar gaat verhuizen.
86 Jaar en dan nog zoiets spannends en groots mee maken, ze is er zenuwachtig van!
Ik vind haar ook heel dapper, in Mei is ze weduwe geworden.
Ze slaat zich er goed doorheen, maar natuurlijk is het ook niet altijd even makkelijk voor haar.
Zaterdag gaat het gebeuren, wij verhuizen haar naar haar nieuwe plekje!
Ik maakte een mooie, toepasselijke kaart voor haar:
 Op een wit vel stempelde ik eerst allemaal hulst takjes.
Die kleurde ik in met potlood en de strik met gouden acryl verf.
Daarna plakte ik de achtergrond op een zwarte basis kaart.
 Ik heb gouden lijntjes geplakt, dit zijn stickertjes.
Het huisje komt van een 3D knipvel, maar ik gebruikte alleen het laatste plaatje.
Dat knipte ik uit, plakte het op zwart en knipte het weer uit met een randje.
Het huisje met foam op de kaart geplakt.

Over de tekst heb ik even extra nagedacht.
"Fijne feestdagen".....tja, de eerste keer zonder haar man, zo fijn is dat niet voor haar, aan de andere kant, haar leven gaat door en ze heeft het, op haar eigen manier, best heel fijn.
De verhuizing is een grote stap, die ze heel dapper aan is gegaan en wij hopen allemaal dat het haar nog een mooie tijd mag geven....." Veel Geluk!!", dat is het dus geworden, op de kaart .
Binnenin kan ik dan een toepasselijke, persoonlijke tekst schrijven voor haar.

Deze kaart link ik (weer) bij Carlin's kaartenparadijs: #5, Hulstblaadjes en kerst.
Het is mijn 3de inzending, mag dit eigenlijk wel?

Vandaag ga ik een begin maken met kaarten schrijven!!
Doordat ik mee heb gedaan aan 52 WTC ligt er een hele stapel klaar, zo'n fijn idee😊.
Ik heb ook al een paar kerstkaarten ontvangen, leuk.

Fijne dag maar weer!

22 opmerkingen:

  1. leuk gemaakt ! top hoor
    fijn dat je weer van de partij bent deze week !
    grtjs,martina DT 52 WTC
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie verhuis/kerstkaart Daphne. Een hele opgave voor die mevrouw om op zo'n hoge leeftijd nog te verhuizen.
    Natuurlijk mag je nog meedoen bij Carlin's Kaartenparadijs, je mag maximaal drie kaartjes inzenden.
    Alvast bedankt voor je deelname.
    groetjes,
    Karin DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie kaart heb je gemaakt voor je buurvrouw.
    lekker he heel die stapel kaartjes na een jaar meedoen met 52WTC...

    gezellig dat je er weer bij bent.
    liefs Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, dat is wel een stap voor je buurvrouw! En jullie gaan dan dus t.z.t. andere buren krijgen...
    Moeilijk idd wat je op een kaart moet zetten! Ik sta ook voor dat dilemma bij sommige mensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kaart voor die oude dame, inderdaad een hele opgave voor haar. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn he, als je en stapel hebt liggen en geen stress hebt. Ik vond het altijd naar dat ik dan op het laatst nog allerlei kaartjes wilde maken voor mensen van wie ik wel een kaart had gekregen. Dit jaar had ik er mer dan 60 klaar. Heerlijk.
    Je kaart is mooi en inderdaad heel veel moed om te gaan verhuizen. Misschien moest ze ook wel, maar toch! Het spreekwoord is ook niet voor niets: oude bomen moet je niet verplanten....dus goed dat je zo hebt nagedacht over de woorden die je haar schrijft. Het is een mooie kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart, Daphne, heel persoonlijk. Goed dat je er zo zorgvuldig over nadenkt!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Valt zeker niet mee om te verhuizen op die leeftijd! We zijn de afgelopen weken bezig geweest met verhuizen bij mijn zus! Ook zo iets als je buurvrouw! Maar zij zit nu en is blij dat het voorbij is! Je kaartje is erg mooi en zeker een toepasselijke tekst!Zal ze zeker waarderen. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is zeker een hele stap voor deze mevrouw op die leeftijd. Lief dat je zo nagedacht hebt over een toepasselijke kaart Daphne. Mooi samengesteld en heel sfeervol, die kan ze op haar nieuwe stekkie alvast een plaatsje geven.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een hele mooie kaart voor een bijzondere buurvrouw. Een hele stap die ze gaat zetten, maar het is te hopen dat ze op haar nieuwe plek kan aarden en nog een mooie tijd mag hebben.
    Soms is het lastig wat je in een kaart gaat zetten, maar dit heb je mooi opgelost zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi Daphne,
    Mooie kerstkaart heb je voor jullie buurvrouw gemaakt!
    Wat lief en attent dat jullie haar zo helpen!
    Zal best een stap zijn voor haar om te verhuizen, het is te hopen dat ze kan wennen in de nieuwe woonsituatie!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer veel liefde in de kaart gestopt.
    Heerlijk zo’n stapel die gereed ligt!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel toepasselijk dit mooie kaartje,dat heb je goed bedacht.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je deze kaart beeldschoon gemaakt.
    Een heel toepasselijke verhuiskaart voor deze tijd in 't jaar.
    Bedankt om nog een keertje deel te nemen met onze challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief kaartje heb je voor de buurvrouw gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi kerstkaartje heb je voor je buurvrouw gemaakt daphne...inderdaad een heel toepasselijk plaatje erop...en heel lief om haar te helpen verhuizen...ze zal zulke lieve buren vast gaan missen straks...

    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig kerstkaartje heb je gemaakt Daphne!
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie kaart heb je voor je buurvrouw gemaakt. En nee, natuurlijk ga je geen fijne feestdagen erop zetten, dat voelt niet goed hè. Maar ik denk dat ze hier heel blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi gemaakt met deze gedachte, een heel lief huisje is dit

    BeantwoordenVerwijderen