woensdag 25 oktober 2023

Serie voor KKT

De laatste woensdag van de maand,  tijd voor het KKT wat elke maand weer door Martina georganiseerd wordt. 

Deze keer de mooie kleur combinatie: Appelblauwzeegroen met Roestbruin. Meteen toen ik deze combinatie zag dacht ik, "Wauw,  wat mooi", maar ik vroeg mij wel af waar ik het roestbruin vandaag kon halen....... na een paar dagen bedacht ik dat ik het misschien het beste zelf kon maken. Tussen mijn voorraad acrylverf vond ik een (metallic) Appelblauwzeegroen en toen wist ik hoe ik roestbruin kon maken. 

Ik pakte een vel A4 en daarop zette ik met en kwast allemaal strepen,  eerst met Appelblauwzeegroen, daarna met bruin en daaroverheen, toen het bruin nog nat was, met goud. Dat heb ik laten drogen en na een paar dagen kon ik deze serie kaarten maken:

Bij CCS zag ik een leuke sketch, perfect voor mijn KKT kaarten. 
Het is een Slimline kaart.
De tekst voor deze kaart heb ik uit de zijkant van het zelf gekleurde A4tje gesneden. 
Ik sneed de voorkant in 3 gedeeltes en zo kon ik 2 kaarten maken. 
Bij deze kaart heb ik het wit met een embossing folder bewerkt. 
De randjes onder en boven het middenstuk is Washi-tape, in de kleur roestbruin, alleen kreeg ik dat niet goed op de foto. Dat moeten jullie dus maar van mij aan nemen, het past qua kleur echt heel mooi. 
Voor deze kaart de tekst wit. 
Samen op de foto, zo zie je dat ik de voorkant in 3en heb gesneden en het gebruikt heb voor 2 kaarten. 
Ik had nog een stukje over van mijn A4 en maakte meteen deze kaart. 
De moeder van mijn vriendin is verhuist
naar een appartement. 
Deze kaart heb ik naar haar gestuurd.
Als ik terug ben van onze vakantie op Schiermonnikoog ga ik gauw eens bij haar langs, nu een kaartje heeft ze alvast verdiend. 
En toen zag ik vlak voordat wij op vakantie gingen bij SUstamptastisch, het blog van Nancy, nog een leuke sketch (de challenge is helaas al afgelopen)
Ik had nog wat restjes over en dacht,  vooruit, nòg maar en kaart.
En laat ik nou tussen mijn voorraad spiegelkarton een héle mooie kleur vinden die in mijn ogen best roestbruin genoemd kan worden. 
Had ik ook niet zo moeilijk hoeven doen met de acryl verf......
Challenges:
CCS, #523, Sketch. (1ste 2 kaarten van dit bericht)
AAA Birthday,  #54, Favoriete Colour,  2de inzending (de laatste kaart van dit bericht)
GMGC, #10, Blauw en bruin tinten. (1ste 2 kaarten van dit bericht)





24 opmerkingen:

  1. Wat ben jij goed bezig geweest zeg! 4 kaarten heb je gemaakt met de mooie achtergrond. Ze zijn allemaal stuk voor stuk prachtig geworden. Benieuwd wat je de volgende maand gaat maken. Groetjes Nelleke ps, ik blog zowaar weer vanaf mijn iPad en op een een of andere manier kan ik weer bij jou reageren. Dat lukte op de iPad niet, dan moest ik achter de computer gaan zitten. Ik hoop dat dit zo blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuke serie!! En wel tof dat papier wat je zelf maakte.
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke serie heb je gemaakt
    Ik heb mee gedaan maar mijn naam staat er niet bij
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat is dit super mooi geworden je was goed op dreef 4 kaarten nog wel top hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Daphne,
    Wat een gave serie kaarten heb je gemaakt. Echt prachtig zeg. Heel mooi gedaan.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan zeg! Mooie serie kaarten in de KKT-kleuren! Lieve & CreaTEAve groetjes, Yvonne - The Creative Teacup

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow.....Daphne....jij hebt goed je best gedaan....ik vind het allemaal prachtig....net wat je moeder zegt....haha!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super serie, leuk dat je gekliederd hebt met acrylverf, het zijn echt gave kaartjes geworden, succes bij het volgende KKT met de "roest" verwerking

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie serie in deze leuke kleurencombinatie, Daphne
    Mooi dat roestige
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Daphne, stel je voor dat je dat spiegelkarton eerder had gevonden. Dan was deze mooie serie kaarten er niet gekomen. Erg leuk ! Je hebt je A4 met deze kleuren goed benut.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super dat je dat karton niet eerder gevonden had! Ik vind je zelfgemaakte dessinpapier prachtig, superartistiek, fantastisch mooi! Heel leuke kaartenreeks, en wat leuk dat ik je kon inspireren ...
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n kaartjes vond ik altijd tof. Zelf je designpapier maken en dan je gang gaan. Heel leuk. En omdat je alles hebt opgebruikt, kan je volgende keer met het roestpapier iets mooi maken. X👍

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gave serie is het geworden, heel toffe kaartjes voor het KKT van deze maand!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi papier heb je gemaakt. Prachtig!
    Je kaarten zijn heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldige reeks kaarten maakte je, Daphne! Mooie achtergrond, heel creatief opgelost. En veel leuker dan dat mooie papier dat je uiteindelijk vond...
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh wauw, dat heb je erg mooi gemaakt ! veel inspiratie heb je gevonden, mooi om te zien
    blij dat je er weer bij bent deze maand,
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, jij maakt het dan gewoon zelf even... Geniaal! En wat en tof effect.
    Al je kaarten zijn mooi en wat moet ik lachen aan het eind van je bericht dat je dan toch nog roestbruin papier vindt!
    Whahaha.... goed in het zicht laten liggen voor de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Daphne,
    Ik vind het net goed dat je het papier niet vroeger vond. Hoe geweldig mooi heb jij dat achtergrondpapier geschilderd! Waaw! Mooie serie kaarten maakte je er ook nog mee...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat ben jij creatief geweest, ontzettend goed gelukt en je eigen persoonlijke papier met de juiste kleuren!
    Het zijn hele mooie kaarten geworden xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Such a fun technique! Thanks for sharing it on the C,C & S blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie kaart, dank je wel voor je bijdrage aan de Girlz Make Guyz Cards Challenge Blog.
    Groetjes Ilonka DT

    BeantwoordenVerwijderen
  22. A beautiful selection of cards - great backgrounds.

    Thanks for joining us at the AAA Birthday Challenge.
    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen