zondag 19 januari 2014

Helpen op school

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve woorden op mijn vorige post......
Ik heb naar jullie geluisterd, ben gisteren (de hele middag!!!!!) bezig geweest met opruimen in mijn hobby hoekje, daarna heb ik heerlijk jullie blog's bezocht en jaaaaaaaa hoor, vanmiddag heb ik maar liefst 11 (!!!!!!!!) kaarten gemaakt!
Heeeeeerlijk, op verschillende blog's inspiratie opgedaan, mijn eigen creatieve brein weer een beetje wakker geschut en joehoeeeeee, het lukte "zomaar", na een middagje knutselen lagen er dus 11 kaarten op mijn buro.
Morgen zal ik ze op de foto zetten en dan plaats ik ze gauw hier, want mede dankzij jullie opbeurende woorden kan ik zeggen: I'm back!!!!!!!

Afgelopen week had ik ook een andere "missie".
Op de school van onze jongste 2 kinderen geven ze workshops. In plaats van handenarbeid hadden ze bedacht dat het leuk was om met verschillende groepjes kinderen "iets" leuks te gaan maken. Met behulp van juffen, moeders, vaders, opa's, oma's enz. Iedereen die wilde helpen mocht komen.
Natuurlijk hebben de kinderen mij ook opgegeven, want ze vertelde op school dat ik het zo leuk vind om te knutselen, hi hi, grappig hoor.
Op school hebben we verschillende ideeën bedacht en in de kasten gekeken van het handenarbeid lokaal.
Ik zou een groepje onder mijn hoede krijgen van 5 kinderen, die 3 weken lang, 1 uur in de week zouden komen en waarmee ik dus "iets" mocht maken.
Pff.....moeilijk hoor, want wat ga je doen met zowel jongens als meisjes, in de leeftijd van 7 tot 12 jaar en dan in een uur (3 keer een uur, maar het mag dus niet te moeilijk zijn, of te lang duren)
Nu vond ik op school porselein verf, leuk, want daarmee kan je mooi servies beschilderen en van mijn eigen kinderen weet ik dat (bijna) iedereen dat wel leuk vind.
Dus heb ik de verf mee genomen naar huis (om te kijken of hij nog goed was, want hij stond er al jaren) en ben, samen met mijn dochter en een vriendje van haar, aan de slag gegaan:
Witte bordjes heb ik van de kringloop.
Kijk Jade eens druk en serieus schilderen.
Ook haar vriendje kreeg een eigen bordje, hij vond het helemaal te gek.
Als het klaar is moet het bordje 30 min. in de oven op 140 graden om te verf hard te maken. Daarna kan je hem gebruiken in de magnetron en kan hij ook in de vaatwasser.
Jade heeft zichzelf geschilderd, met (natuurlijk) MainStreet erboven geschreven.
Haar naam mag niet ontbreken.
Haar vriendje maakte dit bordje.
Mooie kleurtjes en een rood hartje (huh???? Hij zal toch niet verliefd zijn?????)
Zijn naam wilde niet lukken, de blauwe verf werkte niet mee, maar zo zonder naam vonden wij hem eigenlijk wel net zo mooi.
Ik had ook nog een mok staan, die hebben we ook beschilderd, zo konden we mooi alle kleurtjes uit proberen.
Het is allemaal gelukt, we waren dik tevreden en dus ben ik de volgende dag weer naar de kringloop geweest (goh, wat vervelend toch ;-)!!!!!!) en heb bordjes, mokken en eierdopjes gevonden.
Zo kunnen we dus 3 keer een uur aan de slag en hebben we aan het einde van de rit een mooi persoonlijk ontbijt servies!!

Het is hartstikke leuk om te doen, zo met die kinderen.
Ik denk dat ik vaker ga helpen, want ook de kinderen die nu bij mij in het groepje zitten zijn hartstikke enthousiast!

Liefs, Daphne

13 opmerkingen:

  1. Wauw... goed bezig. Fijn dat je "het"weer te pakken hebt. En wat een ontzettend leuk initiatief van school.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig met die 11 kaarten! Soms heb je gewoon eventjes dat het minder lukt, is niet erg! En wat leuk zeg, helpen op school! Leuk resultaat ook!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk hè zo bezig zijn met kids:0) ziet er heel gezellig uit allemaal Daphne!
    grtz Jolanda
    p.s; ben benieuwd naar je kaarten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, zo leuk!!! Weet je nog dat ik ook altijd op school heb geholpen bij handarbeid?? Hè ik word er bijna weemoedig van. Wat gaat de tijd toch snel.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben even iets aan het proberen met mijn naam dus vandaar deze post.
    doei

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super dat je je weer fijn voelt en weer creatief aan de slag gaat. Ben benieuwd naar die bult kaarten van je :)
    En wat een goed idee van de school zeg, zo kan iedere ouder zijn talent laten zien. Leuk om eens met porselein te werken.
    Groetjes Rensina
    ps. bedankt voor je lijst met tips!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens je tips om anderen in te schakelen om spullen te verkopen is al gelukt zonder dat ik er naar heb gevraagd. Willy heeft meteen twee kaarten ontworpen die ze gaat verkopen als foto :) , ben erg benieuwd maar hierover later meer op haar blog.

      Verwijderen
  7. Heerlijk dat je "het" weer hebt gevonden :) ben er benieuwd naar je kaarten en wat een leuk idee om porselein met de kids te gaan beschilderen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Daphne,
    wat gelukkig dat je knutseldip zo tijdelijk is geweest!
    Wat geweldig leuk dat knutselen met de kids!
    Heb ook al;tijd bij mijn kinders geholpen op school is nog steeds een leuke herinnering, goed idee dat verven!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zie je wel.....creativiteit verdwijnt echt niet! veel plezier met je hernieuwde knutselzin, en je project is top...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel leuk en fijn idee ...
    Het zijn alvast mooie en toffe kunstwerkjes geworden.
    Een fijn weekend & lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk om drie weken met een groepje in de weer te zijn. En dat gaan ze natuurlijk helemaal te gek vinden, een zelfgeschilderd ontbijtsetje!!

    groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen