donderdag 20 maart 2014

Geen beginnen aan.....

Oh oh oh, wat is het toch een mooi weer!!
Zo tussen het werken door geniet ik er volop van, lekker de deur open, veel buiten, fietsen, opruimen (krijg ik altijd enorm veel zin in met dit weer, alles schoon,weg of netjes maken!)

Zo ook de tuin. Een poosje geleden vertelde ik jullie over het nieuwe gebouw wat ze naast ons huis aan het bouwen zijn en waarvan een grote muur aan onze tuin grenst........
Dit gebouw is bijna klaar!
De bouwvakkers zijn nu vooral binnen aan het werk en dus kunnen wij de tuin weer een beetje gaan opbouwen en inrichten, maar.......(en daarom ook de titel van dit bericht)......ER IS GEEN BEGINNEN AAN!!!!!! Sjonge jonge, wat een puinhoop!
Overal liggen stukken puin, het gras is totaal beschadigt, de trampoline is kapot, de Pipo wagen staat er verloren bij, het terras is weg, enz enz.........Ik heb echt allemaal goeie plannen, maar ik kan het niet alleen en juist daar heb ik nu zo'n last van..........ik wil zo graag verder, maar ik heb hulp nodig van anderen en ik zal dus moeten wachten op die hulp. Die krijg ik hoor, maar het duurt in mijn ogen zo lang..........

Afgelopen zaterdag zijn hier 2 jongens geweest die het terras weer hebben gelegd:
Heel mooi werk, het ligt er weer bij als een echt terras, maar helaas ging de tegelsnijder kapot en dus konden ze het net niet helemaal af maken (links op de foto zie je nog wat stukjes tegel liggen, die moeten dus nog gesneden worden.)

Rechts ons huis, links de muur van het nieuwe gebouw.

Als het terras nou klaar is kunnen we met deze "troep" aan de slag!
De tafel en de banken kunnen op het terras, dan kunnen we weer lekker zitten en buiten eten.
De rest van de tegels moeten nog gelegd worden (zie links op de foto, het zand, daar komen dus die tegels).
Daarna gaan we de struiken (rechts op de foto, bovenin) weg halen en maken we het gras groter en weer netjes.
De Pipo wagen komt verder naar achteren, daaromheen gaan we ook een terras leggen en daar kunnen we dan lekker in de zon zitten.
Achter de Pipo wagen komt een stukje "groente-tuin" (of aardappels, of kalebassen of klim bonen of wat dan ook)
De trampoline (op deze foto het gat in de grond, links voor de Pipo wagen) wordt weer gemaakt en er komt een hek om de tuin heen, zodat we lekker vrij en veilig kunnen zitten.

Jullie lezen, ER IS NOG EEN HEEEEEELE HOOP TE DOEN!!!!
Ik heb er echt enorm veel zin in, het komt ook zeker goed, maar oh oh oh......WAT IS WACHTEN TOCH LASTIG!!!!!

Van knutselen komt op dit moment weinig, we zijn vooral aan het opruimen en weg gooien. Heel hard nodig en heerlijk om te doen.
Morgen wordt het weer wat minder mooi weer hoorde ik, ook prima, ga ik lekker in huis aan de slag!

Liefs, Daphne, Xx

6 opmerkingen:

  1. Ach Daphne, ik heb een beetje met je te doen...het is me wel een klus geworden. Fijn dat je hulp gaat krijgen en dan gaat het vast en zeker helemaal goed komen zoals je zelf al aangeeft en dan kan het grote Genieten (met een hoofdletter) weer beginnen...hou de moed erin meid, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tjee, ik ben helemaal beduusd, maken ze dat dan niet in orde voor jullie? omdat jullie zo'n lelijke (ik vind hem lelijk) muur in je tuin krijgen?dat had wel gemogen ter compensatie, maar goed ik wens jullie sterkte en een hoop hulp............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh...ik heb met je te doen, kan me voorstellen dat de moed dan even in je schoenen zakt. Da's ook wel schrikken zeg zo'n muur pal naast je huis. Houdt moed, op een dag zit je heerlijk op een stoeltje weer te genieten van je tuintje en je mooie pipo wagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het komt vast allemaal weer in orde en zit je straks lekker in het zonnetje op je terras!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje wat een klus!
    Maar goed, je hebt alles al tot in de puntjes bedacht dus dat moet helemaal goed komen met de tuin.
    Nu hopen dat ze je snel komen helpen...
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Daphne,
    das heel wat..
    maar het goede nieuws is dat het goed komt!!!
    Wordt vast een paleistuin!
    Groetjes en sterkte ermee van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen