zondag 16 maart 2014

Verjaardagen

Afgelopen weekend waren mijn dochter en ik jarig.
Wij vieren de verjaardag van de kinderen altijd uitbundig, met visite, taart en kadootjes.
Onze eigen verjaardagen (die van mijn man en van mij) doen we meestal niet zoveel (of zelfs niks) bijzonders aan.
Jade is een dag voor mij jarig en dus hebben we een mooi excuus om dat lekker te vieren en mij daar een beetje op mee te laten liften......;-)

Mijn vriendinnen willen altijd wel een "eigen avondje", wat inhoud dat we, alleen met de meiden, een gezellig avondje plannen om eens heerlijk bij te kletsen.
Sinds een paar jaar hebben we de kadootjes afgeschaft (om elkaar niet op kosten te jagen) en geven we elkaar muntjes van het café hier uit het dorp. 2 Muntjes per persoon worden er gegeven.
Deze muntjes "moeten" op een originele manier verpakt zijn, een mooi doosje, een lieve kaart, een tekening, een pot, een bak, een fles, een zakje,.....noem maar op. Alles mag, als het maar origineel is en met zorg en aandacht is gemaakt.
Afgelopen dinsdag was het zover, ze kwamen hier en 1 van mijn vriendinnen had het volgende bedacht en met veel moeite en liefde gemaakt:
Ze had een mooie (snoep) pot van de Action gekocht, daarin een stukje papier, wat spekkies erbij, een zakje met de muntjes en dit alles mooi verpakt met plastic en lintjes en hartjes en een lieve kaart.
 Lief he?!!! En zo heerlijk zoet, zowel de kleurtjes als de inhoud ;-)
Hier het zakje met muntjes en wat spekkies (die natuurlijk al op zijn, met al die snoep keutels hier in huis).

Ik kan hier altijd erg van genieten.
Van al mijn vriendinnen ben ik de enige echte knutsel kont. Maar een poosje geleden wilde mijn vriendin de uitdaging wel aangaan, ze maakte voor mij iets moois.
Toen is de traditie geboren, iedereen komt nu af en toe aan de beurt om iets te maken.
Het gaat niet op het kadootje (het zijn altijd die muntjes, dus daar is de spanning wel vanaf nu), maar om de liefde en zorg die er in de verpakking zit.
Heeeeerlijk om mee te maken en als het aan mij ligt houden we deze traditie nog jaren en jaren vol!!



6 opmerkingen:

  1. Het ziet er inderdaad liefdevol uit en toch "stiekum" een cadeautje (die pot).
    Ik heb hem niet gezien gisteren.
    fijne dag verder kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met beide en wat leuk (en lekker :)) dat je op deze manier zo samen de verjaardag viert!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen. Jullie hebben het vast gezellig gehad.
    Leuk dat je ipv cadeautjes iets anders creatiefs doet. Je weet het cadeautje, maar er zal altijd iets anders leuks bij zijn. Zo zie je maar, iedereen wordt vanzelf creatief.
    Fijne zondag, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee van die muntjes,toch leuk zo'n kadootje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, natuurlijk alsnog van harte, en ja dit is toch wel genieten.

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Daphne,
    allereerst nog van harte!!!
    Leuk ideetje met die muntjes!
    Mooi die snoeppot!!!
    Groetjes van daatje

    BeantwoordenVerwijderen