woensdag 21 mei 2014

Alweer een canvas

Voor een jarig tiener meisje heb ik een canvas gemaakt met haar naam erop.
Ik wilde graag geld geven, maar wilde ook iets persoonlijks voor haar maken.
Uiteindelijk heb ik verschillende technieken kunnen gebruiken, die ik de afgelopen tijd op mijn blog heb laten zien.
Ik heb een canvas ingesmeerd met gesso en daar een laagje verband gaasjes op gelegd.
Daarna met gesso er weer overheen.
Toen dat droog was heb ik met een bijna uitgedroogd stempel kussentje de randjes en naadjes van het verband zichtbaar gemaakt.
Met een mal (van mijn moeder Marja) heb ik met zelfgemaakte pasta (Gesso met bloem) vlindertjes (links boven) en tekst (Rechts onder) op het canvas gesmeerd. Toen het droog was,  met het stempelkussentje ook weer overheen gegaan.
De vlindertjes geponst en die met een foam blokje opgeplakt.
De letters van de naam gemaakt naar een idee van Karin, met zelf hardende klei en een letter mal.

Toen de klei droog was heb ik ook de letters voorzien van een kleurtje en ze met mijn lijmpistool opgeplakt.
Toch miste ik nog wat, dus op zoek naar een bloem (past mooi bij de vlinders)
Van zo'n (FOUTE) Hawaii slinger de witte bloemen gebruikt.
Een stuk of 5 op elkaar geplakt met mijn lijmpistool en in het midden een bedeltje (vlinder).
De bloemen voorzien van hetzelfde kleurtje als de letters. (verf met een heel klein glittertje erin)

Het geld heb ik opgerold achter 1 van de letters geplakt.
Ze was er erg blij mee en heeft het canvas op haar kamer gehangen.
Zo leuk als je iemand blij kan maken met een zelfgemaakt kado.

Van bloggen komt weinig de laatste tijd.
Ik ben echt erg druk met de tuin en de Pipo wagen (hierover later meer)
En.......oh oh oh, wat genieten we van het mooie weer.

Liefs, Daphne

10 opmerkingen:

  1. Wat een verrassing, deze had ik nu eens een keertje niet af gezien. Hij is erg leuk geworden hoor, kan me voorstellen dat hij op haar kamer hangt. Vandaag geen foto's genomen bij de Pipowagen dom hoor.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk cadeau! de bloem past er perfect bij:0)
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit super mooi gemaakt Daphne, kan me voorstellen dat de jongedame hier blij mee was!! Ook ben ik erruug benieuwd naar je pipowagen avonturen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Daphne, wat een mooi canvas heb je gemaakt voor de jarige. De kleur is lekker fris en wat is alles leuk bedacht, bij elkaar gezocht en gemaakt. Een hele leuke manier om geld cadeau te geven...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooie canvas! Heel veel leuke technieken gebruikt, heel inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het canvast prachtig geworden!
    Heel leuk je achtergrond in combinatie met het roze...
    Kan me voorstellen dat het meisje er blij mee is.
    Ben heeeel benieuwd naar de pipowagen update ;)
    Hij is vast al bijna af.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje is het geworden! Erg leuk en persoonlijk kadootje, ze was er vast blij mee ;o)

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen