dinsdag 12 mei 2015

Druk in de tuin

Afgelopen tijd zijn wij "tussen de bedrijven door" druk met onze tuin.
Omdat we vorig jaar een grote muur in onze tuin hebben gekregen (er is een groot dorpshuis op onze tuin grens gebouwd) heeft de hele tuin op zijn kop gestaan.
Nu proberen we stukje bij beetje alles weer op orde te krijgen en het allemaal weer gezellig aan te kleden.
We doen het allemaal zelf, in onze eigen tijd en op ons eigen tempo, maar het is zo leuk om te doen.
Met het plaatsen van een houten hekje hebben we ook weer zoiets als een afscheiding gekregen.
Veel werk, maar we doen elke keer een stukje en tot nu toe gaat de samenwerking tussen mijn man en mij prima ;-)
 We hebben nog wel een stukje te doen hoor!!
Ook heb ik het balkonnetje van Pied weer een beetje "aangekleed".
Met plantjes, gekregen voor Moederdag.
De plantjes zitten in plastic vaasjes, die mijn schoonvader heeft "gevonden" (ja ja, hij vond weer eens wat!)
Ik heb aan de onderkant gaatjes geboord zodat het water eruit kan lopen.
Daarna heb ik ze met een stukje ijzerdraad aan het hekje van het balkonnetje gehangen.
Aarde erin en plantjes erin.
Staat echt heel gezellig.
De deur (staat nu open zoals je kan zien op de foto) heb ik met krijtverf geschilderd. Zo klaar en het dekt heel erg mooi.
In de deur opening hangt een stukje gordijn, gekregen van de vriendin van mijn moeder. Het is een soort van Pip gordijn, dus met mooie kleurtjes en lieve, leuke afbeeldingen erop.
Ik was er destijds heel blij mee, het is perfect voor Pied (en goed tegen de vliegen!)
De stoeltjes (op de foto op de voorgrond) heb ik gekregen via Facebook. Ik ben lid van de "weggeefhoek" en deze stoeltjes mocht ik bij iemand ophalen.
Ze zijn oud en je kan er absoluut niet meer op zitten, maar ze staan dicht bij Pied en dat is precies goed.
En dan deze Beauty....... Ook gekregen voor Moederdag.
IK HOU ERVAN!!!!!

11 opmerkingen:

  1. Een hele klus, maar jullie schieten al lekker op. En wat wordt het gezellig. Leuke foto's, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om de tuin weer op orde te maken. Gaat vast heel mooi worden.
    Ik ben wel een beetje jaloers op Pied, wat een superleuk plaatje is het zo. Geniet ervan.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met klussen en geniet van je blommekes!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fantastische ruimte hebben jullie zeg. Wow! Dat is gewoon ook het leukste, alles lekker zelf en stukje bij beetje.
    En de Pied.... die Pied.... zoooo gezellig!!!!! Heel gaaf! En flink verwend met zulke mooie plantjes, kan niet anders dan dat je een lieve mams geweest bent dit jaar ;o))

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne,
    wat een gezellig verhaal en wat heb je het leuk voor elkaar!
    Wat fijn dat je zo heerlijk bezig kunt zijn!
    Het resultaat is prachtig!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ruimte en wat een gezelligheid met de plantjes op het leuke balkonnetje van Pied. Veel plezier met het verder opknappen van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo samen tuinieren. Wij zijn ook druk doende in de tuin en zal binnenkort een een post eraan wijden. Wat is het terras van de Pied geweldig mooi geworden zeg, echt een heerlijk plekje om van de rest van de tuin te genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er al leuk uit!
    Mooi 'opgeknapt' zeg het balkonnetje van Pied, leuk al die plantjes aan je balkonnetje.
    Groetjes, Rensina
    ps. Kan je mn nieuwe blog wel ontvangen/vinden? Mis je lieve reacties een beetje hihi, dus dacht misschien is er iets mis gegaan met het wijzigen van de bloglink? -> mydailyteacup.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen