zondag 17 mei 2015

Nieuwe stoelen.

Allereerst wil ik even kort uitleggen waarom er verschillende foto's op mijn blog verdwenen zijn.
Deze foto's zijn genomen met mijn telefoon en zo gauw ik ze van mijn telefoon verwijder, verdwijnen ze ook op mijn blog.
Ik zal er op gaan letten, want zonder foto's zijn de berichtjes lang zo leuk niet om te lezen.

Een poos geleden kocht ik 2 blikken Krijtverf van Annie Sloan.
Original en Chateau Grey.
Hiermee wilde ik verschillende dingen gaan pimpen en ook nu ben ik weer lekker bezig geweest.

Voor onze eettafel wilde ik nieuwe stoelen en die kocht ik (een hele poos geleden) bij de kringloop:


4 Stoelen, voor nog geen 20 euro.
Kijk, daar hou ik nou van!!
Wij zijn thuis met z'n 5jes, dus 4 stoelen is niet zo handig, maar daar verzin ik wel weer wat op.
Ik hoopte dat de (groene velours) zitting zou passen bij mijn krijtverf kleur, maar helaas, dat kon echt niet.
Het was verschrikkelijk bij elkaar.
Het Chateau Grey is meer grijs/groen, dus ik moest niet alleen de stoelen schilderen, maar ook de zitting bekleden.
Ik begon met de stoelen te voorzien van een kleurtje:

Ik schilderde ze in de kleur Original.
2 Laagjes en toen was ik tevreden.
Daarna gebruikte ik mijn antiek was. Deze was is donker, dus de stoelen krijgen een wat oudere "look"
In de zon laten "drogen" en daarna de stoelen goed ingesmeerd met witte was. Dit geeft goede bescherming.

De zitting kan eruit, dus het bekleden was ook niet zo moeilijk.
Bij Action kocht ik 4 theedoeken, die mooi bij mijn interieur passen.
Met mijn niet pistool heb ik ze op de zitting gemaakt, gewoon over het velours stofje heen.
Hartstikke goed gelukt en ik ben heel tevreden.

Ze zitten ook nog eens heerlijk, wat fijn is, want we zitten veel aan tafel.
Koffie drinken, bij kletsen, eten, knutselen, de tafel is echt een veel gebruikt meubelstuk bij ons in huis.

Nu nog een 5de stoel, die ik ondertussen heb gevonden, die zal ik jullie gauw laten zien.


13 opmerkingen:

  1. Ziet eruit als nieuw, toppie gedaan!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er weer keurig uit, Daphne. Hartstikke mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verschil, van oud naar nieuw. Dat is nog het leukste...voor weinig geld 4 stoelen naar eigen smaak creëren. Volgens mij kan jij van een lantaarnpaal nog iets leuks maken. Top hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat Maria V zegt ben ik helemaal met haar eens. Jij hebt altijd eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je toch een handige meid. Het verschil is enorm!!!
    En dan theedoeken op de zittingen, ik zou het zelf niet bedacht hebben maar een prima oplossing :-)
    Natuurlijk ben ik enorm benieuwd naar stoel nummer 5.

    lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! mooi geworden! En wat een supergoed idee, theedoeken! Had ik nooit opgekomen. Top!

    Ben benieuwd wat de vijfde stoel wordt ;o)

    Groetjes Marlies
    PS. Bedankt voor je lieve berichtjes op mijn blog! Over het vraagje met de pen, die zit helemaal rechts aan de zijkant in de folio verstopt. Hij is zwart dus daarom valt ie niet op, maar hij zit er echt hoor, hihi.

    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Daphne,
    geweldig zoals je die stoelen weer hebt opgepimpt!!!!
    ook een leuk idee bekleden met theedoeken!
    Je moet er maar opkomen!
    wat je fotoos betreft, dat was mij dus ook overkomen,
    alleen ik had ze vanuit mijn telefoon in de cloud naar google+,
    automatisch laten downloaden, doe ik nu trouwens ook nog steeds,
    dan kan ik mijn telefoon legen, ik had toen braaf mijn Google+ geleegd en hup weg waren mijn blogfotoos.
    De oplossing heb ik nu wel gevonden,
    vanuit Google+ download ik mijn fotoos naar mijn computer en sla ze op in een mapje, dan kan ik de fotoos in Google+ verwijderen, alleen als ik mijn blogbericht heb gemaakt gaan de fotoos die ik heb gebruikt weer gewoon in Google+ staan die mag je dus niet verwijderen!
    Wat een verhaal, maar misschien heb je er iets aan...
    Ben benieuwd naar je vijfde stoel!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Daph....zijn ze eindelijk klaar??? Wat zijn ze leuk geworden joh en die 5e stoel???? Wat maak je het weer spannend, ik ben benieuwd.
    kus Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden Daphne! Jij vind dit echt leuk hé, Ik heb ook net zes stoelen op de kop getikt en een kastje die nog gepimpt moeten worden :) (voor in onze tuinkamer/workshop ruimte) Gelukkig vind manLIEF dit geen vervelend klusje (ik wel:)) Ben benieuwd naar je 5e exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je weer leuk opgeknapt Daphne!
    Ze zien er mooi uit en ben benieuwd naar je 5e stoel.
    Trouwens leuk dat je mn blog weer hebt gevonden.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze stoelen met het verfje en de theedoeken (goed gevonden!) zouden ook zo in mijn interieur passen! Ze zien er heel mooi uit na de metamorfose.

    BeantwoordenVerwijderen