vrijdag 22 juni 2018

Kaart met een verhaal.

Was ik woensdag heel snel met mijn kaart voor Lift Challenge, vandaag nog net op tijd voor de challenge van Sketch Saturday
Toen mijn schoonmoeder mijn kaart zag (woensdag) vroeg ze of ik voor haar ook een kaart wilde maken,  mijn schoonouders kennen de zwangere namelijk ook erg goed.
Natuurlijk wilde ik dat, maar ik wilde wel heel iets anders maken dan de vorige, tenslotte gaan ze naar hetzelfde gezin.
Dan is een sketch wel erg fijn.

Het bovenste gedeelte heb ik met een embossing folder bewerkt. Qua kleur past het precies bij de stippen.
De stippen hebben vele kleurtjes en sommige zijn wat glimmend, net als het streepjes papier. Staat chique,  maar is niet te overheersend.
Het stempeltje heb ik zelf aangepast.
Het is een stempel met 5 hartjes, maar voor een zwangerschap van een eerste kind vond ik dat niet leuk.
Eerst 2 hartjes gestempeld (de rest afgeplakt, stempel beïnkt, afplak verwijderen en dan stempelen), daarna, op dezelfde manier van afplakken, het kleine hartje ertussen gestempeld.
BELANGRIJK......haal het afplak wél weg VOORDAT je gaat stempelen......ik heb dit stempelafdrukje 5 keer overnieuw gedaan, meer zeg ik niet 😆.

Hoe dan ook, stempelen klaar, toen heb ik de grote hartjes (stellen de papa en mama voor) een heel klein beetje ingekleurd.
Het kleine hartje (baby-tje in de buik) wilde ik ook iets mee.....maar was al dicht.
Eerst een hartje erop geplakt, maar dat was niet mooi vond ik. Dus alle hartjes voorzien van een heel klein Pearls Drops-je.
Zo gaat de aandacht niet teveel naar het klein hartje, naar naar het hele "gezin".

Een stukje touw met een piepklein bedeltje eraan, met daarop "made with love" vond ik er nog wel goed bij passen!

Het is echt weer een "kaart met een verhaal", hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ik vind het altijd erg leuk om niet zomaar iets te maken, maar er een persoonlijk tintje aan te geven.
Missie geslaagd,  vond ook mijn schoonmoeder!

De kaarten gaan vandaag op de post.



10 opmerkingen:

  1. Super! Heel leuk met die hartjes-poppetjesstempel!
    Fijne dag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gedaan en zo totaal anders dan die van woensdag. Dat bedeltje is zó leuk en toepasselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is echt een schattig afdrukje. Heel erg lief! En een heel vrolijke kaart geworden

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Daphne,
    Heel Leuk dit zo toepasselijk kaartje, daar streef ik ook altijd naar,
    Zo leuk die aangepaste hartjes, ook de kleuren bij elkaar op dit kaartje vind ik erg mooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi zo'n kaart met een verhaal.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supergeslaagd zou ik zeggen. Wat een leuke toepassing van de stempel en wat moest ik lachen om het plakband verwijderen...whahaha...heel herkenbaar. Leuke frisse kleurtjes heb je gekozen en dan dat kleine bedeltje erbij...helemaal top.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk kaartje!! En die stempel is zo gaaf!! En dat plakband niet verwijderen, ja dat heb ik ook wel eens gedaan...nu weet ik het, dus het gebeurt me nu niet meer (hoop ik)
    De sketch is erg leuk. Echt eentje om op te slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi gedaan! Leuke aanpassing v d stempel en een kaart met 'een verhaal' maakt het natuurlijk altijd heel speciaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap het helemaal, prachtig deze kaart op maat!!!

    BeantwoordenVerwijderen