vrijdag 19 juli 2019

Mannekaart

Bij De Egel vragen ze deze keer om een mannen kaart, gemaakt volgens sketch.
Voor onze oudste zoon, die een weekje alleen met zijn hond op vakantie ging maakte ik de volgende kaart:
De basis kaart sneed ik uit met een snijmal van Action.
Het achtergrond papier komt uit een blokje, ook van Action.
 Het overige dp komt uit mijn restjes voorraad.
Ik heb de kaart niet teveel poespas gegeven, want daar houdt Jesse niet zo van.
 Het papiertje in het midden plakte ik zo op de kaart dat het een klein vakje werd, daarachter stopte we wat geld, zodat Jesse in zijn vakantie een lekker ijsje kan gaan eten, wat hij van ons gekregen heeft.
Zo leuk, dat deed mij  oma vroeger ook altijd, "hier" zei ze dan terwijl ze ons een 10tje in onze handen drukte, "voor een ijssie"
Het is ook echt zo'n familie uitdrukking "voor een ijssie" zeggen we dan, als we iemand geld geven.
Leuke traditie, die we er gewoon in houden

Morgen komt onze middelste weer terug van vakantie.
Gezellig om hem weer te zien!!
Ik ben héél benieuwd naar zijn verhalen,  maar ik denk dat hij eerst een paar dagen bij moet slapen😉

Met Mike, onze kat, gaat het heel goed op de camping.
Hij blijft zeker nog totdat Lila terug is van vakantie.
Elke dag nemen we hem even mee naar buiten, hij raakt steeds meer gewent aan alles wat er op de camping gebeurt.
Fijn weekend!

13 opmerkingen:

  1. Een leuke kaart met geld voor een 'ijssie'😊
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kaartje geworden! Geld voor een ijsje is voor alle leeftijden goed, genieten toch? Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker Daphne! Oh, ik bedoel, leuk. Dat geld in het vakje voor een ijssie! Vandaag heb ik geld gestuurd aan Sophie en Marin, ook voor een ijsje als ze op de camping zijn. Vorig jaar ook gedaan en dat was zo leuk.. Die kinderen zijn met weinig heel blij. En dat waardeer ik dan weer zo. Leuk!
    Je kaart voor Jesse is gaaf! Dank je wel voor het meedoen bij de Egel!
    En die kat van jullie heeft vast adelijk bloed.... moet je hem zien zitten, een koning gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke stoere kaart. Ik houd ook erg van die kleuren...
    Lieve poes, mooi beestje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kaartje met dat zakje erop "voor een ijsje" .
    Gezellig dat Mike het zo naar zijn zin heeft. leuk hoor.

    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een supermooie kaart.
    Prachtige kleuren.
    Zo leuk gedaan om wat geld in te stoppen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Daphne
    Ah wat leuk dit kaartje met een vakje voor ijsjesgeld hihihi....ik geef de kleinkinderen ook altijd ijsjesgeld voor de vakantie...
    O, lila was niet mee met jullie, dat had ik even verkeerd begrepen, ah die Mike had dus het rijk alleen!
    Veel plezier verder!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou dat is vast een groot "ijssie" geworden hihi. Heel leuk deze rustige variant van de sketch en dan toch een vakje weten te maken..
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel Daphne.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke stoere kaart Daphne! Hahaha, dat ken ik ook, dat je geld in je handen gedrukt krijgt, onze jongens kregen het en wij doen het zelf nu ook al ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuke kaartvorm gebruikte je weer, Daphne !Heel leuk enne...die traditie zeker in ere houden !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zulke tradities zijn zo leuk. Voor een ijssie ...
    En mooi verpakt dit ijsjesgeld!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi kaartje!..leuk idee om er een vakje van te maken waar je geld achter stopt.
    Leuk dat je meedoet aan de challenge bij De Egel.
    Groetjes Marja DT.

    BeantwoordenVerwijderen