dinsdag 29 november 2022

Mijn knutselkamer.

Pak er maar een kopje koffie of thee bij, dit is een lang bericht,  maar ik wil jullie niet langer laten wachten en mijn nieuw knutsel kamer laten zien. 

Het is (bijna) helemaal af, dus hier komen, zoals belooft, de foto's:

Deze foto is genomen vanuit de deuropening. 
Rechts staat meteen een grote stelling kast (die van onze slaapkamer afkomt) waar ik héél veel spullen ik kwijt kan. 
Op de achtergrond zie je mijn buro (oude buro van Mylo) en mijn stoel (oude stoel van Jesse)
Kijk, hier zie je het buro beter.
Ik heb een wandrek/kastje op het buro gezet (komt van Jade haar kamer) zodat ik de spullen die ik veel gebruik zo kan pakken zonder op te hoeven staan. 
Het is een beetje rommelig op mijn buro, want ik was nog bezig met opruimen. Eigenlijk was ik op het laatst vooral bezig met spullen verplaatsen, dat leek mij ineens niet zo handig en dus heb ik besloten om te stoppen met opruimen en eerst te gaan knutselen, dan kom ik er vanzelf achter wat ik waar het beste neer kan leggen.
Als ik aan mijn buro zit en naar rechts kijk staat dit er.......(lijkt best rommelig maar in het echt is het geordend. Jullie zien nu wel dat ik niet lieg als ik zeg dat ik VEEEEEEEL spullen heb😇)
Links een cd kast, die wij lang geleden eens gekregen hebben van iemand en waarin ik heel veel knutselspullen kwijt kan. 
Rechts op de foto en gedeelte van de stellingkast. 
Op bovenstaande foto de rest van de stellingkast (en een klein stukje van de deur naar de gang, waar ik stond toen ik de eerste foto genomen heb)
Ik weet dat bovenop de kast alles nog rommelig is, maar dat zijn spullen die ik niet veel gebruik en waarvan ik nog ga bedenken of ik ze wil houden of weg ga doen. Ze moesten even "aan de kant", dus toen maar op de kast.
(Ik was ineens helemaal klaar met uitzoeken en weg doen,  uit ervaring weet ik dan dat ik beter kan stoppen met opruimen en later weer door kan gaan)
Links van mijn buro is een schuine wand. Dat is balen, want zo is er weinig ruimte in de kamer voor nog een hoge kast.
Het kastje (komt van onze oude slaapkamer) waar mijn Gemini stans machine op staat heeft wieltjes. Ik heb daar alle benodigdheden opgelegd voor het stansen en als ik ga knutselen kan ik het zo naast mij zetten. 
In dit kastje ook dozen met "restjes" papier. Ik kocht hiervoor gekleurde dozen bij Action. Heel handig, want in de blauwe doos zit mijn blauwe papier, in de groene doos mijn groene papier, enz. (Aan de voorkant van de doos kan je ook een labeltje doen, in de kleur van het papier wat erin zit, kijk maar goed naar de foto, dat deed ik met rood en roze)
Mijn stansjes heb ik in mappen, met magneet papier zitten, die liggen ook op dit karretje.

Het "buikkastjes" is van mijn vriendin geweest. Zij is ooit, lang geleden begonnen met het beplakken van de laatjes, met decopatch (heet dat zo?)
Ze had er ongetwijfeld nog meer plannen mee, maar toen werd ze ziek en is kort daarna overleden. Toen haar man het weg wilde doen heb ik gevraagd of ik het mocht hebben en dat mocht. 
Vriendin hield erg van knutselen en dus wilde ik dit kastje graag op mijn kamer zetten zodat ze er altijd bij is als ik zit te knutselen. 🥰
Op de kamer is, naast de deur, ook een wastafel.
Mijn man gaat de afvoer nog wel vervangen want we hebben ooit lekkage gehad en de wastafel toen "onbruikbaar" gemaakt. 
Naast mijn buro is het raam. 
Ik wilde daar eerst graag mijn buro voor zetten, maar ik kwam er al snel achter dat ik dan met de ruimte niet weg kwam, door de schuine wand. 
Uiteindelijk ben ik blij dat ik het niet gedaan heb, want het raam heeft enkel glas en is best koud als de wind erop staat. 
Ook had ik dan mijn veel gebruikte spullen niet binnen handbereik gehad.

Wat een verhaal hè.
Jullie begrijpen vast dat ik super SUPER blij ben met mijn nieuwe knutselkamer?!!!
Ik weet, er moet nog best veel opgeruimd worden, maar het lijkt mij nu het handigst om eerst te gaan gebruiken, zodat ik weet wat verder de beste inrichting is. 

Het leuke aan deze kamer is dat ik allemaal spullen gebruikt heb die we al hadden en afgedankt werden door de kinderen of door onszelf. 
Wat een fijne plek heb ik daarmee gecreëerd. 

Er komt nog een fijn mandje voor Floor op mijn kamer, zodat zij gezellig mee kan als ik in mijn kamertje duik.
Zoiets als dit lijkt haar wel wat, lekker zacht en warm. 
Deze mand heeft ze beneden in gebruik. Het is een "rustgevende, ontspannings mand", zeer geschikt voor drukke hondjes zoals onze Witte Tornado.
Ik vraag er 1 voor mijn verjaardag en als ik het niet krijg geeft ik Floor er 1 voor háár verjaardag😉

De oude knutselkamer, waar we ook onze kleding hadden liggen is onze nieuw slaapkamer geworden. 
WAT EEN METAMORFOSE!!
Van mijn knutsel tafel.....
En een blik op de rest van de spullen......
Naar dit:
Wat een rust......
En fijne kamer. 

De "aankleding" ga ik nog verzorgen, maar voor nu waren we er echt klaar mee. 
Er hangen gordijnen, er is een rolgordijn en er zit een beveiliging op het raam zodat het open kan. 
Toen hebben we het nieuw bed in elkaar gezet en zijn nog diezelfde dag verhuist naar beneden.
Jullie kunnen je vast voorstellen hoe blij wij zijn!!

Voorlopig zijn wij even helemaal klaar met klussen.
Eerst de December maand met de feestdagen laten gebeuren en daarna zien we weer verder. 











21 opmerkingen:

  1. Wauw wat een werk hebben jullie verzet!! Groot gelijk dat je gestopt ben met opruimen je hebt helemaal gelijk gaande weg weet je waar je alles wilt neer zetten. Heel veel plezier in je nieuwe knutsel kamer. En de slaapkamer is super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een kamer (twee kamers) om jaloers op te zijn, hier ga je nog van genieten hoor!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hard gewerkt, maar wat een geweldig eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk hebben jullie verzet en nu heerlijk van genieten.
    Je hebt inderdaad wel heel, heel veel knutselmateriaal.
    De slaapkamer vind ik ook prachtig geworden.
    Petje af hoor voor wat jullie gedaan hebben.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een werk hebben jullie verzet maar wat is het allemaal mooi geworden Daphne. Ik ben weg van jullie slaapkamer en je knutselkamer is zeker een fijne plek om creatief bezig te zijn of zomaar wat aan te rommelen. Heel veel plezier ermee en nu maar genieten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was een flink karwei, en zoals je zegt, als je begint met opruimen is het eind ervan zoek. Een hele hobby kamer voor jezelf, en dan zegt mijn man dat ik veel spullen heb, een deel van een driedeurskast 😏 Ik heb net een stapel 3d knipvellen uitgezocht en veel weggegooid, ik gebruik dat toch maar zelden.
    Jullie slaapkamer ziet er prachtig uit.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woowdat was me toch een klus,Daphne
    Maar het resultaat mag er zijn en je benter super blij dat is het voornaamste toch wel!
    Wat zal je fijn kunnen knutselen!
    En jullie slaapkamer wat een paleisje zeg!
    Nu jeerlijk ontspannwn!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne resultaten! Veel plezier ervan, heerlijk knutselen en slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Daphne,
    Wat een heerlijke plek heb je zeg. Lekker veel ruimte voor al je spullen en lekker ruimte om te knutselen. Wat een goed idee van die bakken in verschillende kleuren. Die ga ik onthouden hihi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk om te zien, Daphne! En ik heb lekker elke foto uitvergroot zitten bekijken... Ik vind het zò leuk om te zien wat je hebt aan knutselspullen en hoe je het hebt gesorteerd.
    Wat een heerlijke hobbykamer heb je nu, en alles is meteen weer eens door je handen gegaan. Je hebt echt HEEL veel spulletjes, en dat allemaal voor kaarten maken, wow..
    Maar ook jullie slaapkamer ziet er prachtig uit, heerlijk rustig en dat mag ook voor zo'n vertrek.
    Ik vond het zo herkenbaar wat je schreef over stoppen met opruimen en ordenen en op een later moment het weer oppakken... Dan kijk je er weer met een frisse blik tegenaan.
    En nu lekker bijkomen en rust in de tent en genieten van de mooie decemberdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat een metamorfose heeft jullie huis ondergaan. Van een zooitje op je knutselkamer naar een georganiseerd gehaal. Wat zal jij je daar gelukkig voelen. En je hebt groot gelijk om voor nu te stoppen en eerst te gaan kijken hoe eea het fijnste werkt. En ik denk dat jullie heel lekker zullen slapen in die rustig, en heel mooie slaapkamer.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wat een make over heeft jullie huis ondergaan. Je knutselkamer is behoorlijk ruim ook al lijkt dit door de schuine kant niet zo. Hij is lang...of is het nou diep? What ever...je hebt een prachtige kamer waar je zo uren kunt verdwalen in leuke spulletjes maken. Heerlijk he?

    En dan die mooie slaapkamer. Moet opeens aan onze slaapkamer denken. Ook wij hebben onze slaapkamer gedaan zo'n 2 1/2 jaar geleden. Zo blij met de rust die er nu is in de slaapkamer. Zo fijn.

    Geniet ervan. Het was leuk even bij jullie binnen te mogen kijken.

    Lieve groet, Petta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een werk Daphne, maar wat een eindresultaat zeg!!
    Heel veel knutselplezier in je eigen hokje;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt er 'n hele gezellige post van gemaakt Daphne, ik ben er maar eens met 'n theetje voor gaan zitten! 😀 Wat heb je 'n fijne kamer zo en alles lekker dicht bij de hand! Ook hebben jullie een prachtige slaapkamer! Ik kan me wel enigszins voorstellen dat jullie voor het moment helemaal klaar zijn met klussen en even een adempauze gaan nemen! Supermooi is dit! Nog een fijne avond.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben om 16:30 uur eerst maar eens koffie gaan zetten en toen die doorgelopen was ben ik ervoor gaan zitten en ben ik gaan lezen en al de foto's vergroot en bekeken. En nét je laatste alineas gelezen en jullie slaapkamer bewonderd...😆Wat hebben jullie veel gedaan!! En wat ziet je knutselkamer er gezellig uit! Wauw... wat een leuke ruimte en handig ingericht. En inderdaad, jij hebt heul veul spullen!
    Ik snap wel dat je de decembermaand even niets wil klussen en wil genieten van je gezin en familie.
    En natuurlijk wil genieten in je knutselkamer!
    Lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig zeg, dat is genieten van beiden kamers, wat een klus. En wat je zegt eerst maar hobbyen en kijken waar het beste iets moet liggen. Ik zoek nog steeds weleens van waar had ik dat nou gelegd...blijft nog nieuw hihihi, maar binnenkort gaat het hier ook op de schop, we hebben laminaat gekocht voor de gehele bovenverdieping, en dan moet natuurlijk ook mijn hobbykamer leeg en de muren worden dan ook nog geverfd, lig ik er ook voor eventjes uit.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke kamer heb jij. Lekker ruim en leuk dat je zo veel spullen kon hergebruiken voor de inrichting. Daar ga je vast heel wat uurtjes doorbrengen.
    En wat is jullie slaapkamer mooi geworden. Een rustige sfeer straalt deze uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw! Geweldig! Heel knap werk!
    En zo tof hoe alles wat van iedereen komt en het kastje van je vriendin is een hele mooie en betekenisvolle toevoeging.
    Hoe heerlijk moet dat aanvoelen. Knutselen in je nieuwe kamer en daarna dromen in je nieuwe slaapkamer.
    En inderdaad als het genoeg is moet je stoppen, de verfijning komt later nog!
    Met je labels en dozen ben je nu super georganiseerd en nu maar knutselen!!
    De komende weken ga je de diertjes dinsdagen niet missen! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je nieuwe hobbykamer en jullie nieuwe slaapkamer. Mooi zoals je verschillende "oude" meubels e.d. hebt hergebruikt in je hobbykamer. Heerlijk veel ruimte voor al je spulletjes. Het zal inderdaad even uitvogelen zijn waar iets het handigste opgeborgen ligt, maar dat merk je inderdaad tijdens het gebruik het beste.
    Geniet van je nieuwe plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik had dit bericht al eerder bekeken én bewonderd maar vergeten te reageren denk ik….supergave hobbykamer heb jij en jeetje wat een spullen! Heerlijk dat je lieve Floortje ook haar plekje krijgt xx

    BeantwoordenVerwijderen