zaterdag 27 januari 2024

Uitdaging met mijn moeder, #36

Wat vliegt de tijd, het is alweer de laatste zaterdag van de maand Januari, tijd voor mijn moeder en mij om onze uitdaging aan elkaar te laten zien.

Deze keer mocht ik iets verzinnen en omdat het begin Januari eindelijk wat kouder leek te worden bedacht ik "Maak een Winterse kaart" 1 waarvan ik denk als ik de envelop open maak, "kijk dan, echt WINTER!!"

Zelf stelde ik het maken van mijn kaartjes (ik maak er ook altijd 1 voor mijn zus) uit tot vorige week. Toen was het allang geen winter meer, het leek zelfs meer op Herfst, bah. Ik kreeg natuurlijk weer bijna stress, want ik zat helemaal niet in de winter flow en wist niks leuks te verzinnen. Totdat........ ik aan het opruimen was in de keuken en ik in onze kast een stapeltje servetten vond, toen kwam het idee bijna vanzelf:

Op het servet staat namelijk een winters tafereeltje!
Een roodborstje, een Eekhoorn (mijn ouders staan zomers op de camping op het "Eekhoorn-veld"), en sneeuw. 
Beter werd het niet😉
Omdat het een beetje Kerstig aandeed, het hele tafereeltje op het servet, besloot ik om gedeeltes uit te knippen of stansen en dus plakte ik het bovenste laagje eerste op een stukje wit papier.
Toen dat goed droog was stànste ik het vogeltje en knìpte ik het eekhoorntje uit.

Het dp op de kaart komt uit mijn voorraad. 
Ik vind deze kleur blauw echt winters, het is een koude kleur (ijsblauw noem ik het meestal).
De sketch verzon ik zelf. 
De kaart voor mijn zus is de tegenhanger. 
Het dp is hier andersom.
Het vogeltje en eekhoorntje ook (mijn zus gaat vaak weekendjes naar de camping, naar mijn ouders, op het eekhoornveld dus😆)
De sketch is iets anders evenals de tekst.
Ook dwarrelen er op deze kaart minder sneeuwvlokjes rond.

2 Dezelfde kaarten, en toch héél anders. 
En "Winter", dat was de bedoeling.  

Benieuwd wat mijn moeder heeft gemaakt, ga dan maar even kijken op haar blog.
Challenges:
4 SCB, #76, Moodboard (blauw en beige, en de dennentakjes)
GCC, #40, Alles Mag. 
KIC, #188, Moodboard met thema winter. (Kleuren, winter, sneeuw)





18 opmerkingen:

  1. Kijk eens hoe leuk dit gemaakt is, vaker je keukenkastje opruimen jij vind de leukste servetten :) . Prachtige deze 2 kaarten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, geen inspiratie en dan uiteindelijk deze 2! mooie kaarten gemaakt, ontzettend leuk xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk !!!!
    En dat zonder inspiratie !!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knappe kaarten voor iemand zonder inspiratie.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je die leuke servetten net vond toen je inspiratie zocht Daphne. Ik vind dat je er twee mooie winterse kaarten van gemaakt hebt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn ècht wel heel leuk, ik heb ook nog tig van die servetten. Goed idee om het zo te gebruiken. Ik bedoel, die Eekhoorn uitgeknipt. Ik er gewoon zin in in (😂) om ook zoiets te maken voor onze camping buren. Ik ben er blij mee .
    Fijn week end verder, liefs en kus van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou....ik vind ze prachtig! En de kleuren zijn heel winters, mooi hoe je het papier gecombineerd hebt met de servetten. En dat je ze net vond! Ik moet nu even naar je moeder...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En of het winter is op jullie kaarten, heel mooi gemaakt! Zo leuk die dieren in de sneeuw... Gezellig die uitdagingen met je moeder!

    Fijn weekend!

    Creatieve groetjes,
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Absoluut winterse kaarten, ik vind ze heel gaaf (tsja, er staan eekhoorntjes op hè) Mooi papier, mooie kleuren, heel lieve diertjes en mooie sketches.
    Waarmee heb je het servet op het papier geplakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke keukenkastjesvondst, Daphne
    Heel mooi deze winterse kaarten je hebt de servetten zo mooi gecombineerd met het dessinpapier
    Ik heb genoten van het winterse verhaal van je moeder
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuke winter kaartjes, erg mooi!
    Bedankt voor je deelname aan onze Moodboard-challenge op het 4 Season blog.
    En dankjewel voor je kaartje van gisteren bij de wekelijkse uitdaging bij 52WTC, ook een leukerd.
    Fijne dag nog!!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allebei je kaarten zijn prachtig Daphne en inderdaad echt winter! Ik hou ook wel van dit blauw als winterkleur. Goed dat je wat ging ruimen... 😁 Je Kerstkaart hieronder is ook erg mooi gedaan!
    GROET en Voorspoed, Wilma. 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En òf de tijd vliegt... zitten we opeens alweer eind januari!
    Wat een prachtige kaarten laat je nu zien, ik ben gek op dit soort afbeeldingen. Winter of kerst, ach joh... dat mag altijd door elkaar lopen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Daphne,
    Wat een leuke challenge met je moeder. Hele mooi uitvoering, echt toffe kaarten zijn het geworden. Erg he, hoe snel de tijd gaat. Pfff. Voor je het weet is het weer zomer haha.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echte winterse kaartjes. Met blauw doet het inderdaad gauw winters aan. Een slimme kleur om te gebruiken voor een winterkaart. Goed idee van de servetten. Vind het een schattig tafereel zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superleuk hoe je de kleuren hebt gebruikt van ons moodboard van onze challenge bij 4 -season. Bedankt voor je deelname.

    Groetjes Nelly (DT 4-SCB)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Creativiteit en inspiratie komt ineens en van de 'gekste' of juist simpelste dingen. Een mooi winters kaartje en geheel in stijl van ons 4 seasons challenge moodboard. Bedankt voor je deelname, groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen