maandag 9 april 2012

Vogelhuisje

Hier ben ik dan eindelijk weer eens.
Tijdens de Pasen zijn wij een paar dagen weg geweest, vandaar dat het ff stil was rondom mijn "Hobby-Hoekje".
Maar.......
Vandaag laat ik jullie mijn kadootje zien wat ik gemaakt heb voor mijn schoonzus. Ze kijkt ook wel eens op mijn blog, vandaar dat ik het niet eerder heb gepost. Vandaag heeft ze het gekregen, dus kan ik het nu ook aan jullie laten zien:
Laatst was ik bij de Action en daar hadden ze van die leuke vogelhuisjes op een stokje liggen. Ze lagen er in het bruin, zwart en wit en ze zijn bedoeld voor in de tuin. Er zit een klein plankje aan waar je met krijt iets op kon zetten. Ze zijn handig voor in een groente tuintje of zoiets.
Maar ze zijn ook leuk om te pimpen/scrappen!!
Ik vond ze zo schattig dat ik er meteen 3 heb gekocht.
En hierboven zie je wat ik ermee gedaan heb!! Leuk he?!!

Ik heb hem met papier (ook van de Action, Vintage blokje) beplakt. Goed uitmeten en gelijmd met Tacky Glue.
Daarna heb ik er wat stempels (Kruidvat) op gezet, met VersaMark en dat bestooid met zwarte embossing poeder. Met de Heat Tool verwarmd en zo kreeg ik een mooie afbeelding op het huisje.
De opening, het hartje, was al zo, dat vind ik nou juist weer zo extra schattig!!
Boven op het huisje het ik voor papier gekozen wat een beetje op "dakpannen" lijkt.
Ik heb voor elke kant een ander papiertje gekozen, maar qua kleur passen ze wel mooi bij elkaar.
Langs het randje van het dakje heb ik een kanten lintje geplakte en middenin een bloem, gemaakt van papier met een brad.
Hier zie je ook meteen de stempels van de zijkant.
Langs het randje aan de onderkant heb ik "bolletjes lint" geplakt. Alles in bijpassende kleuren.

De andere zijkant, hier zie je de andere stempel. Ik heb de stempel set kado gekregen, ze zijn gekocht bij het Kruidvat en ze zijn echt super mooi!!
Als afwerking heb ik nog wat roosjes geplakt (Action en internet) en een draadje met kraaltjes (deze komt van een Paas stukje van vorig jaar, daar heb ik het bruikbare afgehaald)
Mijn schoonzus spaart "Boedha's". Dus heb ik aan het huisje nog een Boedha bedeltje gehangen. Dit vond ik niet zo heel erg bij het geheel passen, maar ik heb ze destijds wel speciaal voor haar gekocht, dus het mocht niet ontbreken aan dit kadootje.

Ik heb het heel feestelijk ingepakt en een Tag gemaakt met een persoonlijke boodschap erop (laat ik jullie een andere keer zien)

Het was heel erg leuk om te maken en ik ben blij dat ik meteen 3 van deze huisjes gekocht heb, want ik ga er ook zeker nog 1 voor mezelf maken.

Fijne avond verder en tot een volgende keer maar weer!!



6 opmerkingen:

  1. Chips, heb je dit echt vandaag gemaakt????? Geweldig. Heel erg leuk weer. Ik heb ze niet gekocht die vogelhuisjes. nu wel een beetje spijt. Maar goed, heel leuk weer.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee en echt prachtig opgepimpt.

    Lieve groetjes van Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn die huisjes hè...ideaal om op te pimpen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat schattig! Mooi gedaan Daphne, echt een heel lief vogelhuisje is het geworden! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk vogelhuisje is dit geworden! (heerlijk he, de action?)Leuk dat je mijn volger bent geworden en mee doet met de hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een scheetje van een vogelhuisje heb je gemaakt.
    Lieve groet,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen